menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Aronskelk probleem

Eniavaswen

Eniavaswen

Hoi,

Vorige week kreeg ik een mooie paarse aronskelk cadeau. Ik heb er nog niks aan gedaan, want ik dacht dat die wel nog toekwam met water en voedsel de eerste week, maar sinds de tweede dag zijn alle bladeren er één voor één aan het af rotten. Het blad zelf is nog goed, maar de onderkant van de stengel is helemaal papperig en het stinkt ook nogal.
De grond is wel vochtig, maar niet nat en de bloem ziet er nog goed uit (dat is dan ook het enige)

Is er iemand die weet wat er aan de hand is en of ik de plant nog kan redden. Zou het misschien helpen om hem uit te planten in volle grond? Want dat is op termijn toch de bedoeling.

Alvast bedankt
dinsdag 15 juli 2008 - 08:00
printemps

Printemps

hallo

ik heb in het voorjaar bollen van die zwarte gekocht
heb ze in pot gezet en nu bloeien ze
misschien wat te veel water gehad
haal ze er anders eens uit en plant ze terug in verse potgrond
en misschien wa minder water geven
eerst dacht ik dat ik te weinig water gaf
alles stond immers op een hoop wegens aanleg terras
en zo waren ze wat verwaarloosd,maar toch net genoeg want ze staan er mooi bij

mvg
an
dinsdag 15 juli 2008 - 18:14
Fons

Fons

Karen, vermoedelijk is uw knol aan het wegrotten, hetgeen ge kunt doen is de knol uit de potgrond te halen, deze behandelen met een schimmelwerend middel en in de tuin inplanten.
Heb ook hetzelfde probleen met een aangekochte calla, de knol is bovenkant rot.
dinsdag 15 juli 2008 - 20:38
Eniavaswen

Eniavaswen

Hoi Fons,

Bedankt voor de tip. Dat ga ik eens proberen. Hopelijk is het nog niet te laat, want toen ik gisteren thuis kwam waren de laatste blaadjes en de bloem ook al om zeep. Jammer, want het was zo'n mooi plantje.
woensdag 16 juli 2008 - 08:06

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon