menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Aardbei Ostara

Ga naar meest recente reactie

Nijiske

Nijiske

Klopt het dat ik de eerste bloemetjes die aan de aardbei ostara komen zal moeten verwijderen?
donderdag 6 januari 2011 - 15:18
molleke32

Molleke32

Ik heb de soort ook van oktober, ik heb het toen aan de verkoper gevraagd en hij beweerde van niet. Maar andere zeggen dan weer van wel...dus nu weet ik het ook niet meer..
donderdag 6 januari 2011 - 15:55
Juelz

Juelz

Wij doen het niet en hebben het ras al vele jaren, alleen het 1e jaar (het jaar van de aanplant) doen we het wel omdat de energie dan naar de groei van de plant gaat en niet naar de aarbeien hierdoor komen er meer aardbeien in en het 2e en 3e jaar.
donderdag 6 januari 2011 - 16:42
Mandy

Mandy

Ik dacht dat het bij Ostara ook de verdere jaren goed is om uit te dunnen zodat de vruchten groter worden........
donderdag 6 januari 2011 - 16:47
PADJE

PADJE

dit doe je inderdaad best elk jaar, zo worden de planten elk jaar aangesterkt en zullen de aardbeien die erop volgen ook beter gevormd worden,de eerste bloemen slorpen teveel energie van de plant omdat deze vroeg in tijd komen
vrijdag 7 januari 2011 - 23:08
ev121a

Ev121a


Als je de aardbeien in augutus gplant zijn , bemeste met koemest en
kalmoessalpeper daarna de bloemen verwijderen en onkruid verwijderen.
In de winter als het goed vriest afdekken .
Als er een deel van de aardbeien voor vermeerderen zijn dan heel het
seisoen van deze planten ook de bloemen eruit halen en de lopers
de eerste worteltjes in potjes zetten maar wel aande plant laten staan,afknippen
als de plant in augustus weer in de grond gezet word voor het volgend seisoen.

Een rijtje aardbeien van 15 planten is voldoende voor een volgend seisoen.

Voor het telen van nieuwe planten moet men nieuwe planten kopen en die daar
alleen voor gebruiken, daar moeten altijd de bloemen verwijdert worden.

ER zijn planten in de handel die aardbeien dragen van juni tot september.

zaterdag 15 januari 2011 - 19:00
Hilde1741

Hilde1741

Ik heb thuis een paar zaadjes van drie verschillende aardbeisoorten. Heeft het zin om nu te zaaien ? Zou ik dan dit jaar nog ergens oogst van kunnen gaan hebben ?
woensdag 19 januari 2011 - 23:35
guy_fruit

Guy_fruit

Mits die aardbeien in januari te zaaien op een warme plaats, heb je een grote kans op vruchten dit jaar!

Het zaaien van aardbeien is vergelijkbaar met het zaaien van paprika en pepers, dus op een warme plaats. Ook die kan je nu best al zaaien.

Guy
donderdag 20 januari 2011 - 12:07

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon