menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Heerlijk genieten van het zomerse weer

Ga naar meest recente reactie

myriam56

Myriam56

Je kan het goed merken aan de schrijfsels, zowel van mezelf als van de andere meiden....te druk met buiten te zijn... en of we gelijk hebben, we hebben daar veel te lang op moeten wachten ....
deze morgen dus mijn belofte van gisterenavond al een gedeelte volbracht, namelijk zelf roomijs gemaakt, die staat nu lekker steenkoud te worden zodat ik hem deze avond terwijl wij aan het eten zijn, de machine aanzet en we echt roomijs hebben en geen troep dat naar water smaakt en naar vanile ruikt !!! ik heb graag het echte spul... het is natuurlijk wel slecht voor de lijn, maar ik doe dat niet elke week... en die namaak blijft toch ook aan de ribben plakken, dus dan liever ... mijn eigenste maaksel !!
Simone .. groot gelijk dat je der van geniet h

Tuinbabbel

donderdag 18 juli 2013 - 12:49
myriam56

Myriam56

echte boeremelk met vannillestokje

Tuinbabbel

donderdag 18 juli 2013 - 12:50
myriam56

Myriam56

au ruban geklopt ( 12 eieren en 400 gram suiker op een 1,5 melk en 250cl volle room )

Tuinbabbel

donderdag 18 juli 2013 - 12:51
myriam56

Myriam56

het bovenste is verkeerd moet wit geklopt zijn en au ruban zachtjes opwarmen met de kokende vanillemelk, daarna laten afkoelen in de ijskast zetten tot je ze in de ijsmachine giet en laat draaien

Tuinbabbel

donderdag 18 juli 2013 - 12:54
minouke
donderdag 18 juli 2013 - 13:45
myriam56

Myriam56

, Dag chantal, bij mij moeten der meer dan drie kg's af, ik ben zowat verdubbelt... ik ben een stressnoeper.... ( miserie met dienen aannemer h
donderdag 18 juli 2013 - 14:07
erice

Erice

Het lijkt wel of ik in Zuidfrankrijk woon.. Bijna 30 graden vandaag. wat een heerlijk weertje en het gaat nog even doorduren... Ik geniet er met volle teugen van. Veel doe ik dan nu ook niet in de tuin behalve alles water geven en dat kost al enkele uren per dag ( ondanks de 17 automatische sproeiers voor het gras en de borders). De groententuin is kurkdroog en al het fruit moet ook extra hebben..... Een stukje ijs op een bordje met wat fruit erbij zou wel smaken. Ik heb gisteren perziken, abrikozen en kersen gekocht dus ik prop me nu lekker vol met vers fruit... Geen ijs in huis helaas, dat denk ik er maar bij.....
donderdag 18 juli 2013 - 22:10
svoffel

Svoffel

Et voila, kom ook nog eens boven water.
Juist vanonder de douche, rose porto staat naast mij.

Mijn choeke heeft de trapleuning opgeschuurd, alles onder stof, trap, planten, schoenen, stoelen enz.... hij was het vergeten opzij te zetten
Na het sproeien, in stijl, rechtopstaand !!!!!!! niet op een stoel hihihihi, alles afgewassen en de koer met water gekuist. Nu is het binnen nog een vuile boel, is voor morgen, ik zie het toch niet meer t'is donker.

Ja, jullie zijn echt toffe madammen, ben nog niet bekomen van die groene paling en dan hier, lekker vanille roomijs, waw, kan me zelfs niet herinneren wanneer ik dat de laatste keer gegeten heb.
Laat het je smaken, ik trek me van de kilootjes ook niets meer aan. Voel het wal als ik ga wandelen of de trap op moet, dan is dan een extra rugzakje met suiker dat ik meesleur. C'est la vie.
Sant
donderdag 18 juli 2013 - 22:21
myriam56

Myriam56

Goeie avond iedereen , om vijf uur zijn we gaan vissen, maar alles lag op apegapen zelfs de vissen bewogen niet, dus om acht uur terug de zaken ingepakt en naar huis getuft en de ijsmachine aangezet...het was om 10 uur nog 26 graden op de koer, maar stillekes aan kwam er toch donkerdere bewolking aandrijven en kregen we een paar spatjes regen , aan onze jef kon ik zien dat er een onweer op komst is.... en inderdaad het rommelt en flitst al in de verte , de regen zou welkom zijn voor deze nacht, maar morgen liefst terug droog en warm.... alles snakt naar wat water !!!
Het roomijs was lekker.... en ik heb natuurlijk nog voor meerdere dagen, ( ik hoop dat we ons niet gaan overeten dat we der een tegengoesting van gaan krijgen, maar dat recept is echt fenomenaal lekker ... ( als jullie het willen dan schrijf ik het wel op hoor !)en nu met gans onzen beestenboel lekker gaan slapen, ons kudde in hun bench..... ( gek maar alle vier gaan ze graag slapen in die kooi zelfs ons Molly betrap ik soms dat ze naar boven wil in de bench ....Zo voor iedereen straks slaapwel !!!

Tuinbabbel

donderdag 18 juli 2013 - 22:23
myriam56

Myriam56

HAHAHAHA.............. TOFFE BENDE TOCH !!!!!
donderdag 18 juli 2013 - 22:25
minouke

Minouke

Gisteravond dus alles besproeit.. dat schept ne band h
vrijdag 19 juli 2013 - 07:46
myriam56

Myriam56

Goeie morgen iedereen... !! het heeft gisterenavond, na 10 uur gedreigd om te gaan regenen, en wat wapengekletter en bliksemflitsen , justekes genoeg om onze jef den daver op het lijf te jagen, is bang van al wat rommelt zelfs van een rolluik dat naar beneden wordt gelaten en het gaat iets of wat forsig !!
een paar echt een paar druppels en het was over ik dacht joepi morgen niet sproeien... maar dat is duswel nodig, mijn grootste patisonplant staat er florisant bij, maar haar vruchtjes al
vrijdag 19 juli 2013 - 08:05
myriam56

Myriam56

goeie middag !!IK moet bijna aan het middagmaaltje gaan denken maar kon het niet laten van een foto te plaatsen van mijne kroost !!

Tuinbabbel

vrijdag 19 juli 2013 - 11:25
erice

Erice

Wat een heerlijk stel bij elkaar.....
vrijdag 19 juli 2013 - 14:00
erice

Erice

Vanmorgen alle tomaten, een 40 tal, water gegeven, vanavond weer voeding erbij.
11 brugmansia's staan in potten, maken tot nu toe alleen maar een hoeveelheid blad en nog geen enkele knop te zien grgr. maar water drinken, niet te min.... er zit een onzichtbaar gat in de bodem denk ik, want alle water gaat er wel in maar er komt geen drupel uit haha.....gelukkig is het grondwater en of water uit de vijver dus ik mag royal zijn.....

De tomaten heb ik vanmorgen moeten beginnen te stutten, af en toe hangen er wel meer dan 20 vruchten aan een tak en dat gaat nu ze ongeveer 5 a 6 cm zijn erg zwaar worden... dus heb ik houtblokken naar de tomaten gesleept en die onder een aantal taken gezet...in de hoop dat het genoeg is.....

En nu ga ik even lekker liggen.... er is wat bewolking gekomen dus het moet uit te houden zijn...27,4 graden...lekker.....
vrijdag 19 juli 2013 - 14:05
erice

Erice

Ik duik al af en toe in mijn zwemvijver tussen de kikkers en de vissen in.....
vrijdag 19 juli 2013 - 14:42
minouke

Minouke

Moet mij ook eens af en toe gaan afkoelen in het water, hier is wat wind opgekomen dat doet ook goed.
vrijdag 19 juli 2013 - 15:06
myriam56

Myriam56

Geluksvogels !!!.... hier is het maar een droge bedoening hoor... in de visvijver waar we gaan vissen .... mag je niet zwemmen.... alhoewel veel jonge gezinnen daar blijkbaar overgelezen hebben want ze duikelen er wel in..... maar dat zijn de lokale mensen.... , die vegen overal hun broek aan ... ik ben dus kousen aan het stoppen, wij zweren bij zelfgebreide kousen, en ik had er een heel regiment... maar die beginnen nu toch echt wel smoelen te trekken en ik zou dringend er bij moeten breien ( met de hand of de machine) maar het komt er maar niet van .... dus stoppen. Theo zegt het zijn werksokken dus dat geeft immers niet ... lekker de oude toer op
Deze avond zelfgemaakte plaatpizza !!
vrijdag 19 juli 2013 - 15:09
svoffel

Svoffel

Hallo iedereen,

Myriam, die 3 zijn zelfs met de kleur op elkaar afgestemt, tof dat je die foto plaatste, nu kunnen we er een "gezicht" op plakken, op den roedel.

Ja gaan zwemmen is wel iets, maar ik heb enkel zo een rechthoekig boodschappenmandje van de Delhaize waar ik mijn voetjes in kan zetten das toch ook al iets he.

Deze morgen tijdens het ontbijt vonden we ook dat we precies in het zuiden zaten. We mogen niet klagen, ook al is het voor mij veel te warm tijdens de dag, ik klaag niet. Smeer me in met 5 lagen zonnecreme en probeer zoveel mogelijk in de schaduw te blijven, heb van thuis een spierwit velleke gekregen dat niet bruint.

Chantal, ik denk dat hij je bloemen en planten probeert te hypnotiseren daar op je bankje tijdens het sproeien, en, als ik je tuin bekijk lukt dat aardig. Ga het ook eens proberen.

Moet je bij tomaten het aantal vruchten niet beperken tot 5 per tak?
Morgen komt mijn oudste dochter met kroost eens tot hier, zondag zijn ze dan weer weg. Wel spijtig dat ze nooit iets langer blijven. Maar ja, ze hebben het zo druk, hun leven bestaat van hier naar daar te lopen. Zal met de jaren wel beteren

Zo, t'is 4 uur tijd voor koffietje voor mijn ventje en ik een the.

Regelmatig omdraaien is de boodschap voor degene die in de zon zitten.

tot de volgende
vrijdag 19 juli 2013 - 16:04
erice

Erice

Omdraaien af en toe, dat moet je wel....om al het vocht uit je ogen te wissen en omdat je anders precies een "gebakken school" wordt.....
wat is het heerlijk, vooral met dat windje erbij....even snel een panacheetje gepakt uit de ijskast.....en we kunnen weer verder.....
vrijdag 19 juli 2013 - 16:40
myriam56

Myriam56

Hoi, dames!!! mijn sokken zijn gestopt en ondertussen is het deeg voor de grote piza ook al aan het rijzen.... we hebben van onder de grote parasol een warmte onweertje over ons heen gekregen gewoon zalig, het mag straks verder doen als het maar overblijft tot ik mijne pizza heb uitgerold op de bakplaat... de temperatuur was in de schaduw was het 30 graden in de tuin ... was het 50 graden dus daar kunnen we momenteel niets, maar dan ook niets doen, het zou een ferme plek zijn voor een zwembad, verwarming is daar zelfs niet nodig !!
vrijdag 19 juli 2013 - 17:13
erice

Erice

De zelfgebreide sokken zijn dus wel erg lekker nu
vrijdag 19 juli 2013 - 17:32
myriam56

Myriam56

Hey Minouke... wij dragen winter en zomer.. in onze veiligheidschoenen zelfgebreide geitewollensokken.... Theo zijne pa, die lachte ons in het begin uit , tot ik hem er een stuk of wat cadeau heb gegeven , die zit te zagen dat ze ver versleten zijn en dat hij der nieuwe wil hebben zo lekker zitten die.... diegene die .. ook zelfgebreide dragen weten wel wat dat betekend hetgeen ik hier tokkel... Ik brei ze ook graag met de hand... het liefste de hiel en de teen, de rest is eigenlijk omdat het moet ...
vrijdag 19 juli 2013 - 18:11
erice

Erice

Mijn moeder breidde toen ik kind was ook sokken, maar dat waren hele dike..in plaats van pantoffeltjes... die waren best wel lekker... maar jij breidt toch zeker hele dunne.....

( enne ik moet eerlijk zeggen dat ik geen hiel kan breien )
vrijdag 19 juli 2013 - 19:29
myriam56

Myriam56

Hey Erice ik brei zowat alle soorten ... ook met moderne breigaren ( hele mooie kleuren en zelfstrepend ) maar ook met zelfgesponnen wol, ( drie dunne draadjes getwijnd met polyesternaaigaren en zelf geverfd... is echt wel plezierig om te doen, het verven doe ik dan met verf van aschford in de microgolfoven ( magnetron)... het is echt zalig hoor !!

Tuinbabbel

vrijdag 19 juli 2013 - 19:47
myriam56

Myriam56

sneakersokskes en mansokken van zelfstrepend breigaren die je gewoon in de machine kan wassen ... de strengen die er achter hangen dat is zelf gesponnen wol , daarna geverfd en getwijnd
de foto hieronder dat zijn dus geitewolle peutersokken ( 100%wol, die zijn voorgekrompen dus kunnen in de wasmachine was trouwens een klein cadeautje voor een piepjonge mama ) en de andere dat zijn weer sneakersokskes voor mezelf van overschotjes van zelfstrepend breigaren , ik heb een kleine voet, dus dat is gemakkelijk ik heb altijd kleine klutskes over van Theo zijn sokken

Tuinbabbel

vrijdag 19 juli 2013 - 19:52
erice

Erice

Petje af
DAT zijn echt hele mooie.....

Ik zou willen dat ik dat ook kon.... weven, verven en breien.... maar helaas....
mijn zusje is ook zo/n creatieveling.... ik niet....ik ben de studiekop en zij alle creativiteit...

Maar ze zijn supermooi.... ik kan me voorstellen dat je, als je zulke sokken (kado) geeft, iedereen ze graag draagt...
vrijdag 19 juli 2013 - 19:56
minouke

Minouke

amai Myriam! chapeau !!!!
Maar pikt dat niet? wol pikt bij mij altijd, zal er allergisch aan zijn zeker. Angora wol wilt soms wel lukken.
Hier is het ook nog altijd warm, krijg al schrik voor de komende dagen tot 33
vrijdag 19 juli 2013 - 20:05
myriam56

Myriam56

Hey Erice... dat is toch prachtig, dat je een intelegent iemand bent... eigenlijk zouden hielen en tenen dan geen probleem mogen zijn, de meeste mensen vallen over die hele dure woorden van kleine hiel grote hiel en de spie !... en eigenlijk is het gewoon een rechte lap waarje dan steken aan de zijkanten moet oprapen als het lapje klaar is en dan een paar keer minderen .... ik heb al verschillende jonge meisjes leren breien als ze mijn sneakersokjes zagen waren ze verliefd op dat spul en heb ik het hen geleerd, ook zijn er nu sokkennaaldjes zodat je niet meer me die reuzachtige naalden in je neus zit te koteren, of in je ribben te prikken.... maar ja ik doe het graag en ik kan hier een volledige site vol zeveren over sokken breien, .... ik wil je wel als ik tijd heb het patroontje doormailen hoor !! no problem ...zo en nu mijnen afwas gaan bij mekaar scharrelen het is weer behoorlijk wat !!
vrijdag 19 juli 2013 - 20:08
erice

Erice

Ik kan haken, ik kan breien ( het normale spul- sokken zijn moeilijk), ik kan heel mooi borduren en ik kan patchworken.... maar het is niet mijn liefhebberij....te prutserig... ben altijd steken kwijt...of de lap loopt van smal naar breed of omgekeerd.....
Daarentegen kan ik graag iconen schilderen als fijnwerk en ook grof schilderwerk zoals ramen en deuren doe ik graag ( en mooi)....
vrijdag 19 juli 2013 - 20:14
erice

Erice

Zijn er trouwens geen vorderingen meer op het gebied van schilderen ent of is het te warm en vieren jullie een beetje vakantie?
vrijdag 19 juli 2013 - 20:15
myriam56

Myriam56

Theo is nog altijd aan het tegelen... daarna invoegen en dan komt de lambrizering aan de beurt nog een soort van hangschuifsysteem voor de badkamerdeur( en) een beetje het type van een oude schuurdeur ... we hebben ons lam gezocht want hier vragen zo voor zoiets meer dan duizend euro,( sommige firma's in Nederland ook maar dan is het werkelijk design en dat was niet nodig ) ...
Als we zover zijn zal ik wel foto's maken.... het is een grote badkamer dus er kruipt h
vrijdag 19 juli 2013 - 20:26
myriam56

Myriam56

Gho chantal dat zal ook weer voor duimen en vingers af te likken zijn, Theo lust dat allemaal niet !! en maak ik dat voor mezelf sporadisch klaar !!! Het water komt in mijne mond en ik heb al gegeten Mmmmmm .
Die wol prikt niet hoor ( Theo is daar ook erg alergisch aan , en ik moet de truien en de sokken van zijn vel sleuren om het te wassen, ) als je allergisch bent is merino hele zachte wol en nu hebben ze ook bamboe.... er is tegenwoordig enorm veel keuze en ook vooruitgang in de wereld van het handwerken...Wol die prikt is eigenlijk niet geshikt voor truien.... Toen ik een spincursus heb gevolgd is er ook uitleg gegeven over schaperassen en niet elk schaap zijne wol is geschikt voor kleding van te maken , maar wel voor vulling van matrassen beddegoed, gordijnen en tapijten...
In elk geval de truien die ik brei of de sokken prikken echt niet.... en geitewollen sokken is denk ik gewoon een dialect woord want het is gewone wol ... zo ... IK kreeg ooit van een oma de opdracht om voor haar zoon en kleinzoontjes zulke geitewollen sokken te breien, als cadeautje... en dat was dus een groot succes , want nog geen maand later zat ik dus voor gans die grote famillie sokken te breien.... Met naar frankrijk te gaan werken is dat wat stil gevallen , maar wij zweren echt bij die sokken
vrijdag 19 juli 2013 - 20:34
minouke

Minouke

Dat kan kloppen, de sokken die ik koop zijn merino van bij Veritas en dat zijn de enige dat ik verdraag.
vrijdag 19 juli 2013 - 22:00
myriam56

Myriam56

Als ik lontwol koop is het meestal ook merino, is iets duurder maar OOOOOOO zo zalig zacht ook om te spinnen... Ik heb daar voor theo een trui van gebreid met de hand .... verleden zomer en winer... met weipalen no 10 zalig , ik heb speciaal moeten oefenen om zo grof te spinnen, want ik was gewoon om sokkenwol te spinnen dus ultra dun, is echt wel lastig... iedere spinster heeft haar eigen manier van spinnen is zoals schrijven iedereen schrijft op zijn manier ...

Tuinbabbel

vrijdag 19 juli 2013 - 22:34
svoffel

Svoffel

Goede morgen iedereen,

T'is hier nog best druk geweest gisteren avond.
Veel heb ik niet meer gedaan behalve met de buren kletsen in de tuin en dan met de buren van 2 huizen verder die ook buiten zaten. Al goed dat het hier berg af gaat, moest alles op dezelfde hoogte zijn stonden we met de hele straat buiten te kletsen hahaha, is best wel gezellig.

Myriam, is er iets wat je niet kan, sta telkens te kijken naar die foto's en nu nog breien, spinnen, wol verven en dan die superleuke sokjes
Mijn voetjes zijn ook niet te groot zenne
Ben weeral een en al bewondering.

Chantal,
Wij gaan vandaag scampietjes smullen, eet dat ook heel graag en ventje maakt dat klaar voor mij, hoef enkel te eten en te drinken.

Erice, schilderen doe ik ook altijd, daar heeft die van mij geen geduld voor. Trouwens hij ziet daar niet goed genoeg voor, heeft problemen gekregen met zijn ogen en is blind geworden aan het linker oog. Het rechter hebben ze kunnen redden, maar slechts voor 60%
Als je er een likje verf op zet heb je direct resultaat, dat is juist het leuke daaraan.

Zo, ga de ontbijttafel klaar zetten, straks is de rust gedaan. 2 kleinzoons gaan het huis in beslag nemen

groetjes en nog een fijne zwoele zaterdag met heel veel zon
zaterdag 20 juli 2013 - 07:49
myriam56

Myriam56

Goeie morgen iedereen !!!

ik zal vandaag het onkruid moeten gaan wieden, zolang het een dragelijke temperatuur is... in de tuin....
Volgend jaar ga ik toch in de siertuin schavelingen gooien zodat het onkruid wat beter te temmen is.... want nu zie ik mijn bloemen niet meer staan van het onkruid, wij krijgen het er niet uitgetrokken, door de betonnen kleigrond, maar het onkruid dat woekerd lekker verder !!! ....
Geniet van het extra mooie weer , de warme temperaturen, en Simone de kindjes !!! Zo mijne koffie is op nu nog een yohurt en we zijn ribbedebie naar de tuin !!!
zaterdag 20 juli 2013 - 08:11
erice

Erice

Het is hier zwaarbewolkt en rond 9 uur nog pas 18 graden..... lekker koel en alle ramen wijd open.....Het zal vandaag een ietswat koelere dag gaan worden is er gezegd.... dus dat "mag" ook wel eens een dagje.... daarna wordt er weer een week van rond de 30 graden verwacht en maandag en dinsdag zelfs 32 graden. Ik geniet er vol van......Doe dus niet al te veel in de tuin, behalve alles water geven....... de rest komt wel.....Het is toch te warm om de cypressen te snoeien en de taxus wordt gedaan en de buxes- heggen en- bollen kan ook niet... veel te warm en teveel zon.... dus even vakantie voor mij....
zaterdag 20 juli 2013 - 09:27
myriam56

Myriam56

Goeie bijna middag Erice , ik kom net van het onkruid wieden het kon niet anders alles schiet al in het zaad ( onkruid) hier wordt het vandaag nog een pakske warmer hebben ze beloofd, en gisteren was het na de middag 50 graden in de tuin, dus echt niet te doen !!! dus zoveel mogelijk nu... en later zien we wel hoe of wat !!! de bloemen komen nu op de tweede plaats ( wieden wel krijgen ze drinken uiteraard.... mijn hortensia's in de tuin zijn nu echt sloren hoor pff ... ik ga ze allemaal moeten verzetten en daar een andere oplossing voor moeten vinden !!!!
zaterdag 20 juli 2013 - 10:34

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon