menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Dit weekend gras zaaien of zoden leggen?

Ga naar meest recente reactie

DennisS

DennisS

Ok, we weten dat het absoluut niet de beste periode is om een nieuw gazon aan te leggen. Maar wegens vertraging in de leegruimwerkzaamheden en andere onvoorziene vertragingen. Zijn we toch van plan om aankomend weekend een nieuw gazon aan te leggen.

We hebben een beregeningsinstallatie (gardena) in de tuin gelegd. En we hebben de zandgrond gefreesd en verrijkt met compost en natuurlijk geegaliseerd. Maar nu twijfelen we over of we gaan zaaien of dat we graszoden gaan leggen?

Nogmaals we weten dat het nu niet de beste periode is om een gazon opnieuw aan te leggen. Maar we willen het toch proberen.

Wat is het beste in deze periode? Zaaien of zonden leggen?
dinsdag 17 juli 2018 - 13:19
Japanse tuin project

Japanse tuin project

Indien je voldoende tijd en energie steekt in het water geven gedurende de eerste periode lijkt dit weer me niet onoverkomelijk te zijn.
dinsdag 17 juli 2018 - 14:27
jdcoster

Jdcoster

De twee opties zullen in deze droge periode voortdurend beregening vragen. Met nog meer droogte en nog hogere temperaturen in het vooruitzicht lijkt het mij zonde van ons kostbaar drinkwater daar aan te verspillen.
dinsdag 17 juli 2018 - 16:27
Patrikc

Patrikc

wachten is de enige verstandige keuze
dinsdag 17 juli 2018 - 16:34
Roeli

Roeli

Waar je woont kan ik niet vinden, maar in Nederland wordt , door de waterleidingbedrijven , dringend verzocht om heel zuinig te zijn met water.
Ik veronderstel dat dat in België ook wel zo zal zijn.
Dan zal je toch zeker wel zo verstandig zijn om niet , onnodig, water te verspillen ?
Gewoon wachten tot het weer uit de lucht komt vallen. Tja, wanneer, geen idee. Hoe eerder hoe liever.
dinsdag 17 juli 2018 - 18:39
pplakke

Pplakke

ik denk ook wachten het droogt zo snel met die wind.dat gaat een fortuin kosten als je met leiding water gaat sproeien.met wat pech houd dit aan tot half november net als vorig jaar.dat is meer dan 3 maanden dat je nog zou moeten zien te overbruggen.


is er al veel compost opgevoerd?weet dat je daarmee niet kan overdrijven.als je nu iets wil doen kan je er nog wat meer opvoeren.
dinsdag 17 juli 2018 - 20:52

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon