menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Cymbidium bloei

Ga naar meest recente reactie

yvdv32

Yvdv32

Hallo, de cymbidium die ik al een paar jaar heb, heeft dit jaar 7 bloeistengels. Ik ben natuurlijk enorm blij maar heb een vraagje. Hoelang duurt het voor de stengels helemaal volgroeid zijn en wanneer mag ik de plant in de huiskamer zetten om er van te kunnen genieten. De stengels zijn niet allemaal even groot momenteel. Nu staat hij fris en krijgt zeer weinig water en geen voeding.Ik heb deze week beetje water gegeven. Mag hij voeding krijgen?

Alvast bedankt
zondag 23 december 2018 - 13:18
jdcoster

Tekst aangepast

Jdcoster

In een warmere omgeving zullen de bloemstengels vlugger groeien en openen de bloemen zich al over een periode van enkele dagen. Bij mij staan ze op een venstertablet boven een verwarmingsradiator. Daar krijgen ze op de twee dagen water, anders drogen de planten te erg uit. Eens uitgebloeid, na minstens een drietal weken dus, gaan ze weer de koude (vorstvrije) serre in

Tropische Planten & Kamerplanten

maandag 24 december 2018 - 01:02
jdcoster

Jdcoster

Ik heb er zo een twaalftal en hun bloei is gespreid van november tot april

Tropische Planten & Kamerplanten

maandag 24 december 2018 - 01:07
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Zo dat is eventjes een mooi resultaat.
donderdag 27 december 2018 - 15:17
yvdv32

Yvdv32

Inderdaad, zeer mooie planten met bloemen.
De bloemstengels aan mijn plant zijn nog aan het groeien maar het gaat traag. Je moet wel geduld hebben. Maar de plant staat nog wel op een frisse plaats.
woensdag 9 januari 2019 - 21:18
yvdv32

Yvdv32

Ik heb nog een vraag: de bloemstengels zijn onregelmatig uitgekomen wat betekent dat er nu in bloei staan en andere nog aan het groeien zijn. Ik merk ook dat een aantal, vnl jonge bloemknoppen geel werden en afvielen, ook nog toen ze fris stonden bij 13°C. Nu staat de plant bij 18-20°C.
Wat kan de reden hiervoor zijn? Te weinig water?
maandag 11 februari 2019 - 23:37
jdcoster

Jdcoster

Ik heb dat ook al voor gehad. Waarschijnlijk door de droogte vooraf.
dinsdag 12 februari 2019 - 00:46

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon