menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wie heeft ervaring met druppelleidingen

JohanDC

JohanDC

Gek dat ik op het forum niets kan vinden over druppelleidingen. Of zoek ik misschien op de verkeerde manier of op de verkeerde plaats?

Vorig jaar heeft mijn pas aangeplante Taxushaag zwaar geleden onder de droogte in het voorjaar nog voor de druppelleiding geïnstalleerd was. Nu is de maand maart ook al erg droog geweest en ziet het er voor de rest van april ook al niet goed uit wat het regenwater betreft.

Maar de druppelleiding ligt er nu. Systeem Gardena met een leiding voor bovengronds druppelen. Werkt perfect met het water uit de regenwaterput en een pomp. Alleen is de vraag hoelang moet ik laten druppelen en op welk moment van de dag? Hoe kan ik best inschatten of druppelen nodig is?

Alle relevante informatie is welkom! Ik zou niet graag hebben dat mijn 130 Taxusplanten tussen de 1m40 en 1m80 opnieuw de onderste takken zouden verliezen door de droogte. Gelukkig zijn er maar 2 echt bezweken met daarnaast nog 2 randgevallen en een 10-tal zien er niet uit tot een hoogte van 40 cm maar krijgen wel enkele nieuwe scheuten vanuit de stam.

Alvast bedankt!

donderdag 14 april 2011 - 10:24

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon