menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Grove of fijne schors

Ga naar meest recente reactie

printemps

Printemps

hallo

wat is het beste om onkruid tegen te gaan
grove of fijne schors
of nog iets anders maar geen worteldoek
weet iemand het antwoord

dank
mvg
an
vrijdag 13 juni 2008 - 18:21
Spuddy

Spuddy

Ik denk niet dat het zoveel uitmaakt of je grove of fijne schors gebruikt. Belangrijker is de dikte van de schorslaag. Als ik dan toch zou moeten kiezen dan denk ik dat fijne schors iets beter is om onkruid tegen te gaan. Maar grove schors oogt dan weer beter vind ik. Andere opties zijn bijvoorbeeld cocosdoppen. Die hebben het voordeel dat ze ook nog eens voedsel afgeven. Als je kiest voor cocosdoppen besproei ze dan met water na het leggen anders zouden ze wegwaaien. Door het water klitten ze dan mooi samen.

vrijdag 13 juni 2008 - 18:50
hildavw

Hildavw

Als je schors wil gebruiken, gebruik dan de goedkoopste om de eerste laag te vormen, die mag gerust de kleine soort zijn.
Als bovenste laag kan je dan de grootste soort gebruiken, die blijft beter liggen als de vogels er in woelen en zoals Spuddy al zegt, dat geeft een beter uitzicht, vind ik ook.

Cacaodoppen verdwijnen wel veel vlugger dan schors.

groetjes

Hilda
zaterdag 14 juni 2008 - 15:36
Esem

Tekst aangepast

Esem

Persoonlijk ga ik voor fijne schors,smaken verschillen nu eenmaal, ik vind de fijnere scors decoratiever.
Eddy,
zaterdag 14 juni 2008 - 22:48
krist

Krist

Hou er wel rekening mee dat fijne schors sneller verteert dan de grovere en je dus sneller zult moeten aanvullen.
maandag 16 juni 2008 - 09:03

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon