menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ik leef nog en Theo ook maar we hebben het enorm druk

Ga naar meest recente reactie

myriam56

Myriam56

bovenop het verbouwen, sproeien in de tuin ( afzien met rugpijn) verbouwen en een week gezellig vakantie gevierd en geklust met een paar dierbare vrienden uit ede (nederland) .... mis ik wel het komen lezen en de babbels ... maar goed om het een beetje goed te maken heb ik een paar foto's die de vooruitgang laten zien ..... hier komen ze, verder wens ik iedereen , nog een hele fijne zondag !!( wij gaan straks eindelijk een beetje een luie zondag organizeren, dat wil zeggen dat ik wel voor de natjes en de droogjes ( zelfgemaakte pizza ) moet zorgen dus ikke toch nog een beetje veel in de weer !! ik voel me soms echt zoef de haas ( fabeltjeskrant)

Tuinbabbel

zondag 6 juli 2014 - 12:18
myriam56

Myriam56

eigen creatie !! een deel van antwerpen een deel van hier !!

Tuinbabbel

zondag 6 juli 2014 - 12:19
myriam56

Myriam56

natte wand tussen de keukenkastjes

Tuinbabbel

zondag 6 juli 2014 - 12:20
myriam56

Myriam56

we beginnen nu aan de badkamer en de gang !( is eigenlijk geen gang den entréé zullen we maar zeggen)

Tuinbabbel

zondag 6 juli 2014 - 12:21
myriam56

Myriam56

en dan de buitenkant mag ook wel gezien worden vinden we , we zijn best wel een beetje fier op het voorlopig resultaat

Tuinbabbel

zondag 6 juli 2014 - 12:22
myriam56

Myriam56

want zo zag het er uit in den beginne

Tuinbabbel

zondag 6 juli 2014 - 12:23
Anthe

Anthe

Enorm veranderd!
Straalt 'Welkom' uit in plaats van 'Hier is niets meer te vinden, ga door!'
Bloemen staan ook heel mooi.
zondag 6 juli 2014 - 18:59
myriam56

Myriam56

Goeie avond Anthe ( ik hoop dat de derde keer de goeie keer is, want hier is een zwaar onweer bezig en ik ben al drie keer het internet kwijt geraakt omdat hier alles bovengronds is ) ..
Bedankt voor de toffe letterkes, het stond zestig jaar leeg aan de linkse kant ( als je ervoor staat) de andere kant vele langer ... het was echt vies en vuil, we hebben een jaar vuil geruimt met hele camions .... en dat is hier geen uitzondering hoor !!...
Hetgeen je beschrijft is ook zo, toen onze vrienden naar huis zijn gegaan, hadden ze tranen in de ogen... omdat ze hier zo graag waren, het afscheid deed blijkbaar pijn !! de gemoedelijkheid van de mooie natuur, onze beestjes , die het goed konden vinden met hun twee honden, dus dat was in totaal vijf hondjes en een poes !!.... het mooie weer, de mooie natuur, lekker gezellig tafelen na het klussen, de vrouwen samen mayonaise maken met de mixer in een grote pot, of plaatpizza, en confituur.. echt gezellig !! t'ja aan alle mooie liedjes komt een eind, maar niet voor lang , denk ik , want volgens de schrijfsels , hebben ze al heimwee hahahaha
zondag 6 juli 2014 - 19:29
minouke

Minouke

Erg mooi en origineel met die rij stenen tussenin.
zondag 6 juli 2014 - 19:45
Boerke

Boerke

Kom ook eens vlug piepen want ben juist gestopt met een muur te isoleren. Morgen maar verder doen. Als het over blijft dan de tuin in en anders wat verder doen aan de muur.
Moet zeggen dat het wel een hele verandering is. Als je de eerste foto's bekijkt met nu. Echt positief. Toch tof als je het zo ziet veranderen. Je krijgt waar van je werk.
zondag 6 juli 2014 - 22:03
svoffel

Svoffel

Dag Myriam en Leo,

Wat heerlijk voor jullie dat je zo een fijne tijd hebt kunnen doorbrengen.
Dat ziet er weer prachtig uit. Het werk binnen en de buitenkant, je herkent het niet meer. T'is goed opgeschoten.

Gisteren, late namiddag, zijn er hier ook enkele plensbuien gevallen, maar de planten zijn er gelukkig mee. Het frist ook alles op.

Wij genieten zoveel mogelijk van alles, alleen ben ik het op en af rijden tot aan de kust soms beu. Het stuk tussen Brussel en de kust is heel druk, de files met vrachtwagens, daar tussen heb je dan de waaghalzen die toeren uithalen dat een mens zich afvraagt dat er niet meer ongelukken zijn. Enfin, telkens toch blij dat we goed aankomen. Zal bij jullie hetzelfde zijn als je op en af gaat.

Enfin ik ben blij dat er weer fotokes van jullie avontuur te bekijken waren.

Groetjes uit Oignies en tot de volgende...
maandag 7 juli 2014 - 13:55
myriam56

Myriam56

Dag Simone, fille's gho ,daar kunnen wij ook van meespreken..maar wij hebben zo een heel toffe afstap^gevonden ...rond de kanten van St Hubert !!.. we gaan daar dan een lekker frietje eten... als we terug naar antwerpen rijden !!en een boverdinge drinken.... lekker belgisch !!
Hier heeft het heel erg geonweerd... maar zoals bij jullie is de tuin er erg blij mee !!! want achter is het de sahel !!....
Nu vlug genieten van de overschot van de grote pizza van gisteren, want we zijn net terug van materiaal in te kopen, zodat theo verder kan werken !! ( electriciteit , stopcontakten dus door de natte wand van de keuken boren en dan kan die muur langs de badkamerkant ook toe en afgewerkt worden !!
maandag 7 juli 2014 - 15:12
erice

Erice

Wat heerlijk om weer nieuwe voortgaande fotoos te kunnen zien. Wat wordt het toch mooi.... Mooi??? Schitterend......
Het hele harde werken laat zien hoe fantastisch het kan worden.....
zaterdag 19 juli 2014 - 19:30
myriam56

Myriam56

Goeie morgen !! Dag ERice, alles bon met je gezondheid?
het is hier twee dagen echt te heet geweest maar we hebben toch verder gedaan !!
de grote entree dus vanaf je binnenkomt wordt nu onder handen genomen, maar omdat ik de loft eigenlijk een beetje ruimtelijk ook groter wil maken moeten we een gedeelte van de balken ( tweede verdiep )verwijderen, dat kan maar als we het dak geisoleert hebben tot waar dus het tweede verdiep zijn overloop begint .. en het was zo heet dat dit echt niet kon !! straks eerst en vooral dus met de giraf schuren en de hoeken waar het plavond , de muren raakt met een blokske en een papierke , het is gelukkig niet echt kilometers tegelijkertijd !!..
zodra dit weer in kannen en kruiken is, maak ik weer fotokes !!.. den tuin is een toendra geworden door de ganse week regen van de vorige week is alles enorm gegroeid maar ook het onkruid, en ik heb nu echt geen tijd om tuinier te spelen, tomaten trekken zal ook wel gaan zonder dat er gewied is !!... alé, ik ga verder doen, des te eerder kan ik foto's plaatsen
zondag 20 juli 2014 - 10:39
erice

Erice

Dag Myriam, Ben erg druk bezig met revalideren, zo druk dat er praktisch geen tijd ( en fut) overblijft om nog iets anders te kunnen doen. Zelfs de pc gaat regelmatig in geen week open. Probeer wel zoveel mogelijk bij te lezen ( en vol verbazing van jullie foto's genieten) en mijn waardering voor jullie en jullie werk kent geen grenzen Geniet ondanks al het harde werk ook van deze mooie zomer.....
zaterdag 2 augustus 2014 - 14:55
myriam56

Myriam56

Dag ERice... goed zo !! zo ken ik je weer !! lekker doorbijten ( ik heb ook een maand krom gestaan van de rugpijn) bovenop mijne (echte kapotte rug handicap +65% officïeel )dom geweest !! oerdom!!... bang dat onze nieuwe matras teveel zou vuil worden dus hem gespaard, en verder de oude versleten matras gebruikt !! die dus compleet doorgelegen is!!... resultaat... rugpijn tot in de puntjes van mijn haar, ik kon me echt bijna niet meer bewegen, en pijn, 24/24... tot Theo vond dat het niet meer kon,en we maar de nieuwe moesten uitproberen, zoniet , richting Belgïe, naar de prof. die mij geopereerd heeft, en inderdaad, dag, na dag werd het beter, zodat ik terug maar de oude vertrouwde pijn moet verdragen !! ... mijn tuin is een woerstenij, maar met tomaten ik kan heel frankrijk beleggen met russische zwarte !!
... zo mijn bedgenootje komt me vertellen dat ik weer verder kan stucken !! tot de volgende , hou de moed erin .... en voor iedereen menskes amuzeer jullie !!
zaterdag 2 augustus 2014 - 16:11

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon