menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Scheuren in het gazon

Danny_D

Danny_D

Ha Allemaal,

Ik zit met het volgende:
Ik heb 3 jaar geleden een gazon aangelegd op een stuk grond waar eerst een loods had gestaan. Er lag een plaat beton van een centimeter of 50 dik. Deze is verwijderd en het “gat” is vervolgens opgevuld met lokale grond.
Na een jaar dacht ik dat ik flink last had van woelmuizen, er leken gangen door mijn gazon te lopen. En gezien de hoeveelheid woelmuizen waar de katten mee thuis kwamen was dit niet vreemd.
Afgelopen jaar, met de droge zomer, bleken het niet te gaan om gangen van woelmuizen maar om scheuren in de grond. Ze werden steeds door het gras bedekt waardoor het ondiepe gangen leken. De scheuren zijn soms wel een centimeter of 50 diep en meters lang. Er is niet meer “relaxed” over het gazon te lopen, je verstapt je continue. Voetballen door de kinderen is niet meer te doen: dat kost enkels.
Ik ben dus nu op zoek naar een handige manier om deze scheuren te repareren. Frezen, ophogen en opnieuw inzaaien is niet echt een optie: dan sloop ik de wortels van de haag en de fruitbomen om het gazon heen.
De methode die ik nu in gedachte heb ik: alle scheuren opsporen en helemaal open peuren en dan te vullen met nieuwe grond en dan opnieuw inzaaien. Helaas gaat dit nogal een klus worden (ruim 600 m2 gazon en veel scheuren).
Heeft iemand een ander idee om dit wat makkelijker te kunnen doen?

Ik ben niet opzoek naar een “biljartlaken” als gazon, maar de kinderen moeten er gewoon lekker op kunnen rennen.

Alvast bedankt
dinsdag 14 mei 2019 - 11:34

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon