menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Perzik pingpongbal

Ga naar meest recente reactie

Eliaske

Eliaske

Hallo,

Mijn perziken, wanneer ze rijp zijn in de zomer, zijn al 2 jaar zo groot als een pingpongbal.


Info ==> ras: peregrine
Rond 1m 60 hoog
Leivorm
1 ste jaar bij aankoop in pot, 2 de jaar in een nog grotere pot, 3de jaar in de grond.



Mvg
zondag 8 april 2012 - 19:32
guy_fruit

Guy_fruit

Op welke onderstam staat uw perzikboom?
Wat was de gemiddelde lengte van de eenjarige twijgen vorig jaar?
Welke grondsoort?

Mvg,
zondag 8 april 2012 - 19:48
Eliaske

Eliaske

Ik heb geen idee welke onderstam het is.
1-jarige twijgen waren rond 55 cm lang, heeft ook goed gegroeid bij 1ste jaar bij aankoop bij het 2de heeft de boom bijna niets gegroeid en nu maar afwachten.


Zand

Mvg,
zondag 8 april 2012 - 19:58
guy_fruit

Guy_fruit

De groei was goed vorig jaar.
Vermoedelijk heb je teveel vruchten laten hangen. In juni de vruchtjes goed uitdunnen.
In droge periodes 1x per week goed water geven.
zondag 8 april 2012 - 22:19
annemiek123

Annemiek123

Ook mijn peregrine heeft al 2 of 3 jaar pingpongbal grootte, en afgelopen jaar bij die droogte zijn ze verschrompeld en allemaal afgevallen, terwijl ik toch wel water heb gegeven, dit jaar wil ik wat meer beplanting rondom aanbrengen om de grond vochtiger te kunnen houden. foto is dus van 2 jaar terug.

Fruit

maandag 9 april 2012 - 00:00
guy_fruit

Guy_fruit

Annemiek,
De beplanting of bodembedekking haalt ook water weg uit de grond!
Probeer toch een vrije boomstrook rond de boomstam aan te houden bij uw bomen in volle grond.
http://fruitabc.blogspot.com/2011/04/tips-om-water-te-geven-bij-droogte.html

Op tijd de vruchten uitdunnen is erg belangrijk. Probeer minstens 10 cm vrije ruimte tussen elke vrucht aan te houden!

Ondanks de kleinere vruchtmaat zien de vruchten er toch erg lekker uit!
maandag 9 april 2012 - 08:00
Eliaske

Eliaske

Bij mij zien ze er elk jaar ook zo uit.

Maar afwachten deze zomer!!!!!!

maandag 9 april 2012 - 16:36
Limoncello

Limoncello

Eliaske, heb je andere soorten die het beter doen? Ik heb Champion en Sanguine de Savoie die ook pingpongballen gaven dit jaar.
dinsdag 10 april 2012 - 15:49
powerlite

Powerlite

Denk dat de pingpongballen van vorig jaar mede te verklaren zijn door de extreme droogte. Bij mij hingen er maar een 10 tal vruchten aan , zeker niet te veel voor het boompje en het waren ook pingpongballen. Anders zijn het eerder tennisballen , maar zachter
dinsdag 10 april 2012 - 20:08
Eliaske

Eliaske

Reine des Vergers heb ik nog staan maar die plantte ik in november 2010 dus had ik alle perziken verwijderd. We zullen dit jaar zien of het pingpongballen worden of niet.
dinsdag 10 april 2012 - 23:22
Limoncello

Limoncello

Dees jaar zal ook niet fameus worden want er waren bijzonder weinig bloemen aanwezig. Volgend jaar ga ik er een 5-tal extra kopen en in bakken van 60L zetten. Weet niet of ze de winter zullen overleven in die omstandigheden.
woensdag 11 april 2012 - 07:06
Eliaske

Eliaske

Bij mij waren er juist heel veel bloemen op beide bomen.

Ze zullen wel overleven als je ze dicht tegen een zuidmuur zet.
woensdag 11 april 2012 - 09:46

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon