menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

ZO. En nu nog potten

Ga naar meest recente reactie

Pieke

Pieke

Zo.
Nou.
Ik wilde dus wat dingen. En die heb ik geen van allen.

Althans, ik heb geen tuinslang, geen gieter, geen parasol. Ik heb ook geen waterplanten, geen schoffeltje en geen fontein/waterpartij.

Maar ik heb wel:

Oregano
Thijm
Anemoon roserood
Kalmia augustifolia Rubra
Fuchsia op stam
Hydrangea Macrophylla
Dianthus Anjer
Cyperus alt zumula: kattengras (voor de eigen katten)
Aguilegia vulgaris: een mooie roserode akelei
Aardbei
Yucca Gloriosa (iemand ervaring met buiten laten blijven???)
Rhododendron 'Percy Wiseman' (kleuren zweempjes roze/blauw/lila met nadruk op roomwit)

Verder nog teaksealer, rhododendronmest en superpotgrond en 3 lampen plus EEN pot.

Ik mag gewoon nog een keer...
maandag 9 mei 2011 - 17:11
molleke32

Molleke32

en hoe ga je dan al die plantjes water geven zonder tuinslang?
Alé fijn dat je nog eens terug mag
maandag 9 mei 2011 - 17:31
Pieke

Pieke

Ja, mijn onderbewuste, gehuisvest in een door CGD aangetast brein (en ik kan niet voldoende benadrukken dat dit geheel jullie schuld is) heeft er natuurlijk voor gezorgd dat ik niet alles vandaag meenam. Dus ik eh, kuch... moet nog een keer terug he...
maandag 9 mei 2011 - 19:26
Gehenna

Gehenna

Onze schuld?
WIJ doen zulke dingen niet. NOOIT ! Het zou nooit bij ons opkomen.
maandag 9 mei 2011 - 22:30
marero

Marero

[afbeelding verwijderd niet-https]
ik ben dus nie alleen zo
dinsdag 10 mei 2011 - 00:44
Pieke

Pieke

Hahaha!

Sja, ik ben dingen vergeten en sommige hadden ze ook niet!
Dus ik mag nog een keer.
Is dan wel te hopen dat degene met wie ik ging het nog een keer aandurft...

Het is wel erg. Ik ga voor een paar dingetjes. En onderweg kom ik zoveel andere dingen tegen die ook mooi zijn... Ik zit al te denken aan ophangpotten of buitenkasten om meer op kwijt te kunnen... Hoewel 'kwijt' niet het goede woord is. Om er meer op rijk te kunnen zijn!

Het is wel lastig merk ik, je moet er gevoel voor opbouwen. Inrichten is ook een vak. Maar ik wil niks weg doen! Dat vind ik dan weer zielig he. Misschien is het een idee om ook naast het huis, voor de deur, bakken te doen met 'wat eigenlijk in de tuin moest maar er niet in kon/paste'?



dinsdag 10 mei 2011 - 10:28
marero

Marero

dat doe ik ook zenne, overal waar ik het kwijt kan
dinsdag 10 mei 2011 - 12:36
Pieke

Pieke

Overal... Wat me leuk lijkt is een muur met allemaal potten er tegenaan gemetseld, alsof het een zwaluwenmuur is. En dat zijn dan halve potten, althans dat lijken het, in allerlei formaten en vormen. Qua kleur wel gelijk aan de muur maar dan wel in grover materiaal. Lijkt me geweldig, daar dan planten in. Of wat ook zou kunnen: een paar zijn voor vogeltjes. Oh, lijkt me heel mooi. Maar hoe kan ik dat maken? En ik heb een bakstenen muur, vrij saai dus. Hm. Wat zijn architecten toch saai soms. Ik wil een soort zwaluwenmuur. Rotsig. En daar allemaal planten en vogels in. Ik zie het al helemaal voor me!!!
dinsdag 10 mei 2011 - 12:53
Pieke

Pieke

Was een reply aan het typen en raakte verdwaald...
Maar gewoon opnieuw.

Het lijkt me geweldig als iemand Raad en Daad heeft TuinFairy! En als dat lukt zal ik foto's posten van het project!
dinsdag 10 mei 2011 - 15:22
Pieke

Pieke

Aha! Ja, dat zal ik maar doen. Waar zal ik hem posten? In welk deel van het forum moet ik hiervoor zijn, denk je? Wacht even...
Goed ik denk bij 'Allerlei Vragen ivm de Tuin. Ik hoop dat iemand zich geroepen voelt! Zelfs logeren kan hier. Ik ga het proberen!
dinsdag 10 mei 2011 - 15:54

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon