menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wat bloeit er nog of al op 13 januari

Ga naar meest recente reactie

hildavw

Hildavw

Hebben jullie ook nog bloemen van vorig jaar?
Hier bloeit zelfs nog een eenjarige hangplant, al is het maar miniem.

groetjes uit het zonnige Edegem

Hilda

Tuinbabbel

maandag 13 januari 2014 - 13:18
Roeli

Roeli

Inderdaad, de meesten van mijn 1 jarigen hebben nog een paar bloemetjes en nog veel blad.
Hier en daar vind ik af en toe nog eens een dappere roos.
De struiken beginnen al uit te botten en de narcissen en sneeuwklokjes komen al zo'n 2 cm. boven de grond.
En , natuurlijk de kerstrozen. Die beginnen hier nu ook te bloeien.
Ik stel voor om de rest van januari en de februari maand maar te vergeten.
Van af nu regelrecht naar het voorjaar.
Ik ben hier voor.
Wie nog meer ?

groetjes Roeli
maandag 13 januari 2014 - 14:28
hildavw

Hildavw

Op ons terras staan ook nog verschillende potten met eenjarigen, volop in het groen, maar zonder bloemen.
Ik heb ondertussen een nieuwe collage gemaakt, want ik zag dat de vorige niet erg duidelijk was.

Tuinbabbel

maandag 13 januari 2014 - 15:28
hildavw
maandag 13 januari 2014 - 15:30
svoffel

Svoffel

Wat mooi om die bloemen te zien. Hier staat de Helleborus vol met knoppen en de Hamamelis heeft al enkele bloemetjes open.
Na heel goed zoeken heb ik hier en daar ook een groen puntje gevonden. Van de sneeuwklokjes echter nog niks te zien.


Ik stel voor om de rest van januari en de februari maand maar te vergeten.
Van af nu regelrecht naar het voorjaar.

Roeli, hier kan ik me helemaal gelukkig bij voelen
Vandaag, regen groetjes uit de Viroinval

dinsdag 14 januari 2014 - 09:18
Boerke

Boerke

Ik trek mijn jaarbloemen op het einde v.h. jaar steeds uit . Dit om de grond wat rust te gunnen. Dus bij ons ook al met de gedachten naar het voorjaar.
Hier en daar staat er wel al een bloempje open bij de vaste grondbedekkers. Vandaag heb ik zelfs gezien dat onze waterlelie al nieuwe blaadjes krijgt . Ik hoop dat ze niet te vlug naar boven komen.
woensdag 15 januari 2014 - 18:44
Boerke

Boerke

Ik had toch enkele jaarbloemetjes stiekem laten staan en wat is het resultaat. Nog altijd bloemetjes . Bij de doorlevende grondbedekker ook nog steeds bloemen.
Er staat zo waar een anemoon in bloei (foto).

Tuinbabbel

vrijdag 24 januari 2014 - 11:20
peter2

Peter2

Hier staat bv. de vlinderstruik nu vol in het blad....en ik zou ze eigenlijk nog moeten verplanten...
donderdag 30 januari 2014 - 14:57
Boerke

Boerke

Hier ook ,maar nog wat vroeg om in te snoeien.
Verder begint er hier en daar een framboos uit te lopen.
Deze morgen zou het misschien - 2 geworden zijn maar toen ik naar het werk vertrok was het + 2,8 . Direct mijn muts en sjaal uit . Het leek warmer dan gisteren want deze morgen was er zo geen wind. En morgenvroeg?
En....Het zal er nog op beteren. Net het weerbericht gehoord . Morgen zoals vandaag ,en tegen dinsdag zou op sommige plaatsen de kaap van 10° kunnen gehaald worden. En in het tweede deel van de week zit er misschien een 11 - 12 ° in . (Maar dat is nog ver. Dat vriezen van deze morgen hadden ze ook vorige week al gezegd en je ziet het: 3° 'smorgens en deze middag 8°, we zullen het moeten nemen zoals het komt).
donderdag 30 januari 2014 - 18:11
svoffel

Svoffel

Boerke, bij ons heeft het wel gevroren, maar zelfs hier staan de planten al ver.

Verleden jaar was het wat anders, toen was het goed aan het vriezen en dat bleef maar duren, sneeuw en vorst.

Het zal nog wel komen, maar ondertussen genieten we toch al van deze vroege lente.
Hoop zo dat het verder gaat zonder te zware vorst, dan kunnen we snel genieten van de lente bloemekes
Ben even gaan kijken en hier zweeft het kwik al rond zero, dus de vrieseman komt op bezoek.

Nog een fijne avond

groetjes
donderdag 30 januari 2014 - 20:04
BOSVROUW

BOSVROUW

Hier in de tuin, nog steeds af toe een roos, Natuurlijk de Vibirnum Botnantes Dawn, Toverhazelaar, Winter jasmijn, Kerstroos, Sneeuwklokje. Heel veel bloemen alsook 's avond een heerlijke geur! Leverkruidblaadjes komen ook al boven! Waterlelie blijft ook bladeren bijmaken!
donderdag 30 januari 2014 - 22:15
svoffel

Svoffel

@ Bosvrouw,

Dat zal genieten zijn met al die prachtige bloeiende planten

groetjes

Simone
vrijdag 31 januari 2014 - 10:10
BOSVROUW

BOSVROUW

Ja hoor! 's Avonds een wandelingetje, dik ingepakt tussen de heerlijke geurtjes!
en dan een warm wijntje of chocomelk!
vrijdag 31 januari 2014 - 10:56
peter2

Peter2

Ik zie ook dat mijn winterheide "marsch seedling" absoluut niet op kleur komt...staat wel vol bloempjes ,maar deze blijven wit en kleuren niet om..
Ook de "kramers rote" bloeit magerder dan anders.
Komt dit door gebrek aan koude?
vrijdag 31 januari 2014 - 13:01
Roeli

Roeli

Gebrek aan kou, Peter ?
Wil je wat van mij overnemen ?
Ben net terug van mijn wandeling met de hond, maar mijn vingers en tenen zijn , volgens mij, bevroren.

gr. Roeli
vrijdag 31 januari 2014 - 13:17
libosa

Libosa

In mijn voortuin bloeit nu een plantje, wat ik vorig jaar heb aangekocht als leverbloempje, maar dat is het dus niet.
Qua blad lijkt het wel op het leverbloempje, maar de bloemetjes zijn toch echt meer een cyclaam. Ze bloeien wit met een paarsrood hartje.
Op zich ook wel mooi, maar ik baal er wat van, dat dit mij als leverplantje verkocht is.

Ik laat hem wel staan, hoor, want het bloeit wel heel enthousiast en maakt nog steeds nieuwe knoppen aan. Misschien dit jaar nog eens voor een leverbloempje gaan

Groetjes Libosa
zaterdag 1 februari 2014 - 07:44
BOSVROUW

BOSVROUW

Als je in de buurt van Antwerpen woont! Heb er veel; dus laat maar horen!
zaterdag 1 februari 2014 - 09:43
libosa

Libosa

Bedankt voor het aanbod, Bosvrouw, maar helaas woon ik te ver weg om even langs te komen
Ik zal vandaag eens een foto maken van dit plantje, zodat iemand kan vertellen wat dit dan wel is.

Groetjes Libosa
zondag 2 februari 2014 - 08:44

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon