menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 2

Regen/droog

Ga naar meest recente reactie

Roeli

Roeli

Ik denk dat ik maar eens een regendans moet gaan uitvoeren.
Het rommelt overal om ons heen, maar NIET bij ons. Het gaat over ons heen of onder ons door, maar , tot nu toe, NIET hier.

Tuinbabbel

dinsdag 29 mei 2018 - 19:47
leerling

Leerling

Zet zeker een camera op statief. Dan kunnen we meegenieten. ;-P

Of inspiratie opdoen als het mocht helpen. Hier ook nog niet veel gezien.
dinsdag 29 mei 2018 - 21:03
pplakke

Tekst aangepast

Pplakke

dat heb je met die buien hier zit de maand ook nog maar op 32 mm.op sommige plaatsen is meer dan 100 mm gevallen op een paar uur.op een duitse weer site zag ik dat in noord duitsland het gras al gans verkleurd is door de droogte.

daar stond ook een kaartje met de neerslag tot nu toe en wat nog verwacht word deze maand.

[afbeelding verwijderd niet-https]
het kaartje is blijkbaar beschermd wilt niet komen maar is het eerste in de link.
het kaartje toont dus voor belgie en nederland groen geel tussen 28 en 40mm.met ook oranje rode streepjes tussen 80 tot 140 mm.
echte onweer kaart met grote plaatselijke verschillen dus.

http://wetterkanal.kachelmannwetter.com/extreme-trockenheit-im-norden-und-osten/
dinsdag 29 mei 2018 - 21:14
Roeli

Roeli

Hoera !!!! Het heeft geholpen, hoor. Tussen 9 en 11 uur is er 11mm gevallen.
Houdt nog niet over, maar ik ben er blij mee na zo'n droge maand. En wat niet is kan nog komen. En anders maar weer dansen.
woensdag 30 mei 2018 - 07:42
Joukje Smeding

Joukje Smeding

En nu lopen de druppels van mijn gezicht. Een hoge luchtvochtigheid na al die regen. 54mm. Eventjes genoeg.
woensdag 30 mei 2018 - 13:00
Roeli

Tekst aangepast

Roeli

Dat water dat gevallen is, gaat nu weer verdampen. Het is bloedheet, benauwd.
Wat denk je, zou daar ook een dans voor bestaan ?
54 mm ? Dat is niet eerlijk verdeeld. Hier willen we best nog ietsje meer.
woensdag 30 mei 2018 - 13:32
pplakke

Pplakke

leerling ik heb dat nog al gezegd de regio van katelijne is vaak droog.gisteren was er wateroverlast in brecht rond 6 uur in de avond.die zone kwam van duitsland nederland via genk en is dan in de regio brecht uitgeregend.

nu morgen vroeg is er weer kans op regen het duits model (cosmo )geeft tussen 6 en 10 neerslag ook in regio katelijne.het nederlandse (harmonie) geeft het spoor wat noord oostelijker. en later en dan zouden we het weer missen hier.op het weer actueel is me het al vaak opgevallen dat het weerstation zoersel veel meer regen krijgt.zeker deze 2 voorbije maanden het is telkens dat zelfde spoor.dat precies niet zuidwestelijker wil zakken vreemd is het.



woensdag 30 mei 2018 - 21:56
pplakke

Pplakke

aan de radar te zien lijkt het duitse model te zijn geworden.dan kunnen we wat neerslag verwachten zou goed zijn.
donderdag 31 mei 2018 - 05:14
Roeli

Roeli

Stuur je dan ook iets naar mij ? Want die 11mm zijn al lang weer verdampt.
donderdag 31 mei 2018 - 07:34
pplakke

Pplakke

12 mm is er gevallen dus overschot is niet veel om door te sturen.
donderdag 31 mei 2018 - 15:40
Roeli

Roeli

Ach, dat is ook niet veel. Houd dat dan zelf maar. Uiteindelijk heb ik zelf vanmiddag de geweldige hoeveelheid van 10 mm gekregen.
donderdag 31 mei 2018 - 20:51
pplakke

Pplakke

dat was die zelfde zone als hier vanmorgen. die lag in een lijn van Griekenland tot hier kwam op tv.
donderdag 31 mei 2018 - 21:01
pplakke

Tekst aangepast

Pplakke

vandaag nog meer regen 21 mm erbij .in aarschot zelfs 71 mm zie ik toch al vrij veel.wat wel vreemd was het was langdurige regen.vanaf half 8 tot half 3 heeft het aan 1 stuk door geregend.dit was totaal niet voorspeld misschien een onweer in het oosten maar geen langdurige regen dag.
vrijdag 1 juni 2018 - 15:33

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon