menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gazonkantentrimmer.

Ga naar meest recente reactie

snipper

Snipper

Vorig jaar een nieuwe kantentrimmer gekocht, maar totaal waardeloos, twee buurmannen kochten elk een andere, maar net hetzelfde resultaat.
De nylon draad breekt constant af, en stropt zich op het spoel, in het begin gaat het tamelijk goed, maar eens er een beetje van de draad gebruikt is begint de miserie .
Iets wat wij met onze vorige machines niet hadden.
Vermoedelijk komt het door het automatisch doorvoersysteem.
Eigenaardig toch dat de oude machines het wel prima deden .
Nu zijn er blijkbaar trimmers op de markt met en kunststof mes inplaats van de draad.
Heeft iemand hier ervaring mee ?
Vr. Gr. Snipper.
woensdag 13 april 2011 - 16:08
Mandy

Mandy

Ik heb ook zo'n draadjesknipper, een grote ellende...... je bent meer bezig met de spoel te peuteren dan dat je randjes knipt
woensdag 13 april 2011 - 22:56
snipper

Snipper

Mandy,heb je dan soms een oplossing gevonden ?
Blijkbaar komen er geen reacties over die kunststof messen .
vrijdag 15 april 2011 - 16:01
Mandy

Mandy

Als ik wat geld heb ga ik er een met een metalen blade kopen, maar die dingen zijn een stuk duurder dan die akelige draadjes machine
vrijdag 15 april 2011 - 18:08
choco

Choco

voor meer info, kijk even op deze site
http://www.bosch-pt.be/boptocs2-be/Tuingereedschap/Toebehoren+tuingereedschap/BE/nl/aw/Gazontrimmers/169222/index.htm

kijk wel naar de maaiers op accu, want de andere zijn met draad

dirk
vrijdag 15 april 2011 - 21:37
Mandy

Mandy

Ja, ik ken deze wel maar ze zijn wel prijzig en het is lastig dat je toch met zo'n accu niet erg veel kan doen, helaas......
vrijdag 15 april 2011 - 21:45
jdcoster

Jdcoster

Ik doe dat met een spade.
Nooit problemen gehad... .
vrijdag 15 april 2011 - 23:26
pplakke

Pplakke

ik heb zo een op benzine had eerst een op acu van 100 euro dat was brol.
deze is een honda ook enkel met draad maar wel die je erdoor steekt en veel dikker.
ik doe daar veel mee met een draadje.
enkel als je tegen iets als een draadafsluiting werkt en je raakt er teveel tegen is de draad zo op.
ik moet wel zegen dat ik tevreden ben van die honda 4 takt starte na de winter na 3 trekken.
wel heb ik die gekocht toen honda jarig was toen ging er de helft af want nu zijn ze vrij duur vind ik.

zaterdag 16 april 2011 - 06:52
Mandy

Mandy

Met een spade is voor mij geen optie...... Veel te veel kantjes......
zaterdag 16 april 2011 - 12:42
Niek63

Niek63

ik heb een paar jaar gelenden ook zo'n ding bij cranenbroek maar met 2 draden en dat werkt goed.
Maar volgens mij moet je op de een of andere mannier die draad ook vervangen door een mes als je een beetje handig bent.
zaterdag 9 juli 2011 - 07:21
Mandy

Mandy

Hoe dan???
Volgens mij kan dat echt niet hoor....

Ik heb honderden meters grasrand.....ook met eer rand gras/stenenpad en daar breekt die draad constant.......

Maar ik zie nergens een of andere aansluiting voor een blad.......
zaterdag 9 juli 2011 - 16:23
iecee

Iecee

ik heb vorig jaar een dure bosch op accu gekocht met plastic mesjes
was brol heb hem teruggebracht en geen nieuwe gekocht.
zondag 10 juli 2011 - 11:36
Mandy

Mandy

Knippen dus met de schaar
zondag 10 juli 2011 - 13:01
VeraVD

VeraVD

Ik heb er zo eentje van Bosch.

Héél makkelijk hoor: de kanten zowel horizontaal als vertikaal strak mee af te maaien (het draaien van de kap van het toestel duurt 2 sec.)
Als het rode plastic mesje kapot is, 5 sec.om een nieuw te plaatsen en je kan weer voort.

Accu doet het prima. Bij ons eerder klein perceel (+/- 60m omtrek): met accu doe ik het volledig gazon rond 2x, doch ik laad op na iedere maaibeurt.
En het opladen duurt niet zo heel lang.

Twee jaar geleden gekocht bij Aveve, ken de prijs niet meer maar was niet zó duur hoor.
maandag 11 juli 2011 - 07:24
Mandy

Mandy

Hehe .. eindelijk een positief geluid...haha

Dus er zijn geen nylon touwtjes die continu breken? Maar daarvoor in de plaats een PLASTIC MESJE..

Weet je ook misschien een nummer? Is het er een uit de 0600...... collectie?????
maandag 11 juli 2011 - 08:26
choco

Choco

zoals ik in het begin zij kijk eens op deze site van bosch naar het model ART 23 ACCU of ART 26 ACCU
http://www.bosch-pt.be/boptocs2-be/Tuingereedschap/Toebehoren+tuingereedschap/BE/nl/aw/Gazontrimmers/169222/index.htm
Groetjes ,Dirk
maandag 11 juli 2011 - 10:24

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon