menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Musa of bananensoort

Ga naar meest recente reactie

gekko

Gekko

Weet iemand welke soort dit is? Ik heb m gekregen...
[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 27 juli 2006 - 15:35
jp

Jp

Er zijn nogal wat roodbladige bananan bv. Musa Sumatrana lijkt wel op uw exemplaar, maar Musa Maurelii heeft ook rode bladeren, Musa Rojo,...
donderdag 27 juli 2006 - 18:05
Fons

Fons

Musa maurellii is het niet, het is een gewone huiskamer bananenplant die tijdens de winter boven de10°c moet overwinteren.
donderdag 27 juli 2006 - 22:37
gekko

Gekko

Ah, ok...dan weet ik toch al iets meer
Zal ik m maar op tijd binnen zetten.
Bedankt.....
vrijdag 28 juli 2006 - 06:17
robin999

Tekst aangepast

Robin999

hoi

weet iemand wat dit voor soort musa bananenplant is.
en of die winterhard is? http://link.marktplaats.nl/187973816
woensdag 10 september 2008 - 17:12
Fons

Fons

Robin, moeilijk te bepalen welk soort banaan het is maar die plantjes lijken sterk op muselle lasiocarpa.
woensdag 10 september 2008 - 21:15
peleroly

Peleroly

Naar alle waarschijnlijkheid gaat het hier om de Musa acuminata 'Cavendish' of 'Dwarf Cavendish'. Deze soort word veelvuldig aangeboden in elk tuincentrum. Het betreft een kamerplant die absoluut geen enkele vorstbestendigheid bezit. Wanneer de temperatuur onder de 10°C. zakt valt de groei reeds stil en vind de plant het al bitter koud. Het leuke aan deze soort is dat de groei (voor een banaan) vrij compact is en er uiteindelijk na enkele jaren lekkere banaantjes aan komen.
Peter
woensdag 10 september 2008 - 23:17
robin999

Robin999

hoi

oke bedankt word die soort snel groot of blijft hij wat kreiner?
donderdag 11 september 2008 - 12:22
peleroly

Peleroly

De grootte hangt wat af van het type. Meestal wordt de Dwarf-Cavendish aangeboden omdat deze door zijn eerder wat gedrongen, compakte groei het meest geschikt is voor de huiskamer. Ik meen dat deze maximaal ongeveer 2 meter hoog kan worden.
Peter
donderdag 11 september 2008 - 13:23
Fons

Fons

Robin,musella lasiocarpa word ong 1,50m groot, met na 3à4 jaar een gele bloeiwijze.
donderdag 11 september 2008 - 21:32

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon