menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gazon

Ga naar meest recente reactie

poes

Poes

Hallo iedereen,
Na lange tijd nog eens op dit forum geraakt en het is al meteen om een probleem aan te kaarten!
In mijn piepklein tuintje waar dan toch niet veel plaats overschiet voor een grasmat zit voor de eerste keer in 10 jaar een woelmuis (of meerdere).
Ze zijn ook voor de eerste keer aanwezig bij de buren.
Aangezien mijn allerliefste Poes er niet meer is (overleden aan kanker) keek ik niet zo meer naar diervriendelijke dingen en
helaas maar waar: ik strooide gif in de openingen. Deze actie schijnt gelukt te zijn.
Het is te laat om er spijt over te hebben. Mijn vraag: hoe krijg ik het gif uit de grond. Door de woelmuizen is de grasmat is er so wie so aan.
Bedankt voor een antwoordje terug en oprecht sorry naar de dierenliefhebbers toe!
Raar maar waar; ikzelf ben er ook één.

Poes.
dinsdag 12 oktober 2010 - 14:33
Eniavaswen

Eniavaswen

Ik vraag me af of je het er nog wel uit kan krijgen. Zou het niet opgelost zijn in de bodem? Volgens mij is het enige wat je kan doen (buiten afgraven ofzo) het niet meer doen en verder goed zorg dragen voor je tuintje.

Groetjes, Karen
dinsdag 12 oktober 2010 - 16:12
printemps

Printemps

Welk "gif" heb je dan gebruikt ??

mvg
dinsdag 12 oktober 2010 - 17:14
poes

Poes

Dank je wel voor de reactie, Katen en Printemps;
Het 'gif' :blauwe korrels tegen muizen en ratten!
dinsdag 12 oktober 2010 - 17:28
hildavw

Hildavw

Ben je wel zeker dat de schade aan het gazon afkomstig is van het gif?
Het kan ook gewoon door de woelmuizen gekomen zijn.
Probeer eventueel eens met "herstelgazon" als het niet té erg is.

groetjes

Hilda
dinsdag 12 oktober 2010 - 19:43
Polplastron

Polplastron

Er werd hier nergens beweerd dat er schade was door het vergif hoor Hilda! Goed lezen wat er staat hé! Sorry, ik ben onderwijzer van beroep, dus noem dit maar beroepsmisvorming
dinsdag 12 oktober 2010 - 20:30
hildavw

Hildavw

Mijn vraag: hoe krijg ik het gif uit de grond.

Door deze zin kreeg ik de indruk dat de schade door het gif kwam.
Kijk maar eens naar de vraag.

Dàt heb ik alvast goed gelezen.
woensdag 13 oktober 2010 - 17:02
poes

Poes

Ook aan Polplastron 'ben jij van st- niklaas? wij hadden in het atheneum daar een leraar en die zijn bijnaam was: polplastron!)en aan Hilde mijn dank voor de reactie. Het ging mij inderdaad om het effect van de blauwe korrels uit het gazonnetje weg te krijgen, so wie so zal ik het helemaal om moeten spitten en dan nog...ik denk dan aan de vogels die ik in de winter voer en aan de evdentuele (nieuwe) kat die ik zou nemen als huiddier. Groetjes, Poes.
donderdag 14 oktober 2010 - 13:45

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon