menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Onverwacht bezoek in de tuin.

Ga naar meest recente reactie

student

Tekst aangepast

Student

Vanmiddag gezien in mijn tuin, het was wel effe verschieten .Welk dier is dat? Een bunzing? Wie kan helpen. [afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 11 oktober 2007 - 18:10
Tine

Tine

Dit is volgens mij een marter.

Tine
donderdag 11 oktober 2007 - 18:15
annis

Tekst aangepast

Annis

Is dit niet een steenmarter? Ik heb hem nog nooit gezien terwijl die hier ook rond moet lopen. Zo een leuk beestje om te zien maar schijnt dat hij veel kan vernielen.Ik heb nog even gegoogled lijkt meer op een bunzing.
donderdag 11 oktober 2007 - 18:30
kerstkind

Kerstkind

Hallo,

dit is een bunzing, 100 %
Maar wat zie ik nog meer op deze foto. Is dit een kastval??

Toch niet bestemd voor dit diertje? Dit is namelijk beschermd.

groetjes José
donderdag 11 oktober 2007 - 18:50
student

Student

Hallo,

dit is een bunzing, 100 %
Maar wat zie ik nog meer op deze foto. Is dit een kastval??

Toch niet bestemd voor dit diertje? Dit is namelijk beschermd.

groetjes José

Nee hoor. we hebben namelijk last van een konijnen plaag in de buurt het stad plaatst deze vallen, maar onder tussen zijn erwel al konijnen met myxomatose.
donderdag 11 oktober 2007 - 18:59
hildavw

Hildavw

Die bunzing zal dan wel op die konijnen afkomen zeker ?

donderdag 11 oktober 2007 - 19:19
kerstkind

Kerstkind

Ai ai,

myxomatose , een pijnlijke, besmettelijke ziekte die heel moeilijk te bestrijden is.
Dus als je zelf tamme konijnen hebt, is het oppassen geblazen.

Het is dus maar goed dat ze hier iets aan doen.
hopenlijk is dit probleem snel opgelost.

groetjes José
donderdag 11 oktober 2007 - 19:33
sylvain

Sylvain

Is een mooi diertje he Studentje en zo te zien ook redelijk tam laat zich gewillig fotograferen mooie foto .
Spijtig van die konijnen ziekte maar de natuur hersteld dat wel, als de mens zich er niet te vel mee bemoeid.
Veel suxces met u diertjes studentje groetjes en dag
donderdag 11 oktober 2007 - 20:04
corrielat

Corrielat

Jezusmina, wat een mooi beestje, hoeveel van die beestjes zou je nodig hebben voor een bontjas??
Nee hoor grapje, ik hou niet van bontjassen, ik zing met Urbanus ...(madammen met een bontjas zijn gemeen)
Ik heb nog nooit zo'n beestje gezien, ik wist ook niet dat ze vernielingen aanrichten, maar ik vind hem wel mooi,
donderdag 11 oktober 2007 - 20:35
Adrienne

Adrienne

Oh jee da's lief student !!!
Ben even gaan zien van waar je bent, maar het staat er bij je profiel.
Je bent toch niet van de kempen hé ?
K' heb er hier nog nooit een gezien.
vrijdag 12 oktober 2007 - 08:50
Sandy

Sandy

Prachtig gewoon, dat zie je zo zelden. Normaal gezien verbergen ze zich, ik heb er in elk geval nog nooit eentje gezien. Maar zou er wel blij mee zijn als ze zich hier eens aanmelden.
vrijdag 12 oktober 2007 - 09:49
Limoncello

Limoncello

Hey student, vanwaar ben je ergens?
vrijdag 12 oktober 2007 - 11:31
Tine

Tine

Sandy, als je kippen en konijnen hebt, zou je echt niet blij zijn met het bezoek van een bunzing of een marter. Het zijn echte rovers en het beroerde is, dat ze beschermd zijn en je ze dus niet mag vangen of doden , al stelen ze je hele kippenhok leeg.

Tine
vrijdag 12 oktober 2007 - 12:03
Sandy

Sandy

tsja Tine, ik heb geen kippen, enkel een konijntje dat hier al 3 jaar vrolijk rondhuppelt in de tuin... maar wij zien nooit zo'n bunzing.
Ik ben eerlijk gezegd wel iemand die het liefste alles ziet wat vrij rondloopt. En vandaar waarschijnlijk mijn reactie. Inderdaad als je al een paar keer je kippen of zo kwijt geraakt bent is dat iets anders natuurlijk.
Maar ze zijn ook wel beschermd om een reden he !!!

groetjes
Sandy
vrijdag 12 oktober 2007 - 18:30
Tine

Tine

Wij hebben hier alleen last van steenmarters. Ik heb in de laatste twee jaar al 4 maal last gehad van doorgebeten bedradingen van de auto. Dat kost je handen vol geld maar we mogen ze niet vangen. Als we optellen hoeveel schade ze in de buurt al hebben berokkend, dan schrik je je lam. Het is een enorm kapitaal.

Tine
zaterdag 13 oktober 2007 - 10:22
student

Student

Hey student, vanwaar ben je ergens?

Ik ben van knokke
zaterdag 13 oktober 2007 - 11:35
Sandy

Sandy

Ja Tine, dat is natuurlijk heel vervelend. Spijtig genoeg kunnen we het de beestjes niet duidelijk maken he dat ze van onze spullen moeten afblijven , het zou allemaal veel gemakkelijker worden !!!
Groetjes
Sandra
maandag 15 oktober 2007 - 13:08
student

Student

Is een mooi diertje he Studentje en zo te zien ook redelijk tam laat zich gewillig fotograferen mooie foto .
Spijtig van die konijnen ziekte maar de natuur hersteld dat wel, als de mens zich er niet te vel mee bemoeid.
Veel suxces met u diertjes studentje groetjes en dag

Het dier was wel zenuagtig, hij voelde hem niet op zijn gemak. Dus fototgraferen was niet zo gemakkelijk.
maandag 15 oktober 2007 - 18:10
Baileysker

Baileysker

Zit het diertje nog steeds in jullie tuin? Of is hij terug de wijde wereld ingetrokken?
Wel opletten hé, ziet er heel lief uit, maar als die bijten laten die niet meer los.

Ik heb 6 fretten gehad, en dat is er familie van, alleen zijn fretten wel te temmen en een bunzing niet.
maandag 22 oktober 2007 - 22:32

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon