menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kunst klimop als tuinscherm

Ga naar meest recente reactie

Johan Goossens

Johan Goossens

Heeft er iemand ervaring met het gebruik van kunst klimopscherm als tuinafscheiding , hoe word dat aan de draad bevestigd , degelijkheid enz.
Mijn dochter zou dit willen gebruiken als afscheiding van haar tuin omdat dit geen verder onderhoud vergt en toch een beetje natuurlijk uitziet.
woensdag 18 november 2020 - 20:44
deHaan

DeHaan

Gevoelsmatig denk ik, dat het binnen een jaar verkleurd onder invloed van de zon.
woensdag 18 november 2020 - 20:53
Johan Goossens

Johan Goossens

Naar het schijnt is dit uv bestendig
woensdag 18 november 2020 - 21:19
Tuinprins

Tuinprins

Ik denk dat je op een tuinforum niet moet aankomen met vragen over plastic planten.
donderdag 19 november 2020 - 06:18
Johan Goossens

Johan Goossens

Word hier nochtans verkocht in de webshop en is toch een stuk esthetischer dan een doek of van die linten die je tussen de draad vlecht. Hoort een afsluiting dan niet bij je tuin?
donderdag 19 november 2020 - 21:06
leerling

Leerling

Geen idee wat 'UV bestendig' concreet inhoudt.
Kunststoffen die aan weer en wind worden bloodgesteld hebben niet alleen last van UV licht. Voor mij klinkt het vooral als een manier om, door onvermijdelijke verwering, nog meer microplastics te verspreiden. (Nog los van de vervuiling die de productie met zich meebrengt.)

Als uw dochter inkijk wil beperken en als zowel ruimte en budget beperkt zijn, zou ik eerder kiezen voor riet-, wilgen- of bamboematten.
Als de ruimte en budget het toelaten, zou ik eerder kiezen voor onderhoudsarme struiken. Welke struiken dat zouden kunnen zijn hangt heel erg af van de standplaats (grondtype, vochtigheid, uren zonlicht...).
donderdag 19 november 2020 - 23:12
PeterC

PeterC

Hou die plastiek rommel uit je tuin. Ziet er niet uit.
In plaats van een kunst klimop kan je beter een echte klimop planten. Die groeien snel. Over enkele jaren vormen ze een mooie, groene tuinafscheiding die je met één keer per jaar snoeien probleemloos kan onderhouden.
zondag 22 november 2020 - 18:44

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon