menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Een tuin vol wortels?

Ga naar meest recente reactie

Sil1986

Sil1986

Beste tuinierders

Ik heb vorig jaar een huis gekocht met een volledig overwoekerde tuin . Ik heb de tuin mooi vrij gemaakt met de hakselaar en frees. Ik wil nu beginnen met het omploegen en gelijk trekken van de aarde maar ik krijg mijn spade amper in de grond de tuin zit vol wortels (zie foto's). Met wat heb ik hier te maken? En wat doe ik eraan? Kan een tuin frees daar gewoon door en vis ik de wortels er uit?

Mvg
Sil

Tuinaanleg & Onderhoud

donderdag 4 maart 2021 - 16:19
Sil1986

Sil1986

Foto

Tuinaanleg & Onderhoud

donderdag 4 maart 2021 - 16:20
Sil1986

Sil1986

Foto 2

Tuinaanleg & Onderhoud

donderdag 4 maart 2021 - 16:20
Tuinprins

Tuinprins

Dit zijn boomwortels, zouden van een populier of es (Fraxinus) kunnen zijn. Ik weet niet hoe breed die tuin is (lijkt smal) maar die wortels kunnen afkomstig zijn van bomen die bij de buren staan.

Of je daar met een frees doorheen kunt is afhankelijk van de dikte van de wortels en de kwaliteit van je frees. Hoe dichter bij de boom, hoe dikker de wortels ...

Gegroet, de tuinprins
donderdag 4 maart 2021 - 17:44
PeterC

PeterC

Je kan er gerust met de tuinfrees doorgaan en de stukken wortel die bovengekomen zijn wegrapen. Wellicht zal je ook je frees moeten vrijmaken. Wat er aan losse stukken wortel in de bodem achtergebleven is zal vergaan zonder hinder op te leveren.
donderdag 4 maart 2021 - 17:52
WiPe

WiPe

Bomen verdragen dat slecht dat je de wortels kapot freest. Daardoor riskeer je vrij veel schade.
zaterdag 6 maart 2021 - 07:45

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon