menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tunnel maken voor klimplanten

tinekebeck18

Tinekebeck18

Ok. Ons idee: we hebben afgelopen najaar onze speeltoren met glijbaan afgebroken. Het einde van een tijdperk uiteraard. Maar op die plek willen we nu geen gazon leggen, maar onze border uitbreiden (speeltoren stond in een aparte border gevuld met kastanjehout.)
Ons plan: een tunnel maken op de plaats waar de palen van de speeltoren stonden. De ijzeren ankers steken zelfs nog in de grond, dus die zijn meteen weer bruikbaar. We willen dus houten palen aankopen voor een frame. Nu is de vraag: de plaats tussen de palen, hoe overbruggen we die het best? Ik houd zelf wel van de moderne look van betonnetten, mijn man houdt eerder van de natuurlijke look van hout. Gaan de houten ´tussenlatjes´ niet te snel Rotten? Kunnen die palen van zo´n speelhuis ook betonnetten dragen? Of kiezen we eerder voor de minder dikke kwaliteit van chapenetten? Die zijn ook een pak goedkoper.
Qua klimplanten denk ik aan kamperfoelie en clematissoorten, liefst allemaal met verschillende bloeitijden, sommige wintergroen,andere niet.
Tips? Ideeën?
woensdag 14 februari 2024 - 22:15

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon