menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 3

Kaki

Ga naar meest recente reactie

danny2

Danny2

Elk jaar hetzelfde probleem, veel vruchten maar nog niet eetbaar, het vriest altijd eer ze eetbaar zijn.
Ik zal ze dus alweer onrijp moeten plukken.
Ze zien er dan wel erg lekker uit , zijn reuzegroot en blinken als de obussen bij mijn bomma.
Ga toch eens op zoek moeten gaan voor een andere soort... deze rijpen wel na enkele weken maar het tannine gehalte blijft toch altijd een wrange smaak geven en dan kan je maar een halve per dag eten....dus tegen pasen zullen ze wel op zijn.( rot)

groetjes danny

Fruit

vrijdag 16 november 2018 - 18:55
minouke

Tekst aangepast

Minouke

Zo te zien zo je er zou in bijten.
Moest je ze plukken en binnen laten rijpen ???
vrijdag 16 november 2018 - 19:25
Tuinprins

Tekst aangepast

Tuinprins

Verdragen die vruchten niet enkele graden vorst?
zaterdag 17 november 2018 - 18:21
danny2

Danny2

Ja, ze kunnen wel enkele graden hebben, het is al enkele jaren misgelopen met enkele graden...plots is het teveel... en dan zie je van die glazige bollen hangen.
In 2015 zijn ze blijven hangen tot 16 januari 2016 eer dat de eerste nachtvorst was en zelfs toen waren ze nog niet echt rijp(lees lekker), pas drie weken later was het looizuur min of meer verdwenen.

groetjes danny
zaterdag 17 november 2018 - 21:06
WiPe

Tekst aangepast

WiPe

Ik heb de mijne net binnen gehaald en laat ze rustig in huis rijpen. Dat gaat langzaam, maar als je geduld hebt, komt dat echt wel goed.
De meest courante variëteit, Rojo Brilliante, die je ook hebt staan, is wat dat betreft eigenlijk niet de allerbeste. Er zouden er betere zijn. Maar als je een andere wil planten, gaan dan zeker een langs bij kwekerij de moerbeiboom in geraardsbergen. Zij hebben een heel ruim assortiment.
zondag 18 november 2018 - 17:10
c j de k
zondag 18 november 2018 - 19:18
WiPe

WiPe

Dat is een behoorlijk goede tekst. Alleen gaat het niet om etheen, maar om ethyleen.
zondag 18 november 2018 - 21:51
c j de k

C j de k

Dat is hetzelfde WiPe
zondag 18 november 2018 - 22:24
WiPe

WiPe

Blijkbaar, maar ik was dat synoniem eerlijk gezegd nog nooit tegengekomen.
zondag 18 november 2018 - 23:37
danny2

Danny2

De vruchten zijn nu al heel wat beter en ook eetbaar, kan morgen naar de markt.

Fruit

maandag 3 december 2018 - 18:25
WiPe

WiPe

Heb je die laten rijpen aan de boom? Of in huis?
woensdag 5 december 2018 - 10:26
danny2

Danny2

Deze heb ik net voor de vorst geplukt en gewoon buiten onder een afdak laten rijpen, deze die nu nog aan de bomen hangen zijn net even ver en dus oof best eetbaar. Ik heb er ook een tiental binnen laten rijpen en die waren ook pas vorige week goed, dus veel verschil zit er niet op.
Indien het nu feller had gevroren dan -1,5° dan waren die buiten op de boom misschien geraakt....

groetjes danny

Fruit

woensdag 5 december 2018 - 16:56
WiPe

WiPe

Goed om te weten. Bedankt
woensdag 5 december 2018 - 17:57

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon