menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Waterpomp in de tuin

Ga naar meest recente reactie

GJB

GJB

Hallo iedereen

In de tuin dat ik vol op aan het aanleggen ben staat er sinds rond de zestig jaar een waterpomp. Het lijkt op deze: http://aquareus.nl/images/Btv_Waterpomp.jpg

Nu is het zo dat deze pomp al ettelijke decenia niet meer werkt, niet meer gebruikt wordt. Het is wel zo dat onderaan de pomp een waterput is die constant gevuld is.
Aangezien mijn serre daar in de buurt staat en regenwater beter en zachter is dan het water uit de kraan zou ik deze pomp graag maken.

Zijn er bepaalde dingen waar ik moet op letten? Want ik ben het leek op het gebied van deze installaties. Ik zal dan eens foto's maken en aan de hand daarvan kan er misschien gevonden worden wat er moet gemaakt worden.

Mvg
zaterdag 3 april 2010 - 18:59
JovanDreumel

JovanDreumel

Waarschijnlijk zal het leer aan de zuiger uitgedroogd zijn. Maar giet er eens water in en probeer hem aan de gang te maken. Daarna als hij het niet meer doet dan de zuiger eruit halen en het leertje controleren. daar is nog wel aan te komen.
zaterdag 3 april 2010 - 19:25
FransNL

FransNL


Ik weet niet of je veel water gebruikt GJB maar misschien is het een idee om i.p.v. die handpomp te repareren een electrische pomp aan te schaffen. De opvoerleiding vanaf het bodemwater is er al en een electrische pomp waarmee je moeiteloos en bijna onbeperkt water mee naar boven kunt halen kost maar een paar tientjes.
zondag 4 april 2010 - 19:28
rombaft

Rombaft

ze verkopen van die leders in bv de gamma en van die winkels, waarschijnlijk een Tpe 2 (staat er niet ergens op de pomp een nummer ? )

best makkelik te herstellen
maandag 5 april 2010 - 07:59
GJB

GJB

Hello frans

Is er eventueel een mogelijkheid om dergelijke pompsystemen aan te sluiten op een kraantje of niet?
maandag 5 april 2010 - 16:11
FransNL

FransNL