menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Citroenen

Ga naar meest recente reactie

Giardino

Giardino

Beste tropische planten- & kamerplantenliefhebbers,
Negen jaar geleden ben ik begonnen met pitjes van citrussen te planten.
Normaal duurt dit tussen de 7 à 15 jaar vooraleer er bloemen aankomen, laat staan vruchten aangroeien. Op dit gebied heb ik veel geluk gehad, na 5 jaar één eerste bloem en het jaar erop één eerste vrucht, maar jammer genoeg na enkele weken is deze erafgevallen. Verleden jaar een tiental bloemen en gevolgd door een zestal vruchtjes, na enkele weken waren er nog slechts een drietal vruchten over. Nu is er nog één vrucht die geel begint te kleuren, mijn vraag is nu hoelang moet deze nog blijven hangen of is er een andere manier om te weten te komen wanneer deze rijp is.
Alvast bedankt voor uw antwoorden, groeten Giardino
P.S. Een foto kan ik vandaag jammer genoeg niet meesturen, maar van zodra dit mogelijk is plaats ik deze erwel eens op.
vrijdag 20 november 2009 - 19:37
alloo

Alloo

Van de moment de vrucht geel is mag u ze plukken,ik heb er 6 rijpe vruchten aanhangen.
groetjes Fons


ps u bedoeld toch citroenen?
vrijdag 20 november 2009 - 19:45
Giardino

Giardino

Bedankt Fons,
Het is zeker en vast een citroen, en hoelang moeten deze nog narijpen?
Hoe zou u de smaak beschrijven van uw citroenen, en zijn deze ook zelfgekweekt en/of geënt.
Hoelang hebben uw planten erover gedaan om eetbare vruchten af te werpen?
Groeten Giardino
vrijdag 20 november 2009 - 20:10
alloo

Alloo

Giardino de plant waar nu de citroenen aanhangen heb ik gekocht en ik vermoed dat het een geente struik is.Een 10 à 12 jaar geleden heb ik eens appelsienen en citroenen gezaait ,en het zijn prachtingen planten geworden(-+120 cm hoog)en zijn de vorigen winter kapot gevroren, daar hebben nooit bloemen laat staan vruchten aangeweest.En ik denk als u bloemen en vruchten wild hebben dat ze moeten geent zijn.
groetjes Fons
vrijdag 20 november 2009 - 21:14
alloo

Alloo

Vandaag een citroen geplukt ,het zijn niet de allergrootste , maar er was toch voldoende sap in.

groetjes Fons
zaterdag 21 november 2009 - 17:59
verbena46

Verbena46

Met veel voldoening heb ik eindelijk ( ! ) m'n eerste citroen geplukt van mijn 2 citr.boompjes (gekweekt met marcotteren)
Eigen gekweekte citr. ruiken ook heerlijk.

grt verbena
zaterdag 21 november 2009 - 18:19
Traban

Traban

Kan iemand me vertellen wat ik moet doen om sappige eigen kweek citroenen te hebben.
Aan mijn gekochte citroenboompje hangen veel vruchten, maar er zit geen sap in.
Bedankt voor jullie tips.
Vriendelijke groeten
AD
woensdag 7 juni 2017 - 11:51

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon