menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hedra haag

Ga naar meest recente reactie

Pjobse

Pjobse

2 jaar geleden is deze haag geplant, maar aangezien het hier nogal een windhoek is groeit deze slecht dicht. Hebben jullie nog tips?

Tuinaanleg & Onderhoud

zaterdag 27 maart 2021 - 10:44
Pjobse

Pjobse

De kant die minder op de wind staat, groeit al beter dicht.

Tuinaanleg & Onderhoud

zaterdag 27 maart 2021 - 10:45
Droge_zandgrond

Droge_zandgrond

Ik zou het terugsnoeien op 1m want het lijkt vooral de onderkant te zijn die dun staat, en wat gedroogde koemest of zo strooien. Groeit toch weer dicht.
zaterdag 27 maart 2021 - 19:20
Pjobse

Pjobse

Ze begonnen ooit op 1 mtr ongeveer iets meer dan een jaar geleden. Dus ik snoei het liever niet helemaal kort, omdat ik denk dat ik dan over 2 j weer op hetzelfde punt ben.

Tuinaanleg & Onderhoud

zaterdag 27 maart 2021 - 23:48
pplakke

Pplakke

Je kan wat takken draaien zo dat ze terug naar onder gaan. Dan kunnen zij het onderaan mee vullen. Of van die kleine exemplaren kopen en bijplanten en die dan wel een aantal keer in de hoogte toppen zo dat ze ook zijwaarts gaan groeien. Op eBay vind je van die kleine exemplaren, deze die je nu had waren nooit getopt en daarom niet vertakt onderaan. Waarschijnlijk is dit soort ding dat ze doen om zo snel mogelijk een lange plant te krijgen. Kunnen ze sneller verkopen maar zijn er dus geen zijtakken.
zondag 28 maart 2021 - 06:19
Droge_zandgrond

Tekst aangepast

Droge_zandgrond

Exact, mensen willen zo hoog migelijke planten maar voor een dichte haag moet je altijd terugsnoeien bij aanplant.

Planten groeien naar het licht, ze hebben geen enkele reden om vanonder dicht te groeien...
zondag 28 maart 2021 - 08:13
Pjobse

Pjobse

Aha, weer wat geleerd! Bedankt voor de tips en uitleg, beetje jammer dat de verkopers dit niet vermelden. Zo blijven mensen in onwetenheid.
zondag 28 maart 2021 - 08:29

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon