menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 4

Nog wat vakantiebeelden uit 2009

Ga naar meest recente reactie

Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

We logeerden toen in Saint Hyppolyte, op 20km van de italiaanse grens

Tuinbabbel

zondag 13 december 2015 - 16:49
Paronoto

Paronoto

Meer van Villers

Tuinbabbel

zondag 13 december 2015 - 16:55
Paronoto

Paronoto

Barrage ( Versperring) op de rivier de Doups waar turbines in werden geplaatst voor electriciteitswinning

Tuinbabbel

zondag 13 december 2015 - 17:00
Paronoto
zondag 13 december 2015 - 17:09
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

Lac de Villers = Meer van Villers


zondag 13 december 2015 - 17:14
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

Source du Lison (bron van.de Lison)



Ook een van die "rare" bronnen die kilometers hogerop ontstaan, tussen de rotsen "verwijnen" om vele kilometers verder (=lager) terug te voorschijn te komen...
zondag 13 december 2015 - 17:18
Paronoto

Paronoto

Enkele kilomers lager (stroomafwaarts) zijn er nog talrijke kleinere watervallen te bewonderen

zondag 13 december 2015 - 17:26
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

De "Source blue" ("blauwe bron").



Water heeft "an sich" geen kleur wat men ziet is de rotsverkleuring onder water....
zondag 13 december 2015 - 17:31
svoffel

Svoffel

Was ook een mooie reis zo te zien, toch is zo een "stuwdam" iets lelijks, ook al winnen ze er stroom mee.

T'is een prachtige natuur.

zondag 13 december 2015 - 17:46
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

Een van onze verblijfplaatsen....St.Flour...



Bezit twee kerken...een beneden in het dorp zelf en nog een bovenop den berg.... Die weerspiegeling in 't water......magnifiek!
zondag 13 december 2015 - 17:48
svoffel

Svoffel

Mooi zo boven op den berg, stadje ligt bijna in een natuurpark heb ik gezien.
zondag 13 december 2015 - 17:51
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

Vele van onze reizen zijn "gepland" geweest op aanraden van vele vrienden/reizigers zoals wij en die ons tips hadden gegeven " daar moet ge naartoe" en zo van die dingen.....

Watervallen in Gavarnie

Tuinbabbel

zondag 13 december 2015 - 17:57
svoffel

Svoffel

Indrukwekkend !


Dat is ook het beste om op voorhand goed te plannen.


zondag 13 december 2015 - 18:05
Paronoto

Paronoto



(Gorges) Kloof van de Verdon
zondag 13 december 2015 - 18:08
krissie

Krissie

Mooi aandenken al die foto's .
zondag 13 december 2015 - 20:03
minouke

Minouke

Prachtige reis Paul.
De watervallen en de laatste foto vind ik bijzonder mooi.
zondag 13 december 2015 - 21:09
Louisa S

Louisa S

Mooie vakantie foto's Paul.

Leuke herinneringen.......

Groetjes Louisa.
zondag 13 december 2015 - 21:31
Roeli

Roeli

Schitterende foto's, Paul.

gr. Roeli
zondag 13 december 2015 - 21:54
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

Het is ooit begonnen met het bekijken van beelden die een van mijn vele vrienden had gemaakt en op slag was ik "verkocht".....Mijn madam sputterde nog wat tegen .."zooover zeg, zijde gij zot.....? Maar nadien...was z'er wel voor te vinden om nog van die reizen te maken ...en het werden er uiteindelijk 15......We reisden tot aan de Middellandse zee, in episodes en autorijden deed ik "met plezier" hoe vermoeiend het ook al eens kan zijn ...maar nooit meer dan 500 km per dag.Tijd was er genoeg....Niet teveel autostrades maar eerder via de "nationals" ...veel pittoresker! Van Den Helder in noordholland tot de azurenkust . Hele stukken van Duitsland, Oostenrijk en Noorditalië. Drie auto's op "versleten" bij manier van spreken....Temps passé, ne revient plus n'est-ce pas.......maar dat kunnen z'ons niet meer afnemen.....:0027
zondag 13 december 2015 - 21:56
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto



Ornans is een gemeente in het Franse departement Doubs (regio Franche-Comté). Ornans heeft 4037 inwoners (telling 1999) op een oppervlakte van 32,64 km² en is de hoofdplaats van het kanton van Ornans. Het ligt aan de Loue, ongeveer 25 km ten zuidoosten van Besançon.
Ornans is de geboorteplaats van de staatsman Nicolas Perrenot de Granvelle en de schilder Gustave Courbet (1819-1877). In het geboortehuis van Courbet is een aan hem gewijd museum gevestigd
zondag 13 december 2015 - 22:18
LT

LT

Prachtige foto's
zondag 13 december 2015 - 22:33
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

In Morteau bezochten we het uurwerkmuseum.....4 uur lang en een massa beelden waarvan hier eentje... Ik stop hier even ...er staan misschien nog "andere klanten" die iets kwijt willen.....Op aanvraag en met jullie "goodwil" wil ik wel een nieuwe reeks starten.

Tuinbabbel

zondag 13 december 2015 - 22:43
LT
zondag 13 december 2015 - 22:53
svoffel

Svoffel

Allee, we hebben weer een stukje van Frankrijk gezien, het heeft iets dat Frankrijk.

Langs kleinere wegen rijden is altijd veel leuker, je ziet dingen, de huizen, hoe verder je bent, hoe meer verandering.

Ben blij voor jou dat je dat allemaal hebt gedaan samen met je vrouw.

Nog een fijne maandag
maandag 14 december 2015 - 14:46

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon