menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hawaii Palm

Ijskoningin

Ijskoningin

hey!

Wij hebben een Hawaii Palm, deze krijgt nu gele bladeren. Ik heb gelezen dat dit komt door aantasting van insecten. Nu heb ik mijn plant al enkele keren goed afgewassen met lauw water, maar de gele bladeren blijven terug komen. Zou dit nog andere oorzaken kunnen hebben?
De plant staat dicht bij een radiator, zou dit aan de droge lucht ervan kunnen liggen?

Alvast bedankt!
woensdag 5 december 2007 - 20:25
Fons

Fons

Hawaii palm of "Brighamia insignis" is nog al gevoelig voor spintaantasting, in dit geval hebben de bladeren onderkant een nogal grijze schijn,spint is enkel te zien met een loep, in dat geval onderkant met flinke waterstraal afspuiten en herhalen ofwel behandelen met een insecticide tegen spint.
Ingeval de bladeren egaal geel worden is dit te wijten aan te droge lucht eventueel aan te natte potgrond,hou uw potgrond bijna droog tijdens de winterperiode en indien mogelijk verplaats uw plant naar een koelere lichte plaats vb. inkomhall.
woensdag 5 december 2007 - 21:00
student

Student

Ik denk eerder aan een stikstof tekort??
donderdag 6 december 2007 - 17:54
ingec

Ingec

ik denk ook eerder aan spint
daarvoor moet je de onderkant van de bladeren afwassen want de spint zit meestal op de onderkant van het blad
en er bestaat een bestrijdingsvorm voor in de vorm van een staafje wat je in de grond moet stoppen
maandag 10 december 2007 - 14:01

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon