menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Streptocarpus laten bloeien

Knorrie

Knorrie

Mijn streptocarpus heb ik geadopteerd nadat mijn overgrootmoeder gestorven is , hij stond bij haar in de veranda. Ze heeft hier nog een paar maand gebloeid maar sinds augustus niet meer. Ik heb ze al verpot maar geen nieuwe bloemen. Wie kan mij vertellen hoe ik deze mooie plant terug kan laten bloeien?
zondag 7 oktober 2012 - 13:54
Paronoto

Paronoto

Misschien is ze aan wat rust toe (?) mijn Strepto is nu nog volop bezig maar hoelang dat nog duurt....ik heb dat nooit "gecronometreerd". Half september heb ik nog een foto ingebracht (zie Topic) en er verschijnen nog altijd nieuwelingen....Niet vergeten dat na verpotten de plant zich weer moet wat "herpakken", dus nog wat geduld zeker (?). Hoeveel/hoe lang bloeide ze vroeger?
zondag 7 oktober 2012 - 16:13
Knorrie

Knorrie

Ik weet niet hoelang ze bloeide, heb er nooit op gelet toen ze nog bij mijn meme stond. Ik weet alleen dat ze meestal een paar maand bloeien, maar ik heb geen idee van hoeveel tijd er tussen zit, geef ik ze minder water nu, moet ze voeding krijgen..echt geen idee. De bladeren staan mooi dus ik neem aan dat ik het niet zo slecht doe
maandag 8 oktober 2012 - 11:43
Knorrie

Knorrie

Er komen terug bloemknopjes op. Al bij al 2 maand rust gehad. Heb ze nu een beetje voeding gegeven
maandag 22 oktober 2012 - 19:27

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon