menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kadootje van de vogels

Ga naar meest recente reactie

Jeannette1

Jeannette1

Beste forummers/sters,

Deze bloem hebben wij van de lieve vogeltjes gekregen.
Het is een heemst-plant met een lange naam, namelijk;

Gachelhuil, Gewone ossetong, Tragopogonporrifolius, Paarsemorgens.

Op deze lange Latijnse naam heb ik mijn tong bijna gebroken en begon Ger te lachen.
Of dit nu was om mijn gebrekkige uitspraak of omdat mijn kakelkraan bijna kapot ging weet ik niet.
Lachen is gezond toch?
Geniet van wat je ziet!
[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]

Deze bloem zit zoals je gezien hebt op de 1e foto, op een hele lange kale steel.
Wie weet, of deze schitterende bloem ook een zaadbol krijgt, want ondanks de kale steel willen wij hier toch wel graag een groepje van hebben.

Groetjes, Ger en Jeannette
donderdag 3 juni 2010 - 21:39
Knovos

Knovos

Ik heb hem ook staan alleen is hij iets minder ver. Ik vind het een prachtige plant zeker in een groep. Hij is volgens mij 2 jarig. wij noemen hem hier paarse morgenster.
donderdag 3 juni 2010 - 22:23
LauraK

LauraK

Een aparte plant, met een mooie bloem! Inderdaad mooi om een groepje daarvan
te hebben, en die te combineren met een iets lagere plant, zodat je de stelen niet
ziet.

Groeten van Laura.
donderdag 3 juni 2010 - 22:54
Jeannette1

Jeannette1

@Hai Knovos, staat hij/zij bij jou ook op zo'n kale lange steel?

Weet jij of er zaad aankomt?
Heb je deze plant al vaker gehad of is dit ook de 1e keer?
Wat een vragen hè? ik had deze plant nog nooit gezien namelijk en heb alle gegevens opgezocht.
Hopelijk komt er veel zaad aan, want zoals Laura schreef willen Ger en ik er zeker wel meer van in een groepje.

@Hai Laura,

Ook wat jij voorstelt willen wij er een groepje van hebben met iets lagere-kortere plantjes voor.
Hopelijk komt er nog iemand die wel weet of er zaad aankomt en in welke vorm.

Beiden groetjes van Ger en Jeannette
donderdag 3 juni 2010 - 23:00
Jeannette1

Jeannette1

@Hai Batdah,

Sorry je was mij net een slagje voor met plaatsen!
Vandaar dat ik nog vroeg hoe de zaadjes er uit zouden zien.
Bedankt voor je antwoord, Ger en ik zijn echte natuurfrieken en willen hier dus zeker meerdere plantjes van hebben volgend jaar.
Bij de KNNV in Delft had ik al zaadjes van allerlei natuurbloemen(wilde) besteld.
Wachten dus tot volgend jaar.

Groetjes, Ger en Jeannette

@Hai Ernestine,

Wij zijn altijd zuinig op alles wat de natuur ons schenkt of wat wij aan natuur kunnen kopen.
Waarom denk je dat ik zuinig ben op Ger???

Lieve groetjes, Jeannette
vrijdag 4 juni 2010 - 00:19
moetje1951

Moetje1951

Hallo Jeannette,

Kun jij die vogeltjes niet eens mijn kant opsturen, zou ook wel eens zo'n kadootje willen! Wat een mooie bloem
Groetjes
Moetje
vrijdag 4 juni 2010 - 09:40
Jeannette1

Jeannette1

Hai Moetje,

Ook jij bedankt voor je reactie, mocht je er zaadjes van willen hebben, geef het dan nu al op A.U.B. dan komt je naam net als alle anderen bij deze Gachelhuil en de Papaver Oriënthale rood, op een lijst te staan.

Alle andere zaadjes van alle planten gaan eind dit jaar naar een heel fijn en mooi project in Zuid-Nederland, waar ook kinderen aan mee gaan doen.

Wat de vogeltjes betreft, men moet eerst een vertrouwen opbouwen van alle vogeltjes die in de buurt en de tuin zitten.

Wij hebben het geluk, dat er alleen een wandelpad langs ons huis loopt dus... er altijd even rustig is.

Ook denk ik niet, dat deze vogels; Musjes, Merels, Roodborstjes, Boomklevertjes, Boomkruipertjes, Groenlingen, Roodhalsband Parkieten, Vlaamse Gaaien en Koperwieken weg willen, zij hebben het zomers en 's winters veel te goed bij ons.

De Duiven en Kraaien die ik gaarne jouw kant uit wil sturen en die je daar best mag houden, willen helaas niet.

Groetjes, Ger en Jeannette
vrijdag 4 juni 2010 - 10:41
Knovos

Knovos

Ik zag dat je al antwoord had gehad over de zaden. Er komt dus idd een pluisbol op met zaad. Hij is bij mij ook lang en hoog. Ik denk zo'n 1.20 is hij nu. Ik heb ook nog jonkies staan die heb ik in het voorjaar gezaaid. Heb ik volgend jaar weer een aantal bloeiend. Je kan ze trouwens als ze jong zijn wel snel aanzien als gras onkruid in je border/tuin. Dus waarschijnlijk heb ik hem er in het verleden wel eens perongeluk uitgetrokken
vrijdag 4 juni 2010 - 11:26
Jeannette1

Jeannette1

@Hai Marjoleine,
Ik heb je bij de anderen op de lijst gezet en zodra er zaadjes zijn horen jullie het van mij.
Tegen die tijd kunnen jullie je adres dan per p-b tje naar mij toesturen.
Mocht je al ooit zaadjes gehad hebben, dan heb ik je huisadres goed opgeborgen en hoef je het dan niet te sturen.

Groetjes, Jeannette

@Hai Knovos,
Ja het antwoord van de zaadjes werd gelijk geschreven met mijn stukje en net ietsje eerder geplaatst door Batdah.
Ger blijkt er ook nog wat kleintjes van te hebben en heeft alles netjes in potten gedaan in het kasje, tot hij wist wat het was.
Daar wist ik niets van, een vrouw mag wel alles eten, maar niet alles weten toch?


Groetjes en bedankt voor je antwoord, Jeannette
vrijdag 4 juni 2010 - 11:39
kerstkind

Kerstkind

hoi Ger en Jeannette,
Als de vogels dan toch bij Moetje zijn geweest, stuur ze dan ook ff
door naar ons toe
En wat betreft het projekt in Limburg: ik weet waar dat is hoor!!!
We wachten maar rustig af, komt tijd, komt (r)zaad.......
groetjes en een zonnig weekend
José
vrijdag 4 juni 2010 - 14:53
moetje1951

Moetje1951

Ger en Jeannette,

als jullie nog meer zaadjes willen voor jullie project, zeggen maar. Ik verzamel ze met plezier..
Ik schrijf me wel in voor zaadjes van jouw "kadootje"
En.....de duiven en de kraaien hebben al lang de weg naar Vlaanderen gevonden, maar ze brengen geen kadootjes mee.
Groetjes
Moetje
vrijdag 4 juni 2010 - 20:20
miema

Miema

Ger en Jeannette,

Mag ik ook op het lijstje voor wat zaadjes van jou kodootje?
Ik heb ook nog plantjes staan die zaadjes voortbrengen voor het project.
Laat maar iets horen.

Groetjes,
Miema
vrijdag 4 juni 2010 - 21:22
Jeannette1

Jeannette1

@Hai José,
Vogels heb ik toch maar een verzoek gedaan om jullie ook eens te bezoeken!
Of ze het doen is een tweede!
Over het project, zal ik je nog wel een keer inlichten, eerst allerlei zaadjes vragen aan diverse personen.
Geniet van het mooie weer dit weekend!
Ger en ik hebben vanmiddag gelukkig ook kunnen genieten en waren pas om 21.30 uur thuis vanavond.
Zijn naar de Heemtuin in Delft geweest en hebben daar ook de Gachelhuil/Morgenster gezien, op een lange steel van zeker 1.20 meter zonder blad en alles nog in de knop.
Daar stond nog maar weinig in bloei, maar de geur is daar heerlijk!
Lieve groetjes, Ger en Jeannette

@Hai Moetje,
Ik heb je op de wachtlijst gezet voor deze Gachelhuil/Morgenster-zaadjes.

Helaas kan ik nog niet veel zeggen over dit fijne project in Zuid-Nederland, maar dat er vele zaadjes nodig zijn is een ding wat zeker is.
Liefst zaadjes met de naam en de kleur vermeld, zodat ik er foto's van op kan vragen en de boel netjes verzorgd af kan leveren.
Lieve groetjes, Jeannette

@Hai Miema,
Ook jij staat genoteerd op de Gachelhuil/Morgenster-zaadlijst!

Zoals je misschien in bovenstaande stukjes gelezen hebt, hebben wij vele zaadjes voor dit fijne project nodig.
Graag met de naam en kleur aangegeven, zodat ik de juiste fotootjes erbij kan doen.
Stuur mij maar even een p.b.-tje, dan zal ik mijn gegevens doorgeven.
Lieve groetjes, Jeannette
vrijdag 4 juni 2010 - 23:45
miema

Miema

Jeannette,

Heb je een p.b.-tje gestuurd.

Mvg, Miema
zaterdag 5 juni 2010 - 21:52

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon