menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Fotos van onze laatste vorderingen op de koer

Ga naar meest recente reactie

myriam56

Myriam56

Zelfs de burgemeester kon hem niet houden om eens langs te komen... Zalig weer om in te werken....

Tuinbabbel

dinsdag 16 april 2013 - 19:59
myriam56

Myriam56

mijn bloemkorven gevuld....

Tuinbabbel

dinsdag 16 april 2013 - 20:00
myriam56

Myriam56

mijn mooie grote potten gevuld met buxus

Tuinbabbel

dinsdag 16 april 2013 - 20:01
myriam56

Myriam56

en dan Theo geholpen met stenen uit het zand te rapen

Tuinbabbel

dinsdag 16 april 2013 - 20:02
myriam56

Myriam56

De dubbele riolering ligt er bijna !! weer iets dat gedaan is .... aan het huis zie je de annabelle's en de buxusstruikjes......

Tuinbabbel

dinsdag 16 april 2013 - 20:04
minouke

Minouke

ah! monsieur le maire zal hem effekes verschoten hebben
Al veel veranderd op toch een korte tijd.

gr
Chantal
dinsdag 16 april 2013 - 20:23
myriam56

Myriam56

Hey Chantal... ja hij draaide rond de pot, we krijgen een nieuwe watermeter,en die zou aan het openbaar voetpad komen te liggen....
"Dus " zegde den burgervader, dan kunnen jullie nadien verder met de prachtige aanplanting ... Niet rechtstreeks, maar zo met een omwegske... hahahaha... waarschijnlijk komt er later wel een vraag, om planten mee te brengen of stekskes.... daar ben ik zekers van !! , en met alle plezier hoor !!!
Nu zitten we nog wat buiten met een lekker wijntje... het begint te schemeren..... maar het is nog lekker buiten.... dus genieten, de winter heeft veel te lang geduurt !! M.
dinsdag 16 april 2013 - 20:40
svoffel

Svoffel

Dag Myriam,

Wat begint dat er goed uit te zien. Kan verstaan dat iedereen komt kijken, idem de Burgemeester.
Ik zou me ook niet kunnen houden . Dat wagentje is echt schattig, lente, lente lente.
Eindelijk.
Gisteren hebben we ook nog buiten gezeten, vandaag is het heel wat minder.

Toch is het heerlijk al die planten te zien groeien, je kunt er bijna bij blijven staan. Die willen allen de koude tijd inhalen.

Vele groetjes en geniet maar verder van al dat moois!

Simone
donderdag 18 april 2013 - 10:51
Feniks

Feniks

Ik heb nog nooit op je topics gereageerd, maar ik lees wel stilletjes mee
Ik vind het prachtig wat je doet. Veel werk, maar wat een droom! Het wordt steeds mooier...
donderdag 18 april 2013 - 12:00
myriam56

Myriam56

Goeie avond... ik wil iedereen bedanken voor de warme letterkes... het doet deugd.. want hier komen ze kijken maar je kan de spanning door de jaloezie snijden, zelfs de zoon van de vorige eigenaars ... ( die het notabene
60 jaar hebben laten verkommeren, leeg laten staan ttz. volgepropt in de huizen en de tuin met echte vieze troep) die trekt een gezicht.... daar lusten de honden geen brood van, en dat is zo jammer, ten slotte doen we niets verkeerd.... en toch krijgen we bijna niets anders dan rare toestanden, we leggen het naast ons neer,... maar het zou veel plezierig zijn moest al het moois dat door ons harde werken gegunt zou zijn.......... . De burgemeester kwam dus deze morgen weer stapvoets voorbij getuft... natuurlijk is onze grote hoeve iets dat het dorp zal opwaarderen..... Het heeft hier met pozen gedreigt om te regenen... maar dan kregen we weer een streepje zon.. De koer is zo goed mogelijk gelijk gemaakt ( maar nog veel zwerfkeien en andere grote stenen) we hebben zowat een ganse dag de grootste stenen eruit geraapt en weggebracht naar de andere kant waar nog van alles ligt om af te voeren !!!
Op Theo zijn verzoek is het vis en frietjes... dat wil zeggen vissticks, want als het echt op een vis lijkt lust hij het ocharme niet..........hihihi..........
Als alles een beetje op zijn plaats is gezakt en wat gegroeit , trakteer ik terug met een paar foto's.... en inderaad Simone je ziet de bloemen en de groenten groeien, ook de pas aangeplante fruitbomen staan allemaal in bloei......
Nu weg en voor den andere helft van mijn bed.... frietjes gaan bakken
Myriam
donderdag 18 april 2013 - 17:25
svoffel

Svoffel

Dat zal gesmaakt hebben na een dag hard labeur.

dada

Simone
donderdag 18 april 2013 - 19:40
Adrienne

Adrienne

Jeet je dat is best knap gedaan !!
maandag 22 april 2013 - 09:00
myriam56

Myriam56

Goeie morgen.... iedereen, dank jewel Adrienne voor het plezierige complimentje, ik zal foto's maken van de vorderingen van de voorkant van de boerderij en de massale vorderingen in de tuin( mijnen Theo is op zijn best, het zal zijn poepke varen als we terug binnen gaan werken), ik ben allergisch geworden en ben voortdurend ziek door in dat vies kot te moeten leven ... willen of niet we zullen naar den overkant moeten verhuizen, zeker om te slapen( in de zomer eten en leven we toch de meesten tijd buiten. )
Het is bewolkt maar een lekkere temperatuur om in te werken, want we zijn weeral een enorme berg grote stenen en rotsblokken aan het versleuren..... zodat we dan weer een stuk van de tuin af kunnen werken.... en van lieverlee..... is de tuin dan netjes om in te genieten.....M.
maandag 22 april 2013 - 10:00
svoffel

Svoffel

Dag Myriam,

Dat is niet zo goed nieuws die allergie. Weet je dan aan wat je juist allergisch bent?
In stof leven is zeker niet gezond, maar ik lees dat er een oplossing is.

Dat het voor iedereen een heerlijke lente/zomer mag worden. Zeker voor jullie. Dan kan het werk goed vorderen en jullie kunnen genieten van het buitenleven.

Hier is het ongeveer 10
maandag 22 april 2013 - 12:15
myriam56

Myriam56

Goeie namiddag ( effe binnen om een kan thee te zetten) heerlijk h

Tuinbabbel

maandag 22 april 2013 - 13:42
minouke

Minouke

Met die stenen kan je nog mooie dingen maken Myriam
Wij hebben deze middag op ons terras kunnen eten , lente en zonnig bij 15
maandag 22 april 2013 - 14:09
myriam56

Myriam56

Goeie avond, we waren in panne met ons tuinfrees, V-snaar was dus te klein gekocht.... maandag is hier bijna alles dicht..... ten lange leste een garage gevonden die zulke dinges in de juste maat verkocht......ondertussen al veel te laat om te beginnen bbqen... dus maar een portie friet.... met belse pickles.. en wat groentjes...............Daarna de frees afstellen, we zitten nu buiten te eten... en het is op het terras achter in de tuin 15 graden ..... Ik moet dikwijls aan U denken minouke,.... als we vanachter zijn en ze komen aan de deur hoor ik , of zie ik dat niet.... dus een grote bel zou prachtig zijn.... de vide-greniers afstruinen.... of kapaza afzoeken.... Ga je geen foto maken Chantal van de gepresteerde prestatie's van je manneke en jezelf.?M.
maandag 22 april 2013 - 20:05
svoffel

Svoffel

Minouke,


Voel dat je vingers al kriebelen van al die stenen terwijl je onder het nieuw afdak zit te genieten

Ik zou er al een mooie zit/ligbank met maken tegen een muur uit de wind, met enkele
lage tafeltjes . Erop een plank en op de zit.ligbank een hoop kussens.
Extra slaap plaats voor als het ooit eens erg warm zou worden in de zomer.

groetjes

Simone
maandag 22 april 2013 - 20:05
minouke

Minouke

Die foto komt Myriam

Ja Simone, 't is al gebeurd dat ik daar sliep als het te warm was, dat was dan een afdak van eternitplaten.
Met die stenen denk ik aan zitbankjes hier en daar of een bbq bouwen, of plantenbakken maken, bij een boerderij mag het al wat ruwer zijn h
dinsdag 23 april 2013 - 13:02
minouke

Minouke

VOOR nog met eternitplaten:

[afbeelding verwijderd niet-https]
Het klein grijs dakje rechts komt nu aan de beurt maar met rode dakpannen, de andere daken zijn al vervangen met de pannen (gebouwtjes achteraan op de foto)

De kant van de wind (westen) kunnen we open zetten wanneer het goed weer is
[afbeelding verwijderd niet-https]

NA de werken, we gaan wel nog alles in het wit verven, buitenkant poort in donkergroen zoals de anderen poorten en buitendeuren. Het venstertje krijgt ook een groen randje.

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 23 april 2013 - 15:38
Feniks

Feniks

Amai, sjieke dinges! Echt een verbetering!
dinsdag 23 april 2013 - 15:45
myriam56

Myriam56

Gho dat is prachtig!!!, ik wou dat wij ook al zo ver waren..... maar dat is nog niet voor direct, echt super mooi gedaan, wat een werk hebben jullie al gedaan gans den dag op trot..........voor iets dat eigenlijk in Belgie op vijf minuten geregeld is, ze kennen der bij ons wat van ( papieren en formulieren) maar hier bijten ze de spits af......... oude tuinfrees echt versleten......... ( je mag een gekregen paard niet in den bek kijken , ) maar we zijn toch maar een nieuwe gaan halen..... dus gans den dag naar de vaantjes !
Paraplu open op het terras, en in de schaduw is het daar nu23 graden, de uitgestelde bbq van gisteren ... gaat dus nu door.... ribbekes ,(gekochte)sla en tomaten....en een lekker wijntje uiteraard om de nieuwe koop te vieren, theo zegt wel dat het een droom is om mee te werken... Husqvarna 6 pk.... M.
dinsdag 23 april 2013 - 20:50
minouke

Minouke

Deze namiddag was het ook zonnig hier maar morgen en overmorgen belooft de Frank dat het echt gaat zomeren

Schilderen kan nog de hele zomer we gaan eerst profiteren van die mooie dagen.
dinsdag 23 april 2013 - 21:15
myriam56

Myriam56

Hey Minouke, voor dat we gaan slapen, nog alles eens ( super-genietend nagelezen, want meestal is het hier in het passeren, of in de rapte , tijdens koffie of thee maken, of de boterhammen smeren ) .
Groot gelijk... dat je eerst eens goed profiteerd van het goeie zonnige weer, daar knap je echt van op..... zo en nu lekker gaan slapen ... M.
dinsdag 23 april 2013 - 23:06
svoffel

Svoffel

@ Minouke,

Chique dinges, heel mooi gedaan. Toch geweldig dat je man goed kan werken met zijn handen.

@ Myriam,

Je zult een lijst moeten aanleggen met al je ideetjes. Zo kun je ze beter uitwerken want een mens krijgt er steeds meer en meer

Vandaag en morgen ga ik ook een beetje genieten van het goede weer, spijtig dat mijn ventje dat niet kan, die ligt nog in het ziekenhuis tot donderdag. Dan mag hij naar huis.
Zal voor hem morgen een paar kussens en de zetel al klaar zetten buiten.


groetjes

S
woensdag 24 april 2013 - 08:13
minouke

Minouke

Goede tip van Simonne om al je ideetjes op te schrijven.
ik heb ook zo een schriftje met schetsen en nota's, 1tje voor de tuin en 1tje voor het huis.
Je ziet zoveel dingen dat je het zou vergeten.

woensdag 24 april 2013 - 08:56
myriam56

Myriam56

Effekes binnen, om de trui te verwisselen, voor een T-chirt zonder mouwen, het is enorm warm.... en maar stenen en keien rapen... als dat allemaal stukken van een euro waren, dan waren we nu al stampens
rijk Simone wens je ventje van harte beterschap... en dat het maar goed weer is als hij thuis kan recuperen..... ,Brood uit de vrieze halen.... zodat we straks wat tussen ons tanden kunnen foefelen.....en dan ergens gaan zoek naar een rol om de grond vlak te rollen Het zal wel kopen worden, want naar Vesoul of Chaumont eentje gaan huren, kost netzoveel aan diesel en huurgeld dan er eentje te kopen.... en die ideetjes gaan in een boekje m.
woensdag 24 april 2013 - 09:56
minouke

Minouke

al 1 kant volledig af, nu nog de andere kanten en binnenkant.


Tuinbabbel

donderdag 25 april 2013 - 18:07
svoffel

Svoffel

Amaai Minouke, dat is snel gegaan.

Als de zon schijnt heeft een mens extra energie en dat is hier te zien aan jouw werk.
Het ziet er mooi uit.

groetjes

Simone
donderdag 25 april 2013 - 19:14
minouke

Minouke

da's waar Simonne, krijg je meer energie. De volgende dagen gaat het regenen dan gaan we de binnenkant doen en wachten op beter weer voor de andere kanten.

groetjes
Chantal
donderdag 25 april 2013 - 19:52
satomi

Satomi

Sorry dat ik er zo even tussen piep, maar ik moet ook nog buiten schilderen. Afgelopen seizoen een mooi gepotdekseld schuurtje gekregen maar ik twijfel wat voor beits/verf te gebruiken. Mag ik vragen wat jullie er op hebben gesmeerd, Minouke?
vrijdag 26 april 2013 - 08:46
minouke

Minouke

Satomi, wij gebruiken houtverf omdat beits niet wit genoeg is.
Eerst ontvetten met water/ammoniak(afwassen) dan lichtjes schuren.
vrijdag 26 april 2013 - 12:35

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon