Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Mijn vader zou volgende zomer graag een zithoek hebben en ik heb geprobeerd om daar de nodige planten voor te kiezen. Er zitten wel geen groenblijvende planten tussen dus daar zou ik graag wat hulp bij krijgen, want weet niet precies welke planten bij deze passen:
Dat zijn mooie planten die je hebt uitgezocht.
Ik ben persoonlijk niet akkoord met de stelling dat er in elke tuin groenblijvende planten nodig zijn.
Vele andere planten geven immers ook, in de winter, structuur aan de tuin.
Echinacea en Echinops hebben 's winters aantrekkelijke zaadhoofden, siergrassen geven ook structuur met hun uitgedroogde halmen.
Als je toch 's winters ook wat "groen" wil, denk dan eens aan de vele Stachys-soorten. Geranium "Ingwersen's Variety" is half groenblijvend en past zeker bij bovenstaande planten.
Een aantal varens zijn ook groenblijvend en passen ook op een niet té zonnige plek.
Moet ook niet perse, het ligt ook uit het zicht als we vanuit het huis naar buiten kijken. Het is vooral de bedoeling om een geurende en kleurrijke zithoek te maken voor in de zomer. Gaat dat met deze planten?
Andere suggesties ivm de planten zijn altijd welkom.
Binnenkort ga ik beginnen met het aanleggen van de zithoek, maar had graag nog enkele suggesties of ideëen opgedaan en zou graag via jullie nog wat extra inspiratie opdoen.
vlinderstruik is in de praktijk vrijwel wintergroen (staat hier nu, toch echt strenge winter gehad, volop in het blad) alleen net na flinke snoei (in maart) kortdurend weinig of geen blad. Lavendel, rozemarijn, salie, tijm of kruiptijm zijn ook wintergroen en lekkere geuren zeker bij aanraken
renate