menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Philodendron Felloum redden van de ondergang

Danny2012

Danny2012

Dag,

Hier thuis staat een Philodendron Felloum, maar deze plant heeft het erg zwaar.
Door dat ik niet al te groene vingers heb heeft de plant te nat gestaan.
Maar ook heeft de plant last van dopluis. Van die bruine stilzittende dingen, meestal aan de onderzijde van het blad, maar ook aan de steel en bovenzijde.

Ik heb hem nu overgepot in nieuwe biologische potgrond, de luizen verwijderd (voor de 100ste keer ) en ontdaan van rottend materiaal.
De vochtige delen heb ik iets boven de aarde laten staan, de wortels zitten wel in de aarde.
Er zitten nog goede (onaangetaste, niet rottende) wortels aan.
Ook staat ze in een schone andere pot.

Wat kan ik nog doen? graag tips.
welk substraat bijvoorbeeld, en hoeveel water, voeding (geen kunstmest) gedurende het jaar in de verschillende seizoenen.

alvast dank!
Dan
zondag 20 juli 2014 - 21:13
Danny2012

Danny2012

Dit is een foto zoals ze er een jaar geleden uitzag, nu is er nog echt weinig over.

Tropische Planten & Kamerplanten

zondag 20 juli 2014 - 21:16
Bombycilla

Bombycilla

Te donker en geen afwatering
zondag 20 juli 2014 - 21:48
Paronoto

Paronoto

"Te donker en geen afwatering " en nogal wat "andere mankementen"...weg met die sierpot bvb ontdoe de wortels van alle substraat en SPOEL ze in lauw water. HANG uw plant in bvb eeen stuk nylonkous, in de schaduw en niet te warm en NEVEL de bladeren af en toe zodat ze niet gaan inschrompelen. Als de wortels nog vast aanvoelen kun je een LICHT substraatje maken/kopen en daarin die wortels inkapselen.
In uiterste nood ook een "schietgebedeken" prevelen....

Lees af en toe eens een GOED BOEK over planten etc of lees eens in de rubriek ZOEKEN wat daarin zoal te lezen valt over "mislukkingen enz enz I.P.V zotte toeren uit te halen


De P.
zondag 20 juli 2014 - 22:02

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon