menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ondergrond opbouw zwembad

doe-het-zelver

Doe-het-zelver

Hallo, ik ben van plan om deze zomer terug een opbouwzwembad in de tuin te plaatsen, en dit ook in de winter buiten te laten staan.
Enkele jaren terug hadden we reeds een Intex bad staan, dit stond toen ook gewoon het hele jaar buiten, maar na een 7-tal jaar hebben we het weggedaan omdat het begon te roesten. Op die kale plek hebben we toen een terras aangelegd.
Vorig jaar hebben we er voorlopig een Easy set 396cm x 84cm (7291L) gezet, en tot verbazing gemerkt dat het terras niet meer waterpas ligt. Er is een verschil van toch wel 3cm. Daar ik het nieuwe zwembad buiten wil laten staan, durf ik het niet riskeren om het op de hellende grond te zetten, aangezien de liner het dan veel sneller zal begeven…

Nu vroeg ik me af, kan ik die grond waterpas maken door er een laag zand op te leggen? Of op welke manier kan de grond het best mooi recht gemaakt worden, zonder het terras eraf te halen?

Het bad dat er dan uiteindelijk op zal komen, dat zijn we nog aan het beslissen,ik zal de informatie ook meegeven mocht dat een rol spelen voor de ondergrond:
-Intex Prism frame 366cm x 99cm (8600L)
-Bestway Steel Pro 366cm x 122cm (10250L)
-Bestway Steel Pro 412cm(l)x 201cm(b) x 122cm(h) (8124L)

Alvast bedankt!
zondag 7 april 2019 - 15:54

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon