menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zacht water

Ga naar meest recente reactie

louise

Louise

Hallo

Wij hebben ontzettend hard kalkrijk water: alles kalkt aan.... en dat water geef ik ook aan de planten.

We denken eraan een waterontharder aan te kopen.

Voor zover we informatie hebben, hebben we weet van verschillende systemen: met zouten en met magnetisme.

Heeft er iemand ervaring?

Alvast bedankt voor een antwoordje.
woensdag 26 november 2008 - 19:26
Esem

Esem

louise;is het alleen maar de bedoeling om je water te ontharden om aan de planten te geven.
Dan vostaat het al om het water eens goed door te koken,laten afkoelen en daar je planten mee gieten.
donderdag 27 november 2008 - 00:49
summerspookje

Summerspookje

louise

wij hebben ook veel kalk in het water,en ik had een regenton in de tuin gezet, heel doeltreffend voor planten in de tuin ,ik gebruikte het ook voor binnen ,maar nu is dat water te koud voor de plantjes in huis, en bij damar , was er nu een actie, als ge voor 15 euro kocht ,kon je een pot voor 5 euro kopen waar ge een soort britta filter in doet , ge vult de pot met gewoon kraantjes water en ge hebt ontkalkt en gezuiverd water, er werden bij die pot 2 filters meegeleverd , ik sta open voor alles , dus ik kocht dat , ik heb het uitgeprobeerd, ik heb er van gedronken , en vind het een heel andere fijne smaak, koud nog beter, ik gebruik het voor mijn planten , nu word het zand niet meer wit, ik gebruik het voor mijn strijkijzer, en geen kalk meer daarin, vroeger gebruikte ik daar regenwater voor, maar er zit toch altijd wat vuil in , en toen verstopte mijn ijzer, nu is dat probleem ook van de baan , het is maar een ideetje voor uw probleem , misschien hebben anderen daar een andere mening over , mar ik ben er in elk geval mee geholpen


groetjes

annie
donderdag 27 november 2008 - 10:38
hildavw

Hildavw

Voor wie een condensdroogkast heeft, dat opgevangen water kan ook gebruikt worden om de planten water te geven.

Ik gebruik het zeker in glazen of kristallen vazen en zo heb je veel minder vuile randen als het waterpeil zakt.

Of het echt opportuun is voor alle planten kan ik niet zeggen, maar onze planten staan hier allemaal toch al vele jaren.

groetjes

Hilda
donderdag 27 november 2008 - 21:31
PeterC

PeterC

Om de planten water te geven gebruiken wij water uit de regenwaterput. Kraantjeswater gebruiken we nooit voor de planten.

Ons leidingwater heeft ook een hoge hardheid en daarom hebben wij een waterverzachter laten plaatsen.
Het huidige toestel is van Ecowater. Het toestel werkt op basis van ionenuitwisseling met zoutpastilles. We hebben deze verzachter nu ruim 5 jaar en het toestel werkt tot nu probleemloos. 1 keer per jaar komt een technieker het toestel onderhouden en voor de rest moet ik enkel regelmatig wat zoutpastilles toevoegen.
Daarvoor hadden we een gelijkaardig toestel van BWT. Dat toestel hebben we 12 jaar gehad en twee keer een waterlek waardoor onze garage onder water stond. Bij de tweede keer had ik het ermee gehad en heb ik het afgekoppeld en het huidige toestel laten plaatsen.
maandag 25 april 2022 - 17:45
deHaan

DeHaan

Is een reclame van, [email protected]
Hij of zij reageert op een topic van een jaar of 14 geleden.
maandag 25 april 2022 - 21:19
PeterC

PeterC

Je hebt gelijk.
Ik was de datum van de eerdere posts uit het oog verloren.
dinsdag 26 april 2022 - 20:04

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon