menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Japanse esdoorn

peegee

Peegee

mijn japanse esdoorn staat nu ca. 1 1/2 maand in mijn tuin, maar ik wil 'm verplaatsen naar een meer schaduwrijk plekje. Kan dat nog?
donderdag 19 mei 2011 - 12:13
jdcoster

Jdcoster

Als hij uit een pot kwam zal hij nog niet zoveel en regelmatig over de potkluit verdeelde worteltjes gemaakt hebben. Dan moet dat nog kunnen, mits je hem, verder in de zomer goed verzorgt qua watergift.
Als het een verplant exemplaar is, zou ik het nu niet meer doen maar wachten tot de winter.
Roodbladige Acers houden ook meer van halfschaduw. Als er een hittegolf is, durven ze nog al eens bladverbranding vertonen.
donderdag 19 mei 2011 - 13:32
Juut

Juut

Ik heb mijn roodbladige acer ooit een jaar in een pot bewaard en toen pas in de tuin gezet. Hij staat nu twee jaar in de volle zon en in de wind, maar hij doet het prima! Met een hittegolf inderdaad opletten en anders net als ik extra water geven bij de voet, NIET op het blad. Ik zou hem trouwens nu ook niet meer verplanten als ik jou was. Hij is waarschijnlijk net weer iets aangegroeid bij de wortels in die 1,5 maand en de kans dat je het kapot maakt en hij daarna niet meer aangroeid is groot. Ik zou hem pas weer verplanten in maart of april. Dat heb ik met een andere groene acer ook gedaan afgelopen maart. Halverwege maart ongeveer en hij staat er weer fris en fruitig bij!
woensdag 25 mei 2011 - 02:21

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon