menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Phlox om te watertanden

Ga naar meest recente reactie

minouke

Minouke

niet voor gevoelige kijkers

http://www.webklik.nl/user_files/2011_12/343248/Phlox-lijst.pdf


er staan er een paar op dat lijstje die me weer gaan doen jagen
dinsdag 22 mei 2012 - 16:27
Esem

Esem

Idd.slecht voor de gezondheid,en toch er zeker eentje bij die mijn voorkeur wegdraagt" wendy House purper van kleur.

Gr E.
dinsdag 22 mei 2012 - 18:59
Roeli

Roeli

Echt Chantal, dit is een mens hongerig maken en het eten net buiten bereik zetten.

Niet eerlijk.

Maar mooi zijn ze.

gr. Roeli
dinsdag 22 mei 2012 - 20:42
minouke

Minouke

't is waar maar je moet een doel hebben in je leven zoeken naar dat éne dat je nog niet staan hebt en dikwijls de plaats ook niet
dinsdag 22 mei 2012 - 23:25
lentemode

Lentemode

Hemeltje, Chantal, wist niet dat er zoveel soorten waren...

En schoontjes dat er tussen zitten...
Hun geur kwam me zowat tegemoet, met de zever over mijn kin...
Wat te denken van de Phlox paniculata 'Peppermint Twist' ?

Maarrr..... we zullen weeral maar braaf content zijn met die ene witte soort die hier de tuin siert...
Vol is vol ... en zo'n pol Phloxen heeft ruim de plaats nodig.
donderdag 21 juni 2012 - 01:14
minouke

Minouke

das waar Mia en zo een witte heb ik ook en moet zeker niet onder doen ook niet in geur.

Ik vermoed dat het een Phlox fujiyama is de mijne, ze heeft kleine bloemjes in de tros, ze bloeit later en van wie ik ze kreeg zei dat ze de naam kende maar veel te moeilijk was om uit te spreken
donderdag 21 juni 2012 - 07:46
dauwtrapper

Dauwtrapper

hallo tuinvrienden, na lange tijd weer eens op het forum. En kom dan ook maar gelijk met een opmerking c.q. vraag. Waarom zijn bij mij de floxen telkens bruin, bruin verkleurd blad van onderen naar boven toe uitbreidend. Bovenste bladeren blijven groen en bloeien wel mooi, maar die bruine bladeren vind ik maar niks. Ik dacht eerst het licht aan de grond, nu woon ik weer op een ander adres en weer heb ik hetzelfde gedonder met die floxen.
Het zal wel aan mij liggen, ik wil ze te graag. En ik vind ze dan ook prachtig....het is alleen dat bruine blad. Hoe kan ik dat voorkomen?
groet
Dauwtrapper
donderdag 21 juni 2012 - 13:40
bryofan

Bryofan

misschien gewoon 2 keer de verkeerde grond?
staan ze wel vochtig genoeg?
donderdag 28 juni 2012 - 16:20
Esem

Esem

Vooral dat laatste Chantal, plaatsgebrek.
Het vinden van die eene schoonheid die je nog niet bezit,het kunnen aankopen dan,en moeten afhaken wegens plaatstgebrek.
Als dat niet sneu is(jammer)

Gr Eddy,
donderdag 28 juni 2012 - 17:05
annis

Annis

Phloxen ja, prachtig en de geur dat doet mij ook al watertanden. Plaats dat heb ik op dit moment nog wel in de volkstuin en heb er nu laatst nog twee soorten aangekocht Phlox paniculata- Naturel Feelings en -Midnight Feelings hopelijk gaan ze dit jaar nog bloeien deze een beetje extreme Phloxen je moet er van houden.
Chantal volgens mij had je ook een van deze twee.
zondag 1 juli 2012 - 20:41
minouke

Minouke

Annis, ik heb Midnight feeling en Red Feeling.
Red Feeling vind ik wel mooier dan de Midnight,
Natural Feeling lijkt mij ook een mooie te zijn.
Midnight is meer donkerroodbruin en lijkt of ze nooit open gaat maar wel mooi tussen lichtkleurige bloemen.

ik ga ze morgen op het forum zetten.

Esem, ben in een hoekje van de tuin alles aan het verhuizen, ik weet niet het moment maar met een goeie klets water zal dat wel lukken maar me inhouden ONMOGELIJK wil ik een rustige nacht doorbrengen.
En zo heb ik nog wat plaats om nieuwe plantjes te zetten
alleen jammer het tuincentrum hier kortbij is gesloten op maandag
zondag 1 juli 2012 - 22:41

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon