menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kiwis zaaien

Ga naar meest recente reactie

Sentenier

Sentenier

kan je met een zaadje van een kiwi een boomje kweken?
groeten sentenier
zondag 17 mei 2009 - 12:09
Thanja

Thanja

Zelf nog nooit gedaan, maar volgens deze site moet het kunnen: http://www.zaaieens.nl/id42.htm

Succes!
zondag 17 mei 2009 - 13:27
Victor44

Victor44

Hallo,
Verleden jaar heb ik er gezaaid,deze groeien zeer goed en zijn nu reeds ongeveer een meter groot.Maar ik weet niet welke mannelijk of vrouwelijk zijn,daarom moet er eerst bloemsem aan komen om dit te kunnen zien en dit kan nog wel een paar jaar duren.
Grtjs..Victor
zondag 17 mei 2009 - 20:28
Sentenier

Sentenier

beste henk
zou u me wat meer uitleg willen geven over het zaaien van
kiwis.
groetjs sentenier
zaterdag 23 mei 2009 - 10:12
Uvacrispa

Uvacrispa

Beste, kiwi zaaien is erg eenvoudig. Je haalt verse zaadjes uit een vrucht. Stopt ze in een potje; dekt ze toe met wat potgrond en zet ze vrij warm (kamertemperatuur). grond goed vochtig houden (niet nat), en al na enkele weken zullen de plantjes opkomen.
Na zowat 8 jaar kan je de eerste bloemen verwachten en zal je merken dat de grote meerderheid van de planten mannelijk zullen zijn....
kies je voor de klassiek kiwi, kies dan een vroegrijpend ras (vb. green delight) als je kiwi's wil die de winkekwaliteit benaderen of overtreffen. De meest gekweekte eenhuizige kiwis geven eerder kleine vruchtjes (2,5 - 4 cm).

Je kan natuurlijk nog steeds een 'ras enten' op je zaailingen als het resultaat tegenvalt...
dinsdag 26 mei 2009 - 16:42
bisschop

Bisschop

Is het dan niet beter als men stekt?
zondag 31 mei 2009 - 23:15

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon