menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Snoeien buxus

baron

Baron

Hallo,Heb begin dit jaar 4 vakken en enkele haagjes van buxus aangeplant,het waren kleine plantjes die redelijk snel groeien.Bedoeling is om de vlakken en de haagjes ongeveer 35 cm. hoog te laten.
Nu zijn er al enkele plantjes die redelijk hoger uitkomen.M'n vraag is: mag ik nu al de hogere op de gewenste hoogte knippen?Of is het beter te wachten zodat ze meer struiken?

Nog iets...Kan iemand mij zeggen op welke afstand de Hydrangéa marcrophylla moet geplant worden.

Alvast bedankt,baron
zondag 14 oktober 2007 - 18:09
Esem

Esem

baron,
Je moet niet wachten omdat de buxus dan gaat struiken,want door het snoeien van de buxus zal de plant veel vlugger gaan uitstruiken.
Maar de tijd om buxus te snoeien is eigenlijk voorbij.
Je kan nu beter wachten tot in het voorjaar en je eerste snoei doen in Mei.
Daarna kan je nog eens snoeien in juli/augustus.
Ik zelf snoei mijn buxus elke maand vanaf Mei tot eind Augustus.
Wat bedoel je met je tweede vraag?
Is het de bedoeling om meerdere hydragea naast elkaar aan te planten?
Als een hydragea uitgegroeid is mag je toch rekenenen op een breete van 1 tot 1,5 mt.
Gr Eddy,
zondag 14 oktober 2007 - 19:18
angy

Angy

Buxus struikt inderdaad beter als je hem snoeit, maar je hoeft toch niet te wachten met snoeien. Een buxusplantje kan al heel wat hebben hoor! Als je hem 's winters bij -5°C snoeit zal hij er nog niet van sterven!

De beste tijd om te snoeien is wel zoals hierboven vermeldt. Wanneer je dan snoeit, schiet de buxus nog een beetje uit en staat hij de rest van het jaar mooi!
maandag 22 oktober 2007 - 14:04

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon