menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kamer yucca stek

Ga naar meest recente reactie

Mooosje

Mooosje

Wellicht kan iemand mij helpen ; ik heb een stek van een (kamerplant) Yucca staan (al een aantal jaren). Hij doet het prima, maar de stam is vrij dun ten opzichte van de bladeren en hij wordt dus topzwaar.
Is er een manier om er voor te zorgen dat de stam dikker wordt ?? En zo ja ; hoe moet ik dit doen ?

zondag 10 februari 2013 - 15:02
jdcoster

Jdcoster

De plant staat waarschijnlijk te warm en te donker. Ik plaats ze altijd buiten in de zomer. Zo ontwikkelen ze stevige stammetjes.
Let er wel op dat de Yucca niet meteen van zijn beschermde omgeving in de volle zon komt. Dan gaat hij verbranden. Eerst nog enkele weken in de schaduw houden best.
Als deze plant nu al te slap opgegroeid is, kunt u hem op een hanteerbare hoogte af snijden. Hij zal weer nieuwe bladrozetten maken.
Het afgesneden deel kunt u laten wortelen op vochtig zand.
zondag 10 februari 2013 - 23:44
Mooosje

Mooosje

Sorry, ik ben
maandag 11 februari 2013 - 21:57
jdcoster

Jdcoster

Met hanteerbare hoogte bedoel ik dat de verhouding stamdikte/hoogte een beetje normaal is (niet afbreken, niet moeten gesteund worden, niet omvallen) en dat de nieuwe groei ook niet weer meteen tot aan het plafond komt.
En ... u moet inderdaad dat stammetje door zagen. U zult dus bijna
maandag 11 februari 2013 - 22:07
joopsmit

Joopsmit

te weinig licht . Plant is geforseert dus doe maar wat mijn voorganger zegt dan komt alles goed . Stekken gaar bijna van zelf .
zaterdag 16 februari 2013 - 00:03

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon