menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Combinatie bloemen

petrasap

Petrasap

Ik hou van "wilde" tuinen en heb volgende planten gekocht om een stuk tuin zelf aan te leggen: veronica virginicum alba, salvia nemororsa mainacht (salie), digitalis purpurea (vingerhoedskruid), eupotorium purpureum (leverkruid), verbena bonariensis (ijzerhard), veronica longifolia (schneeriesn) en gunnera manicata die ik allemaal in een border wil aanbrengen; alleen weet ik niet of ik de planten door elkaar mag zetten om een speels en natuurlijk effect te krijgen of hier en daar groepjes van planten samen zetten en dan weer andere, vind dit niet zo evident. Op dat stuk border staan ook enkele kleine boompjes die nog moeten groeien.....Kan iemand mij raad geven?
zondag 11 april 2010 - 19:36
Lysianthus

Lysianthus

Hartelijk welkom op het forum van tuinadvies Petrasap.

Proficiat met je aankoop, je hebt prachtige bloemen uitgekozen.
Ik zou ze zeker niet door elkaar zetten want dan ga je een onrustig effect creëren. Een speels en natuurlijk effect bekom je ook door groepjes van planten samen te zetten en te herhalen.
Veel succes en vergeet niet ons te laten meegenieten met foto's als de planten in volle bloei staan.
Pretige dag
Lysianthus
maandag 12 april 2010 - 10:09
petrasap

Petrasap

Hartelijk dank alvast voor de goede raad; ik heb ook nog een andere vraag.
Heb grassen vooraan in mijn tuin staan (alle hoogtes) en wil daar wat engels gras bijzetten, gewoon kriskras ervoor zetten of bordertje maken ervoor met aaneenlopend patroon, wil dat het heel nantuurlijk oogt, geen té aangelegde tuin.
woensdag 14 april 2010 - 21:34

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon