menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Aanleg tuin en aankoop zitmaaier

Ga naar meest recente reactie

backdraft10

Backdraft10

Hallo,

Sedert eind vorig jaar ben ik begonnen met de opkuis van een tuin die heel lang verwaarloost is geweest, waar wilde bomen, stuiken in groeiden, netels enz... men kent het plaatje wellicht.
Nu zijn mijn werkzaamheden in dit stadium dat op een paar boomwortels na die nog eerstdaags moeten verwijderd worden de grond braak ligt en op verschillende plaatsen omgewoeld is door onder andere het verwijderen van boomwortels met een kraantje en ligt er ook nog een stukje grond met oud gras dat moet verwijderd worden.
Mijn vraag is hoe ik nu het best te werk ga, ik spreek over een oppervlakte van een goede 800m2.
Mijn idee was het oude gras dat er nog is dood te spuiten en dan de volledige oppervlakte om te frezen/ploegen en dan beginnen nivelleren enz... maar rmoet ik dan de grond bemesten enz...

Eens dit alles klaar is zou ik me een zitmaaier aanschaffen gezien ik vooraan ook nog een goede 250m2 gras liggen heb en dus iets meer dan 1000m2 moet maaien en heb mijn oog een beetje laten vallen op volgende machines met mulching.
Toro Timecutter ZS4200S CE of Husqvarna Rider R213C.
Graag hierover ook jullie ongezouten mening qua werkgemak, kwaliteit, betere alternatieven enz...

Alvast bedankt!!!
vrijdag 19 februari 2016 - 15:57
deHaan

DeHaan

Op wat voor grond zit je?
vrijdag 19 februari 2016 - 17:51
backdraft10

Backdraft10

De omgewoelde grond is een magere zavelgrond die enige voeding zal kunnen gebruiken.
vrijdag 19 februari 2016 - 18:31
deHaan

DeHaan

Laat door een loonwerker met een minikraantje het geheel omspitten en in 1 werkgang egaliseren
Zodanig dat de bovenlaag boven blijft maar alle rommel (plantaardig) onder ligt.
Compost opbrengen en licht infrezen
Egaliseren
Hoeft het geen biljardlaken te zijn, ben je nu bijna klaar.




vrijdag 19 februari 2016 - 20:40
backdraft10

Backdraft10

Een loonweker moet hier wel vlot te vinden zijn die dit tegen een zacht prijsje wil doen denk ik.
zaterdag 20 februari 2016 - 20:18
deHaan

DeHaan

Beter een goede, dan één die het voor een zacht prijsje doet.
zondag 21 februari 2016 - 00:56

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon