menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 3

Een heel ander "stukje" Frankrijk...Den Elzas

Ga naar meest recente reactie

Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

Ons "hotel" waar we 10 dagen verbleven.


Tuinbabbel

maandag 14 december 2015 - 17:11
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

Haut Koningsbourg, een maxikasteel uit een andere eeuw, kon je in 1 dag niet gezien krijgen..overweldigend....

maandag 14 december 2015 - 17:16
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

Een van de zeer vele restaurants waar het "heerlijk vertoeven " was.....

maandag 14 december 2015 - 17:22
Paronoto

Paronoto

Riquewir

maandag 14 december 2015 - 17:49
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

Een van de talrijke meertjes middenin de bossen

maandag 14 december 2015 - 17:52
kerstkind

Kerstkind

Een mooi "stukje"
Dat was zeker genieten met een hoofdletter "G".
groetjes José
maandag 14 december 2015 - 18:13
c j de k

C j de k

Prachtige omgeving Paronoto.
Geniet er van zo lang het nog kan
maandag 14 december 2015 - 19:37
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

Den Elzas ligt centraal in de zogenaamde "wijnroute" en kende een zeer bewogen voorgeschiedenis, was oordpronkelijk een "duits landsgedeelte" en ter plekke wordt er een soort dialect gesproken waarin frans en duits door mekaar lopen en praktisch onverstaaanbaar is voor den "buitenlander.". De Elzas ligt in het noordoosten van Frankrijk, grenst aan Zwitserland en Duitsland en profiteert van zijn gunstige ligging in het hart van Europa. De regio telt 1,7 miljoen inwoners.en bestaat uit twee departementen, Haut-Rhin in het zuiden en de Bas-Rhin in het noorden. Dankzij zijn omvang, 190 km lang en 50 km breed, is het gebied eenvoudig te verkennen. Het blijft een regio op mensenmaat (8280 km²) die een grote afwisseling in landschappen biedt: bossen, valleien, vlaktes, heuvels…De landbouw bestaat voornamelijk uit de wijnbouw en de hopteelt. (Uit I-net).Het wordt heel druk bezocht door allerhande soorten "buitenlanders" en het is er zeer aangename verblijfplaats.

Wij zijn er twee weken geweest en hadden het weer mee, slechts 1 enkel onweer en dan nog 's nachts...kon ons niet veel schelen.



Remiremont, stadhuis, Daar was er juist een trouwpartij geweest,..maar liefst 5 koppels die er pas getrouwd naar buiten kwamen
maandag 14 december 2015 - 20:42
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto



Dit zijn de zo beroemde 'Ballons d'Alsace" ...dat heeft niks te maken met hetgeen wij als ballon kennen, het zijn die ronde "bolvormige" sterk beboste heuvels op de achtergrond. Mede door dit niveauverschil ondergaat de lucht heel wat "beweging" en het gebeurt wel eens dat er plots een onweer losbarst...
maandag 14 december 2015 - 20:55
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

Efkes "pauzeren" op een "kilometerblok" en wat bekomen van het lange klimmen in soms felle zon die tussen de dreigende wolken priemt
.
maandag 14 december 2015 - 21:37
LT

LT

Ik heb er weer van genoten...Hartelijk dank
maandag 14 december 2015 - 21:42
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

Ja maar 't is nog nie gedaan hé, ik typ dat tussendoor, efkes wat TV kijken want madam roept "komt zien" ..dus ik moet gehoorzamen.....

Een blik op het landschap...Daar was heerlijk wandelen, genietend van het prachtige landschap en vooral DE STILTE.....iets wat wij als dorps- en stadsmensen niet of te weinig kennen


maandag 14 december 2015 - 22:30
LT

LT

Waarom zou het jou beter gaan als mij... Werd geroepen "Wil je ook koffie?" Kan ik geen nee tegen zeggen...
maandag 14 december 2015 - 22:34
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

"Wil je ook koffie?" Ja graag en ik maak hem meestal zelf.....Ik kook ook heel graag ..bvb deze middag "kip croquette" mmmmm. of een "Osso buco" of een konijn op ze'n "bordelais" enz
Maar nu terug naar Frankrijk....

Huizen versieren. (op den buiten dan wel).dat is echte kunst, hele straten vol.

[IMG]http://i68.tinypic.com/jgnorr.jpg[/IMG

Tuinbabbel

maandag 14 december 2015 - 22:47
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto



Een minispeeltuin...
maandag 14 december 2015 - 22:56
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

Een van de vele watervalletjes die van alle kanten trapsgewijs van de helligen stromen.

maandag 14 december 2015 - 22:59
Paronoto

Paronoto

Twee mannen op zoek naar truffels....DE lekkernij van de streek.

maandag 14 december 2015 - 23:03
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

Panorama, zicht op Bussang

maandag 14 december 2015 - 23:14
Paronoto

Paronoto

Wordt vervolgd
maandag 14 december 2015 - 23:17
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto



De kapel van "Père Joseph" langsheen een wandelpad door de bossen.

N.B "Père Joseph" is ook de naam van een gekende lekkere kaas....
dinsdag 15 december 2015 - 10:29
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto



Colmar, zowat de "hoofdstad" van dit departement. Heb je een volle dag voor nodig om alles te bewonderen....Een groen "toeristentreintje" voert een bende bezoekers doorheen de stad.Wordt ook nog "Petite Venise" genoemd (klein Venetië). Heel terecht.
dinsdag 15 december 2015 - 10:38
Paronoto
dinsdag 15 december 2015 - 10:43
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto





De Markt met het standbeeld van generaal Schwendi

dinsdag 15 december 2015 - 10:49
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto



Mijn vrouw vraagt zich af "waar ziittegij zolang???? Maar ja ik moet "werken" hé anders geen fotos....

Bekijk eens die dakstructuur
dinsdag 15 december 2015 - 10:52
Paronoto

Paronoto



Toeristentreintje....gratis vervoer ...
dinsdag 15 december 2015 - 10:59
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

Obernay

dinsdag 15 december 2015 - 11:05
krissie

Krissie

Mooi , mooi , mooi , ik zie 3 personen truffels zoeken .
Even rusten en je kan de volgende serie plaatsen .
dinsdag 15 december 2015 - 13:16
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto



Het fort van Belfort....meer dan 2 uur in en rond dit fort gewandeld.....Zie die figuren die OP de muren lopen...
"De Leeuw van Belfort; symbool van de verdediging van Belfort in 1870-71"
dinsdag 15 december 2015 - 15:39
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto



Die leeuw werd uit de rotsen uitgehouwen......Bovenop werd het fort gebouwd.... Hebben daar in en rond gewandeld tot het sluiingsuur 18h00....
dinsdag 15 december 2015 - 16:23
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto



Achter die "openingen" zijn er gangen zodat men van het ene deel naar een ander kan.....
dinsdag 15 december 2015 - 17:16
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

Bloementapijt op het eiland Mainau dat middenin het meer ligt



Mainau is een eiland in het Bodenmeer. Het meer ligt op de grens van Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk (Wiki)
dinsdag 15 december 2015 - 17:21
Paronoto

Paronoto

"Terug "aan land" zetten we onze tocht verder en volgen een riviertje dat in het meer uitmondt en komen we bij een van de vele watervallen en ..tjs.

dinsdag 15 december 2015 - 17:44
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

Wanneer men in die regio vertoeft mag men het niet nalaten een bezoek te brengen aan de "Grand Ballon" in de Vogezen .....lag toen nog gedeeltelijk onder pakken sneeuw....maar in de volle zon hadden we daar niet veel last van...voorzichtigjes naar boven....Madame had speciaal daarvoor haar haarbos zwart geverfd.....

dinsdag 15 december 2015 - 17:56
Paronoto

Paronoto

Alleen is maar alleen, dus vroegen we aan een "afdaler" of hij een foto van ons beiden wou maken....U merkt aan onze kledij dat het niet zoooo koud was als die sneeuw liet vermoeden.

dinsdag 15 december 2015 - 20:50
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

Ik kan het niet laten..als ik een kerk zie moet ik er binnen....zo nieuwsgierig als 'k weet niet wat...en dikwijls is men verrast van de binnenstructuur....Geef toe, een juweeltje.....

dinsdag 15 december 2015 - 21:08
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto



Een soort combinatie van orgel en bellen ...stond in een van die "doorgangen" tussen 2 straten, De "orgelman" was een pint gaan drinken.....

Foto is wat te donker...spijtig. Vroeger had ik een systeem om fotos te bewerken maar bij 't veranderen van PC is een en ander "verdwenen"...Ik meen dat het Photobucket o.i.d.was.....
dinsdag 15 december 2015 - 21:25
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

Even terug naar de natuur....1 van de watervallen op de Doups

dinsdag 15 december 2015 - 21:52
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

Kunstmatig meer op de Doups, zorgt voor waterreservoir, voor electriciteitswinning.en ook voor de "plezierbootjes" voor de overtalrijke toeristen ....3 vliegen in een slag....

dinsdag 15 december 2015 - 22:09
LT

LT

Prachtige reportage
dinsdag 15 december 2015 - 22:30
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

En we steken de grens over ...op naar Duitsland! We logeerden toen bij mijn broer,( beroepsmilitair) in Weingarten. Hier zien we een traditionele bloedprocessie die, ondanks het slechte weer, toch moest doorgaan.

dinsdag 15 december 2015 - 22:46
Paronoto
dinsdag 15 december 2015 - 22:55
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

In de Bodensee is er een paaldorp te bezichtigen en van daaruit kan men een overvaart maken naar het eiland Mainau.



Mijn broer saat ongeveer in 'midden n met korte broek en achter hem zijn vrouw Ulla



donderdag 17 december 2015 - 16:49
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

Iets dat men zeker niet mag missen is de Rijnwaterval In Schaffhausen


Vanaf de benedenoever kan men met boten tot heel dicht bij die waterval varen ....spectaculair en oorverdovend.



donderdag 17 december 2015 - 17:04
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

We bezochten er ook de stad Linden waar we op een markt dit soort "standbeeld" konden bewonderen.Een man, helemaal in 't wit stond daar roerloos als een standbeeld.....Roerloos dachten we ook tot een klein meisje tot heel dicht naderde en plots bewoog "hij" gaf haar een hand en nam terug zijn standbeeldpositie in........ Zijn "muts" lag voor hem en daar lag al heel wat geld in....

Tuinbabbel

donderdag 17 december 2015 - 17:23
Paronoto

Paronoto

De "vrouwentoren" in Wangen

Tuinbabbel

donderdag 17 december 2015 - 17:31
kerstkind

Kerstkind

In Schaffhausen zijn we ook verschillende keren geweest.
Zeker de moeite waard!
Wat moet dat meisje geschrokken zijn toen het standbeeld ineens
tot leven kwam. Maar "petje af" om zo'n houding aan te nemen
groetjes José
donderdag 17 december 2015 - 17:37
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

Basiliek van Weingarten (44)



Orgel

Tuinbabbel

donderdag 17 december 2015 - 17:44
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto



Standbeeld met "spuwers" ...om de 5 minuten spuwden ze water tot grote verassing of schrik van de toevallige voorbijgaande toeristen.....
vrijdag 18 december 2015 - 15:34
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

Terug naar de natuur....watervallen van Le Moulin Jeunet.



vrijdag 18 december 2015 - 15:50
c j de k

C j de k

GEWELDIG dat al dit moois met ons wil delen Paronoto , bedankt
vrijdag 18 december 2015 - 16:03
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto



Abdij van Beaume les Messieurs



Besançon citadel



De rivier Ain ter hoogte van Champagnole



Champagnole, oude brug over de rivier en achterkant van huizenblok "à la française"



Cluse de Joux
vrijdag 18 december 2015 - 16:24
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto




Kloof van de Langouette


Hangbrug....dat was toch efkes twijfelen.....hebben eerst enkele fransmannen over die brug laten passeren ..."voorrang van rechts".....

vrijdag 18 december 2015 - 16:52
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

Hier verdwijnt de rivier l'Ain tussen de opeen gestapelde rotsen in de ravijn ....komt pas na 15 km terug ....



Na de "oversteek" moesten we naar boven ...langs "les echelles da la mort" de ladders van de dood terwijl onder ons de rivier tekeer ging.....madam was niet op haar gemak...maar ik heb ze "nen arm gegeven" en 't is haar toch gelukt.

...

Tuinbabbel

vrijdag 18 december 2015 - 17:35
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

Bon, we moesten terug "naar boven" via "les Echelles de la Mort " en toen zagen we nog een slapende marmot.....ssshht niet wakker maken ......



Tuinbabbel

vrijdag 18 december 2015 - 17:49
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

59.
Een hele serie watervallen en "tjs". De bron bevindt zich 2,5 km hogerop in een plat stuk soort weide ontspringt de bron. het was een hele klouterpartij om tot daar te geraken ...ik zweet er nog van nu ik er aan denk ... Wat is er met de smileys aan de hand....? Sabotage?

vrijdag 18 december 2015 - 21:33
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

Terug in Colmar

Aaaah daar is de "orgelman" terug.....was effe een pint gaan drinken...moet kunnen bij al die hitte....



Juste à côté de la rue des Cordiers...Juist naast de "Touwslagersstraat"
Op nen niks van tijd stond daar een heel pak volk.....tot groot "profijt " van diene man.....
vrijdag 18 december 2015 - 21:53
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

Dat kunnen ze alleen maar in Colmar maken...Très chique!



vrijdag 18 december 2015 - 22:05
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

Vergane glorie....Fleckenstein. Wordt nu nog zo goed als mogelijk in zijn "historiek uitzicht" bewaard ...want het blijft toch nog een trekpleister voor toeristen en dat betekent ....commerce



In tegenstelling ....

vrijdag 18 december 2015 - 22:17
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

De zogenaamde "maginotlinie...+ bunker"....




Nu een "trekpleister" voor toeristen ...cassa, cassa....
vrijdag 18 december 2015 - 22:37
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

Wissemburg



vrijdag 18 december 2015 - 22:41
Paronoto

Paronoto

Allemaal in slaap gevallen zeker?
woensdag 23 december 2015 - 21:43
WillyN

WillyN

denk maar iets anders Paul
En doe maar voort, mooie herinneringen aan "den" Elzas.
ah en bedankt ook

Willy
donderdag 24 december 2015 - 11:30

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon