menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Dit kan levens redden .

Ga naar meest recente reactie

blieblib

Blieblib

wij zochten een goedkope tijdelijke oplossing om de vijver veilig te maken voor onze kleinzoon en kwamen op dit idee. Koop bij Ikea een aantal lattebodems verbind ze aan elkaar op de gewenste lengte .En hou ze langst de binnenkant aan elkaar met eventueel gordijn rails in aluminium. We waren ong 20 euro kwijt omdat we alles tweedehands kochten . Deze oplossing kan vele drama's voorkomen daarom deze advertentie .

Vijvers & Vissen

woensdag 14 mei 2014 - 14:30
zuurtje

Zuurtje

Al ben je nog zo oplettend, een (heel klein) kind laat je nooit alleen, zeker niet met een vijver.
woensdag 14 mei 2014 - 14:51
Plantadvies

Plantadvies

Geweldige tip. Mag ik die op mijn site van plantadvies met uw naam erbij plaatsen?
woensdag 14 mei 2014 - 16:04
sophora

Sophora

Zuurtje, je bent echt een zuurtje. Ik vind het een geweldige tip en één ogenblik onoplettendheid kan iedereen overkomen.
woensdag 14 mei 2014 - 19:00
blieblib

Blieblib

Hallo

Geen probleem om deze tip te gebruiken of op een andere site te plaatsen .Dit was ook de bedoeling .


Mvg
woensdag 14 mei 2014 - 19:13
BOSVROUW

BOSVROUW

Met houten paletten kan dit ook en die zijn gratis! Een mooi likje verf erop en het is nog mooi ook!
woensdag 14 mei 2014 - 19:17
svoffel

Svoffel

Dit is inderdaad een prachtig idee, snel en goedkoop te realiseren.

Bravo!

groetjes

woensdag 14 mei 2014 - 19:24
kerstkind

Kerstkind

Een zeer bruikbare tip
Bedankt!
Een ongeluk zit in een klein hoekje

groetjes José
woensdag 14 mei 2014 - 20:18
zuurtje

Zuurtje

Om nu gelijk voor zuur uitgemaakt te worden, vrijheid van meningsuiting noem ik dit
woensdag 14 mei 2014 - 22:17
Arico

Arico

Schrikdraad als alternatief?
woensdag 14 mei 2014 - 23:00
wilma*15

Wilma*15

Schrikdraad is niet echt wat je noemt kindvriendelijk.
Ik ben eens in een schrikdraad gevallen (ik was toen 5) en na ruim 45 jaar kan ik me dat als de dag van gisteren nog herinneren.
Met kleine kinderen niet doen.

Groetjes
donderdag 15 mei 2014 - 01:08
jvermaelen

Jvermaelen

Geweldige tip, en nog mooi ook!!!
donderdag 15 mei 2014 - 10:46
Bombycilla

Bombycilla

Ik heb de vijver veilig gehouden door er een betonnet over te leggen
donderdag 15 mei 2014 - 13:34
Polplastron

Polplastron

Ik wacht nog even met een vijver. Onze jongste kan bijna zwemmen en dan ... beginnen we eraan.
donderdag 15 mei 2014 - 14:20
jdcoster

Jdcoster

Ik vind het dan ook weer niet mooi.
Mijn eigen kinderen zijn opgegroeid in een tuin met vijvers zonder lelijke gedrochten rond geplaatst. Hun kinderen zijn nu al 5 en 6 jaar en nooit werd de tuin voor hen extra aangepast.
Een waakzaam oog van ouders of grootouders is ALTIJD noodzakelijk. Nooit mochten mijn kleinkinderen zonder toezicht in de tuin. Dat is een zaak van zelfdiscipline.
Mijn vijvers zijn ook zo geconstrueerd dat de randen ondiep en breed genoeg zijn opdat iemand die zijn evenwicht verliest (kan ook met volwassenen) zeker niet onmiddellijk in de diepere zone terecht komt.
Een ongeluk is inderdaad gauw gebeurd maar kinderen moeten ook goed opgevoed worden en moeten de gevaren van veel dingen aangeleerd worden.
Als ze niet in de vijver kunnen stappen zullen ze wel proberen in een stopcontact te peuteren, boven op de schommel balanceren of aan de staart van de hond te trekken tot ze een knauw krijgen. Je kunt ze niet voor alles behoeden.

donderdag 15 mei 2014 - 21:28
zuurtje

Zuurtje

Hèhè dank je JdCoster, zo denk ik er ook over.
vrijdag 16 mei 2014 - 16:09
blieblib

Blieblib

Hallo allemaal


Ik heb nooit gezegd dat het mooi is het moet hier alleen dienen voor de veiligheid.
Ik heb mijn kleindochter van 6 bij gehouden als haar ouders uit werken gingen .Meerdere dagen per week droomde ik dat ze in de vijver sukkelde.Ze is er nooit ingevallen .Toen onze kleinzoon kwam herhaalde dit patroon .Toen hij 13 maanden was hebben we deze omheining gezet hij is nu 20 maanden .Wel,ik kan je garanderen je hebt met hem aan 4 ogen niet genoeg hier komt veiligheid op de eerste plaats mooi of niet mooi .Als er andere deze tip kunnen gebruiken en hem eventueel mooier kunnen maken is dit toch maar meegenomen .Deze zal ook weg kunnen als hij een jaar of 3 is .
Mvg
maandag 19 mei 2014 - 19:06
Anneloes

Anneloes

bij kennissen hebben ze een schapenhekje om de vijver gezet.

je leert kinderen dat ze niet bij de vijver mogen komen en je houd ze altijd in het oog.
maar 1 seconden wegkijken kan voldoende zijn...
zondag 1 juni 2014 - 18:41
furor

Furor

Schrikdraad is niet echt wat je noemt kindvriendelijk.
Ik ben eens in een schrikdraad gevallen (ik was toen 5) en na ruim 45 jaar kan ik me dat als de dag van gisteren nog herinneren.
Met kleine kinderen niet doen.


Hoezo? Het is blijkbaar wel goed voor het geheugen?!
woensdag 8 oktober 2014 - 12:46
RdB

RdB

Hier net als bij JDCoster: altijd een vijver gehad en nog veel gevaarlijker toestanden in mijn tuin: eetbare en giftige bessen, grote berenklauw, eigen gebouwde hutten enz. Nooit een probleem bij mijn kinderen en de vele vriendjes die altijd kwamen spelen.

Ruud
woensdag 8 oktober 2014 - 21:10

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon