menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Appelras NicoterKanzi

Ga naar meest recente reactie

Ambrosia

Ambrosia

Ik weet dat Nicoter/ Kanzi een clubras is, maar zou als particulier deze lekkere appelsoort toch graag aanplanten.
Waar kan ik er een tiental kopen, mits licentierechten te betalen ?

grtjs Ambrosia.
zaterdag 6 december 2014 - 17:22
powerlite

Powerlite

Enkel leden van het clubras mogen deze bomen kopen en planten.
de licentie bevat een paar euro per boom , maar ook nog eens en bedrag per kilogram geplukte appelen.
Je kan via de reguliere wegen er niet aan geraken , zelfs niet als je de rechten zou willen betalen zoals je zelf voorstelt.
zaterdag 6 december 2014 - 18:06
Ambrosia

Ambrosia

Dat een vrije markteconomie zoiets tolereert vind ik niet kunnen.
Is dit niet wettelijk aanvechtbaar? Dat je rechten betaalt ok, maar deze niet in bezit mogen hebben dat kan toch niet, wij gaan als particulieren geen appelen op de markt brengen die de concurentie in gedrang brengen, stel mij hier vragen over ???
zaterdag 6 december 2014 - 21:33
Patrikc

Patrikc

Dat is juist vrije markteconomie, alleen wie betaalt zal krijgen...
Er zijn dank zij de vrije markteconomie meer dan voldoende en wat mij betreft zelfs betere alternatieven.
zondag 7 december 2014 - 09:38
Ambrosia

Ambrosia

Dan zullen we de vrije markteconomie maar in de praktijk omzetten.
Wie kan mij enten van AMBRO RED bezorgen, tegen betaling natuurlijk.
Nu de naamkeuze van je kindjes vrij is noem ik het AMBRO RED.
zondag 7 december 2014 - 10:57
powerlite

Powerlite

de ambrosia is al red genoeg
http://www.dalicom.com/fr/produits/view/15
dinsdag 9 december 2014 - 20:09
Ambrosia

Ambrosia

Bedankt voor de tip, had er nog nooit van gehoord.
Maar Ambro is niet herzelfde als Ambrosia.
Ik ben een liefhebber van lekker fruit en daar ik perfect kan enten in al zijn facetten is dit voor mij ook nog eens een hobby.
Spijtig dat ik geen respons krijg op mijn vraag. Ik begrijp natuurlijk dat niemand zich wat last op zijn schouders wil halen door op een openbaar forum te antwoorden op een clubras.
dinsdag 9 december 2014 - 22:08
Ambrosia

Ambrosia

Ik wil natuurlijk garanties van echtheid, dus geen ster of citroenappel of weet ik wat.
donderdag 1 januari 2015 - 22:38
Ambrosia

Ambrosia

Mijn vrouw heeft 1 KG van deze soort meegebracht, maar buiten zijn knapperigheid is het van smaak een appel zoals er velen zijn, is ook veel te klein en dan nog zijn prijs ? Dus niets speciaals. Geef mij maar de jonaprince, en mutsu vind ik ook een lekkere appel, maar die vind je dan weer niet meer.
donderdag 9 april 2015 - 12:21

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon