menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Mega-tegel of toch iets anders

Ga naar meest recente reactie

evy_van_lo2

Evy_van_lo2

Hallo allemaal, we denken momenteel na over de aanleg van een terras. We zijn bij verschillende tegelhandelaars geweest, maar krijgen overal een andere uitleg. Sommigen raden de megategels (Stone & Style) compleet af vanwege de groenvorming en het moeilijk onderhoud. Anderen zeggen dan weer dat hier zéér weinig onderhoud aan is en dat het een prima idee is. Dus is mijn vraag: wie heeft zulke tegels liggen en kan mij een eerlijk antwoord geven, want we weten niet goed wat te doen? En is er toevallig iemand uit de regio Herentals bij die ze zelf heeft liggen of weet liggen, zodat we eventueel eens kunnen gaan kijken?
Het zou ons echt ontzettend helpen. Dank bij voorbaat, Evy
dinsdag 24 september 2013 - 12:48
Tuinprins

Tuinprins

Geen specifieke ervaring met deze tegel maar wel een meer algemene opmerking: groenvorming van tegels is natuurlijk sterk afhankelijk van waar ze liggen. Als ze een groot deel van de dag in de schaduw liggen en die plek is ook nog eens tamelijk vochtig dan treedt natuurlijk veel eerder groenvorming op dan bij een plek in de zon. In de winter, als de dagelijkse verdamping klein is en de zon laag staat, treedt eerder groenvorming op dan hartje zomer.


Gegroet, de tuinprins
dinsdag 24 september 2013 - 20:28
Stori

Stori

Ik lees al een tijdje mee, maar heb me nu geregistreerd omwille van jouw vraag. Ik heb ze liggen sinds vorig jaar, ook nog kleinere van Stone & Style. Ze liggen aan zowel de noordzijde als aan de zuidzijde van het huis in twee kleuren. Ik woon in Geel en je mag komen kijken.
Laat maar weten.
woensdag 25 september 2013 - 14:08
evy_van_lo2

Evy_van_lo2

Heel erg bedankt Stori, ik wil heel graag komen kijken. Wil je me je adres via pm doorgeven aub? Laat ook even weten wannneer het je past. Mvg, Evy
donderdag 26 september 2013 - 12:41
Woumen

Woumen

Ik heb de mega-tegels Carreau Arduin liggen sinds een jaar of 4 en ben er zeer tevreden mee. Ik poets ze 1 keer per jaar na de winter maar ze zijn nooit echt groen ik doe het meer als onderhoud. Het eerste jaar kwamen er wel precies vlekken in en kleurverschillen maar de tegels moeten blijkbaar eerst verzadigen en na 2 jaar waren ze perfect egaal en kleurvast. Ze worden toch een tint lichter in de eerste 2 jaar dus als je een donkere wil neem dan de Carbon. Ook hier ben je welkom om te komen kijken.
Hier een kleine impressie
[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 13 oktober 2013 - 10:49
Lino

Lino

Ik denk dat de voegen een groter probleem vormen dan de steen zelf.

Op bovenstaande foto heeft men dat goed omzeild
maandag 28 oktober 2013 - 13:02
Woumen

Woumen

Ik heb nog een stuk of 90 vierkante meter liggen die tegen elkaar liggen waar ik geen problemen mee heb.
maandag 28 oktober 2013 - 14:17
derge

Derge

Hallo

Hoe is het afgelopen met uw plannen. Heeft u toch voor de megategel geopteerd?

Heeft u vergroening of valt dit mee?

Wij hadden deze megategel van Stone en Style al afgezworen en voor de m-coat van marlux geopteerd, maar nu lees ik hier ook over die m-coat slechte dingen.

Grote twijfels hier, vandaar mijn vraag.

Het is zoo moeilijk om een gemakkelijk te onderhouden terrastegel te vinden en vooral om deftige informatie hierover te vinden.

Alvast bedankt voor uw antwoord.

Groeten
maandag 6 januari 2014 - 10:02
Woumen

Woumen

Als je een keer per jaar poetsen moeilijk te onderhouden vindt dan moet je een andere tegel nemen.
En als he terras niet pal in het zuiden ligt dan zal je tijdens de winter altijd een beetje groen aanslag hebben welke tegel je ook kiest.
maandag 6 januari 2014 - 10:34
Tuinprins

Tuinprins

Wat groenvorming betreft: zie mijn antwoord hierboven.

Je kunt hier geen eenduidig antwoord opgeven omdat groenvorming sterk afhankelijk is van de plaats waar de tegels liggen.


Gegroet, de tuinprins
maandag 6 januari 2014 - 20:45
evy_van_lo2

Evy_van_lo2

Hallo allemaal, we zullen uiteindelijk kiezen voor een marlux-betonklinker en tegel (Marlux Lavato) en we gokken erop dat ze mits onderhoud mooi zullen blijven. Ze liggen echter nog niet, we zijn volop op zoek naar een plaatser, maar ik hou jullie op de hoogte. Bedankt alvast voor het advies.
maandag 6 januari 2014 - 21:14
iecee

Iecee

groenaanslag is gemakkelijk weg te krijgen met een simpel en zeer doeltreffend middel
nl soda , maar dat kost bijna niks en dan wordt het niet aangeraden.
een handvol soda in een elmmer water en de algen lossen vanzelf op.
donderdag 9 januari 2014 - 13:06
karolienvc

Karolienvc

iemand de carbon liggen van Stone en Style ..

Mvg,
zaterdag 26 september 2015 - 16:25

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon