menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kersen

Roald62

Roald62

Ik heb een schneiders spate knorpelkirsche staan. En de eerste jaren veel bloesem maar weinig fruit. Tot mij iemand zei dat ik er een heldelfinger bij moest zetten voor bevruchting. Had ik gedaan, en idd ik kreeg kersen. De kersen van de heldelfinger waren niet te eten en meestal voor ze rijp waren, vielen ze af omdat ze rot waren. Voor mij geen probleem omdat ik de schneiders had en die waren lekker. Maar enkele jaren later, een heel natte zomer, hij stond met zijn voeten in't water, en einde verhaal voor de hedelfinger. Nu heb ik weer hetzelfde probleem met de schneiders, veel bloesem, geen kersen. Nu wou ik er weer een bijzetten maar als t een hedelfinger is, vrees ik dat die weer afsterft bij een heel natte zomer. Dus mijn vraag is, welke soort moet er dan bij? En ik wou dan een struik nemen die ik kan leiden omdat ik voor een boom weinig plaats meer heb.
donderdag 23 augustus 2018 - 19:34
WiPe

WiPe

Gee enkele kersenvariëteit is geschikt voor natte grond. Dat verdragen ze hoe dan ook niet.
vrijdag 24 augustus 2018 - 07:04
Roald62

Roald62

De grond is niet nat, want die schneiders staat hier al 20 jaar. Het is alleen als het extreem hard regent dat die hedelfinger eraan ging. En de hedelfinger stond lager dan de schneiders.
vrijdag 24 augustus 2018 - 11:17
WiPe

WiPe

Tja, een natte zomer met de voeten in het water is reden genoeg lijkt me. Ik ben eerlijk gezegd geneigd om de verklaring voor die rotte kersen ook in de standplaats moet gezocht worden.
Als je die op een betere plek kan zetten, lijken Hedelfingers mij nog steeds geschikt als bestuiver.
vrijdag 24 augustus 2018 - 13:36

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon