menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Late oogst

77Grace77

77Grace77

Dag tuinvrienden

Mijn echtgenoot is ondertussen zo goed als genezen.
Wel houdt hij er bij teveel stress een ferme hoofdpijn aan over en hij moet levenslang medicatie nemen.
Maar hey, we zijn onvoorstelbaar blij dat hij nog onder ons mag vertoeven en dat hij weer terug aan het werk kan.

Dit weekend heeft hij enkele buitenplanten in potten gezet om te overwinteren.
We waren enkele maanden geleden voor de aankleding van mijn stenen lotustekening naar een andere bloemkweker geweest en de assistente heeft ons klimbloemen meegegeven ipv eenjarige laagblijvers zoals ik gevraagd had . Tja, wij kennen er zo weinig van...

Dit was natuurlijk niet de bedoeling, want dat bezorgt mijn man extra werk.
Maar ze zijn erg mooi, ik moet even opzoeken hoe ze ook alweer heten.
Het zijn prachtige donkerrode kelken die helaas de winter niet overleven tenzij je ze bij veel licht en een hogere temperatuur kan laten overwinteren.
Ik ga het toch proberen, ook al hebben we geen serre o.i.d.

Verder heeft hij samen met onze tuinhulp de resterende rucola uitgedaan - we hebben er met 2 gezinnen nog goed van kunnen eten - en ook de komkommers, dille en aardbeien werden verwijderd en verhakseld voor de compst.
De eerstelingen van de aardbeien werden herplant.

We hebben zelfs nog erg late gele courgettes geoogst, de ratatouille was heerlijk, haha.

Het oudere, reeds gecomposteerde materiaal werd op het nu braakliggende gedeelte verdeeld en onder elkaar gemengd.
Onze tuin is ongeveer winterklaar.

Komen er bij jullie ook nog late groenten uit en bloemknoppen open?
Onze erg laat gezaaide Afrikaantjes bloeien weliswaar met kleinere bloemen, maar staan vol knoppen!

Zo blijft je tuin toch erg kleurrijk en dat helpt bij het 'indian summer-gevoel', haha.

Warme herfstgroet & God bless
Ellen
dinsdag 4 november 2014 - 13:42

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon