menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bladeren straelizia ontvouwen niet geheel

Wendy72

Tekst aangepast

Wendy72

De bladeren van mijn strealizia ontvouwen wel , met regelmatig nat sproeien, maar het laatste stuk gaat niet goed. Dit blijft gerold en geribbeld. Ook na blijven nat sproeien. Het blijft zo. Zie foto. Dit is al bij meerdere bladeren gebeurd de laatste tijd. Ik geef 1x per week flink water. Enig idee wat ik fout doe???

Tropische Planten & Kamerplanten

maandag 5 februari 2024 - 08:55
Tuinmanneke_A3

Tekst aangepast

Tuinmanneke_A3

Eentje van mij heeft ook bij de laatste twee bladeren wat last van die ribbels. Ze ontvouwden overigens wel goed.
Volgens wat ik op internet vind, hebben ze dan last van te weinig licht....terwijl die van mij voor een schuifpui op het zuiden staan. Het is echter wel erg lang somber en donker weer geweest deze winter dus misschien toch te weinig licht als oorzaak ??
donderdag 7 maart 2024 - 18:57
ceesvanden16

Tekst aangepast

Ceesvanden16

Teveel kalk in het water en een te lage luchtvochtigheid in huis is funest en teveel water, laat de aarde maar eens goed droog worden.
Wij hebben sinds een jaar een waterontharder installatie laten plaatsen en pas een luchtbevochtiger aangeschaft je wil niet weten hoe fijn de planten dit vinden.
zondag 10 maart 2024 - 20:13
ceesvanden16

Ceesvanden16

Dit is het resultaat van licht, weinig water, bescherming tegen de zon en zacht water.

Tropische Planten & Kamerplanten

maandag 11 maart 2024 - 12:33

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon