menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

SYLVAIN WAAR BEN JE

Ga naar meest recente reactie

Jeannette1

Jeannette1

Hai Sylvain, ik mis je op het TuinadviesForum!!!

Er zijn enkele dingen waar ik mij zorgen om maak.

1e, Hoop dat je niet met je vinger in een Leeuwenbekje hebt gezeten!

2e, Hoop niet dat je door die mooie Paddestoel gezakt bent!

3e, Hoop niet dat je de weg naar het TuinadviesForum kwijt geraakt bent!

4e, Hoop niet dat je de hik hebt gekregen van enige dames van dit Forum!

Mocht je nat geworden zijn van de regen en een beetje niest, wens ik je het allerbeste!!!

Groetjes, Jeannette
dinsdag 31 juli 2007 - 14:45
corrielat

Corrielat

Jeanette,
Je moet je zo snel ongerust maken hoor
Onze grote vriend is gisteren avond nog aanwezig geweest,daar is hij nog gesingaleerd, om precies te zijn om 22.21uur op tuinfoto's van dit moment,
Dus Sylvain je kan niets doen of je wordt door sommige dames precies in de gaten gehouden
dinsdag 31 juli 2007 - 14:53
Jeannette1

Jeannette1

Hai Corrielat, ze hadden ons toch ingehuurd om een beetje op de Belgische heren te letten???


Groetjes, Jeannette
dinsdag 31 juli 2007 - 15:44
sylvain

Sylvain

kiekeboe hier ben ik Jeannette niet ongerust zijn een beetje veel werk met de zoon en daarom een beetje te moe s avonds maar dat komt wel terug nu noch èèn week naar zee vanaf 8augustus zodus niet ongerust zijn he Jeannette groetjes en dag( nb corrie had op google noch een mooie sitè van dhalias van Geerlings gezien is mooi groetjes en dag)
dinsdag 31 juli 2007 - 21:01
Jeannette1

Jeannette1

Hai Sylvain, ik maakte wel een grapje, maar voor het zelfde geld was je ziek geweest toch?

Gelukkig heb ik mij zorgen gemaakt voor niets!!!

Ik hoop, dat jullie een hele fijne week aan het strand zullen hebben, het wordt nu namelijk erg mooi weer zegt men.

Fanny en Bashir zijn samen bij zijn ouders in Dallake, Srinagar en zijn blij weer samen te zijn.

Wij hebben ze maar heeeeeeeeeel kort gehoord, maar de stem van Bashir klonk nu beter dan voorheen, ja, het vrouwtje was er nu hè.

De verbinding wordt steeds verbroken, maar zij gaan volgende week geloof ik naar India, daar zijn ze in ieder geval veilig!!!

Heb je mailtje ontvangen!

Groetjes, Jeannette
dinsdag 31 juli 2007 - 21:26
Esem

Esem

Sylvain, de dames zijn direct ongerust als wij mannen ons niet regelmatig laten horen.
Oppassen want ze durven misschien iemand op je afsturen.
Controle!!!!!!!!!
Gr Esem,
dinsdag 31 juli 2007 - 21:29
Jeannette1

Jeannette1

Hai Esem, wij moeten ons toch ergens zorgen over maken.

Inderdaad, vandaag of morgen zien jullie toch nog eens contrôle opduiken!!!

Groetjes, Jeannette
dinsdag 31 juli 2007 - 21:35
Adrienne

Adrienne

Allez Voila Jeanette,

Wij dames kunnen toch HET verschil maken in de mannen hun humeur he.
Fijn dat het met de kids beter gaat !!!
dinsdag 31 juli 2007 - 22:17
Jeannette1

Jeannette1

Ja Adrienne, als wij het de mannen niet naar de zin kunnen maken, wie dan wel?


Wij zijn nu een zware last kwijt, omdat wij ook weten, dat zij niet van het eilandje af gaan.

Dat doen zij pas volgende week, als zij naar India gaan.

Tot die tijd zijn wij weer een beetje rustiger.


Heb wel een beetje pech gehad, heel veel van die rode zakjes waar ik de zaadjes in deed, zijn niet goed geplakt en viel er veel zaad uit.

Dus dubbel werk en eerst gevangenis werk, ZAKJES PLAKKEN!!!

Deze week gaat er in ieder geval veeeeeeeeeeeel de deur uit!

Groetjes, Jeannette
dinsdag 31 juli 2007 - 22:38
ulanka

Ulanka

Hai Sylvain, ik maakte wel een grapje, maar voor het zelfde geld was je ziek geweest toch?

Gelukkig heb ik mij zorgen gemaakt voor niets!!!

Ik hoop, dat jullie een hele fijne week aan het strand zullen hebben, het wordt nu namelijk erg mooi weer zegt men.

Fanny en Bashir zijn samen bij zijn ouders in Dallake, Srinagar en zijn blij weer samen te zijn.

Wij hebben ze maar heeeeeeeeeel kort gehoord, maar de stem van Bashir klonk nu beter dan voorheen, ja, het vrouwtje was er nu hè.

De verbinding wordt steeds verbroken, maar zij gaan volgende week geloof ik naar India, daar zijn ze in ieder geval veilig!!!

Heb je mailtje ontvangen!
Hallo Jeannette, je schrijft dat Fanny en Bachir volgende week naar India vertrekken waar ze veiliger zijn, klopt , wat die veiligheid betreft wel, maar Srinagar ligt ook in India en is de hoofdstad van de staat Kasjmir en Jammu , daar zijn wel geregeld problemen met de veiligheid . Het ligt op ongeveer 870 km. ten noorden van Delhi, prachtige streek alleen spijtig dat het nu zo weinig door toeristen kan bezocht worden. Ik heb zelf 3 jaar in India gewoond en heb Srinagar tot mijn grote spijt niet bezocht .
Jouw dochter en schoonzoon zullen wel een mooie vakantie hebben ginder;
groetjes
ULANKA

Groetjes, Jeannette
woensdag 1 augustus 2007 - 09:06
Jeannette1

Jeannette1

Hai Ulanka, mag ik vragen waar je gewoont hebt in India???

Bashir heeft een winkeltje gehad in Putta Patty in Zuid-India.

Zij hebben geen vakantie, zijn vader was erg ziek, daarom gingen zij hoofdzakelijk.

Zij kopen ook enkele keren per jaar artikelen bij mensen die het zelf maken, zodat er geen tussenhandel bij zit en de mensen een NORMAAL bedrag voor hun spulletjes krijgen.

Op deze manier kunnen zij het ook voordeliger verkopen in Nederland en hebben in India hele families er iets aan.

Zij hebben hier geen winkeltje, maar staan erg veel op de Paranormaalbeurzen en worden gevraagd bij de mensen thuis.

Neem maar eens een kijkje als je wilt op hun website.
http://www.jalla-stones.nl/

Groetjes, Jeannette
woensdag 1 augustus 2007 - 09:34
jp

Jp

Srinagar is best de moeite, toeristen verblijven meestal op platte woonboten op het Dal meer (maar beter nog op één van de kleinere meren errond).
De bevolking is moslim en zoekt aansluiting bij het Pakistaanse Kashmir. Ze sluiten ook nauwer aan bij bevolkingsgroepen uit Afghanistan of Pakistan. Urdu is de hoofdtaal, maar iedereen kent wel wat Engels.

Prachtige uitstappen : de Moghul gardens (parktuinen), de Jama Mashid (grote moskee, deels in hout), een tochtje met de shikara (gondel) op de meren of met de fiets errond rijden, en verdere uitstappen naar bv. Gulmarg (Himalaya)...
Het is /was ook de uitvalsbasis om verder te reizen naar Indiaas Tibet (Lahdakh) en de valleien ertussen (Zanskar).
Veel buitenlanders die in India wonen & werken gingen in de hete maanden (april - juni) op vakantie in het koele noorden. In de winter (oktober - februari) was het trouwens (in mijn India tijd toch (1970 -1985)) volkomen ontoegankelijk.
Mooie herinneringen......(zucht)
woensdag 1 augustus 2007 - 09:38
Jeannette1

Jeannette1

Hai JP, onze kids zitten er op dit moment, Mijn schoonzoon komt uit Kashmir, zou er NU niet naartoe gaan als ik jou was!!!

Dat de bevolking met de Pakistanie heult en zeult is in de verste verte NIET WAAR!!!!!

Misschien een gedeelte, daarom is er telkkens oorlog tussen Pakistan en INdia, die willen het allebei bij hun zaakjes hebbem!!!

Er zijn alweer diverse bombardementen geweest vorige week en de week ervoor.

Ook heeft mijn schoonzoon met vele anderen op de grond moeten zitten met de handen in de nek!!!!!

Alsof het boeven waren, maar ook de vrouwen in dezelfde houding!!!

Natuurlijk zijn er ook mooie momenten geweest, maar tot op heden krijgen wij GEEN contact met ze.

Zelfs de Nederlandse Ambassade weet er niet veel van op dit moment!

Jeannette

Rozengeur en Manenschijn zijn op dit moment iets HEEL ANDERS!!!

Groetjes, Jeannette
woensdag 1 augustus 2007 - 18:57
ulanka

Ulanka

Hallo Jeannette & JP,
Mijn Indiatijd was van '95 tot '98 ! Wij hebben in New Delhi zelf gewoont, maar hebben wel heel wat rondgereisd in het land zelf, behalve Kashmir dan, tot mijn heel grote spijt ! Het is eigenlijk wel een van de mooiste plekjes van India, maar heel onveilig nu en toen ook al . Ik herinner me toen we daar de eerste week woonden , ik een kranteartikel las, dat er net die week 2 Noorse toeristen gekidnapt waren en onthoofd. Dus dat deed ons ertoe beslissen daar geen risico's te nemen.
Het is een mooi land en er zijn heel mooie souvenirs te vinden die ik nu nog elke dag kan bewonderen hier bij mij thuis.
Ik heb op vele plekken in de wereld gewoond waar het nu absoluut niet meer veilig is terug te keren, zoals Bagdad, Lagos, Algiers, Kinshasa , dus nog eens een bezoekje brengen zit er niet meer in .

groetjes
ULANKA

donderdag 2 augustus 2007 - 08:24
Jeannette1

Jeannette1

Hai Ulanka, Ja helaas is de situatie in Kashmir nog steeds niet veranderd.
Die oorlog tussen India en Pakistan om dit gebied (Kashmir), is nu al zo'n 30 à 35 jaar aan de gang.
Helaas is Kashmir zelf ook verdeeld, de ene helft wil zelfbestuur en de extreme moslims willen bij Pakistan horen.
India wil nu alle eilandjes ontruimen en de mensen die er nu wonen aan de vaste wal zetten.
Helaas willen er velen niet meewerken en willen op dat eilandje waar zij nu wonen ook sterven.
De eilandjes staan nu geregeld onder water, is nog NOOIT gebeurd.
Wanneer je als blanke in dit gebied komt, is het zeer moeilijk.
Sommige mensen zien blank als Amerika en hebben daar en grote hekel aan.
Vorig jaar hebben Fanny en Bashir (ook met hulp van de Nederlandse Ambassade) moeten vluchten!
Men wilde Fanny ombrengen, omdat zij blank is.
In New Dehli is een klein hotelletje, waarvan de eigenaar hen goed kent en ze altijd en overal helpt.
Deze heeft ze toen veilig ergens onder kunnen brengen en heeft ook gezorgd, dat zij op een gegeven moment naar Goa konden, daar waren ze zeker veilig.
Als alles goed gaat, hopen zij dit volgende week nadat zij inkopen gedaan hebben, weer een weekje naar Goa en omgeving te gaan.
24 augustus komen zij dan weer thuis.

Groetjes, Jeannette
donderdag 2 augustus 2007 - 11:20
ulanka

Ulanka

Hoi Jeannette,

Ja, Goa, daar zitten ze zeker veilig en goed ook, dat is daar al bijna geen India meer te noemen, het is te merken dat de Portugezen daar gezeten hebben. Zelfs de Beatles zaten daar graag !
Ik kende veel winkeliers in Delhi die uit Kashmir kwamen, vooral met groenten en fruit .
De mooie Pashmina-sjaals komen ook van ginder he . Het is leuk winkelen in India.
groetjes

ULANKA



ps : uw topic heeft een heel andere wending gekregen nu
donderdag 2 augustus 2007 - 16:04
Jeannette1

Tekst aangepast

Jeannette1

Hai Ulanka, ik ben ook wel een beetje nieuwsgierig naar wat zij mee terug nemen voor artikelen.

Meestal hebben zij erge mooie dingen, niet van een fabriek, maar van de mensen persoonlijk die het maken.

Die Pashmina-shawls hebben zij ook.

Zodra zij terug zijn, zie ik foto's en films als ze daar tenminste de gelegenheid voor gekregen hebben.

Dan zal ik wel enige mooie foto's laten zien als dat kan, kun je je hartje weer ophalen.

Groetjes, Jeannette
donderdag 2 augustus 2007 - 16:11

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon