menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Voortuin aanleggen

Roodkapje

Roodkapje

Hallo,

In onze voortuin hebben tegels gelegen van de vorige bewoners. Deze willen we eruit halen en er een leuke voortuin van maken.

Nu hebben we een deel van de tegels eruit gehaald en wat blijkt, onder de tegels zit gele zand, en daaronder zwarte zand met puin ertussen. Zie foto.

Kan de zwarte zand met puin ertussen kwaad voor de planten die we erin willen gaan zetten? Of is het genoeg als we de gele zand eruit halen en dit weer aanvullen met zwarte zand? Dit zal dan ongeveer maar 10-15 cm diep zijn aangezien de gele zand nu ook zo diep ligt.

Iemand tips?


Tuinaanleg & Onderhoud

vrijdag 3 augustus 2018 - 11:21
Japanse tuin project

Japanse tuin project

Met zulk een ondergrond vertrek je al met een achterstand. 10-15 cm ‘goede’ grond is onvoldoende voor een goede weggroei van planten. Als je het deftig wil aanpakken en geen gehannes achteraf, is het beste advies om zo diep als mogelijk af te graven en terug op te vullen.
vrijdag 3 augustus 2018 - 12:06
Smurffie

Smurffie

Hangt ook wel af van de planten die je erin zet gok ik. Mediterane planten (lavendel bijvoorbeeld) vinden stenen en zand geen ramp (goede afwatering) hoewel ik hier wel een laag mediterane grond in de tuin heb uiteraard, maar zeker niet meer dan 15cm ook. Daaronder zit oude grond vermengd met ophoogzand. Mijn planten doen het prima. Misschien wel handig om de onderlaag in uw geval inderdaad iets verder af te graven en daarna de grond te verbeteren met compost en dergelijke en goed kijken welke tuingrond je toekomstige planten verlangen.
dinsdag 14 augustus 2018 - 19:59
Liesette77

Liesette77

ja, dieper uitgraven en terug opvullen, afhankelijk van wat je wil planten.
vrijdag 24 augustus 2018 - 14:55

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon