menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Grasmaaiers

Ga naar meest recente reactie

Ronkes

Ronkes

Ik heb een tuin van om en bij de 300 m² (gras). Welke grasmaaier moet ik nu kopen een elektrisch of benzine?
Mijn buren zeggen wel een maaibreedte te nemen van ongeveer 42-45 cm.
Kan iemand advies geven aub.
woensdag 28 mei 2008 - 11:09
printemps

Printemps

hallo

welkom

electrische machine is goedkoper
je hebt nog wel een verlengkabel kopen(kostprijs erbij tellen)
is uwe tuin een mooi recht stuk?
of veel bomen en struiken of perkjes,anders heb je last met uw kabel
men zegt ook tegen de tijd dat jij uwe kabel afgerold en opgerold hebt heb ik al gedaan met maaien
het is ook te zien waar je woont,in sommige gemeentes mag je zondag geen gras afdoen
of als je lastige buren hebt die klagen over lawaai
dan is electrisch wel veel stiller

mvg
an
woensdag 28 mei 2008 - 12:58
Esem

Esem

Mijn advies over grasmaaiers is Benzine,geen gezeur met kabels ,vlugger gedaan ,en een bezine maaier is duurzamer.
Ik vind het ook handiger in gebruik en ook hier kan je kiezen voor een bepaalde breette.

Bovendien kan je geen kabel kapot rijden.
gr Eddy,

Ps. Welkom op het leerzaam en gezellig tuinforum waar iedereen aan zijn terkken komt.
woensdag 28 mei 2008 - 19:54
deHaan

DeHaan

Voor 300 m zou ik voor een benzine maaier kiezen.
woensdag 28 mei 2008 - 21:25
choco

Choco

Dag Ronkes,
Bij een oppervlakte van 300 m² kan je nog kiezen, tussen elektrisch of benzine, je moet wel rekening houden met bomen of struiken, eventueel een vijvertje als je elektrisch wil maaien, anders heb je problemen met de kabel, is dit geen probleem ga er dan gerust voor, geen problemen met starten, geen benzine halen, geen olie verversen enz.
Schrikt dit alles je niet af koop dan gerust een benzinemaaier, dan heb je meer bewegingsvrijheid, deze is wel duurder in aankoop en heeft wel elk jaar een onderhoudsbeurt nodig.

Stel gerust nog vragen als je er niet uitgeraakt.

Dirk
woensdag 28 mei 2008 - 22:00
JovanDreumel

JovanDreumel

Het onderhoud is door een handig iemand ook wel zelf te doen. Olie verversen, luchtfilter schoonmaken of vernieuwen van het papieren gedeelte en het mes slijpen. Koop een niet te kleine maaier.
donderdag 29 mei 2008 - 08:32
rombaft

Rombaft

Koop alvast een benzine, onderhoudt kan makkelijk zelf, behalve het mes slijpen MAGJE NIET ZELF DOEN , een mes op een grasmachiene is uitgebalanceerd, door het zelf te slijpen heb je onbalans, trillingen en is je grasmachiene gagarandeerd sneller stuk.
donderdag 29 mei 2008 - 12:46
u857287

U857287

dag
ik zou zeker geen benzine zelftrekker kopen, die gaat veel te snel als je struiken e.d. hebt, veel te moeilijk om daarrond te rijden, dan is een electrische handiger, die heb je beter onder controle,
bij de benzinemaaier kan je gerust 75 à 80 euro rekenen voor het winteronderhoud (brengen en halen)

lieve
vrijdag 30 mei 2008 - 23:28
printemps

Printemps

hallo

je kan bij een zelftrekkende maaier ook de hendel loslaten en dan dat moeilijk stuk zelf duwen
en ergens rondrijden met uwe kabel is zeker niet te doen

mvg an
zaterdag 31 mei 2008 - 15:33
u857287

U857287

dag an

ik vind de zelftrekker toch niet zo handig, zo'n log machine, die electrische maaier vind ik toch handiger, vooral als het maar zo'n 3 à 4 are is


groeten

lieve

zondag 1 juni 2008 - 23:19
Heike

Heike

Voor de berm hebben we een elektrisch grasmachine, de rest van de tuin wordt kortgehouden door de allerliefste grasmachine ter wereld!!

[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 2 juni 2008 - 00:16
zourky

Zourky

Ons grasmaschien is elektrisch en zelftrekker 1800w al twaalf jaar,maar het is waar als men moet afrijden een rechthoekig stuk dan is het geen probleem,ik rijd het gras af tussen boompjes en struiken je gaat er rond,maar moet telkens weer terug.Ons vorige was ook benzine heeft twaalf jaar zijn best gedaan tot op een dag het niet meer ingang te krijgen was,toen boos heel boos een nieuw gaan kopen en het moest elektrisch zijn,het is nu twaalf jaar dat ik mij dat beklaag en voor die enkele weken in het jaar dat men het gebruikt wacht ik nog even,heb wel al geluk gehad heb nog nooit
de kabel door geknipt maar hij is knal geel en dat helpt,neen mijn volgende is benzine daar ben ik
zeker van.
Het liefst nog zo een allerliefste zoals hier boven een klein paartje daar kan men iets tegen zeggen groetjes Richard

maandag 28 juli 2008 - 18:06

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon